Stranica 84 od 104

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:41
od Xepoj87
Pa to je sustina od nastajanja teme, samo mislim da se razilaze pogledi na diskusiju, to jest, zaboravlja se da je bitan pogled korisnika, a ne inzenjerska resenja za dobijanje snage.
U sustini, najbitnije ti je da znas koliko snage imas na kojim obrtajima.

Sent from my Sony

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:44
od Dusan
Da, onda se mozemo sloziti da je snaga bitniji pokazatelj od obrtnog momenta kod ubrzanje automobila?

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:51
od Kornjaca Rade
Mozete, dok ne dodje ljubitelj :kezo:.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:54
od perfiko
Laki021 napisao:
Takodje F = P/v...
Znači vučna sila je najveća kada je auto parkiran. :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:57
od Kornjaca Rade
Pa nije, tada je i snaga 0...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 18:02
od perfiko
Upali motor i izbaci iz brzine, motor radi na 500 obrtaja. Momenat postoji, čim se motor vrti. Snaga je:
Laki021 napisao: torque sa obrtajima = snaga :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 18:04
od Laki021
Perfiko, da li se zezas ili hoces da ti opet pokazem da nisi u pravu?
Ne znam zasto uporno bez razloga upadas u diskusiju i hoces da podbadas?
Moment je tad nula na radilici...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 18:08
od Xepoj87
Dusan napisao:
Dusan napisao:
Xepoj87 napisao:Ako znamo snagu, zbog cega su obrtaji bitni?
Bitan je dijagram koji ti govori sta se na kojim obrtajima dobija, ali sam broj obrtaja je nebitan.
Obrtaji su itekako bitni zato sto su sastavni deo racunice obrtnog momenta na tocku. A vec smo naucili da je za ubrzanje najvazniji obrtni moment na tocku.
Deklarisani moment na motoru (pre menjaca) ne govori dovoljno o ubrzanji automobila bez obrtaja. Dao sam ti primer, automobil koji ima 100Nm i vrti se do 8K RPM je brzi od automobila koji ima 150Nm i vrti se do 5K RPM, jer stvara veci moment sile na tocku. A jasno ti je da ce automtaski automobil sa 100Nm i 8K RPM praviti i vise snage.

Takodje primer formule 1, koja stvara ogroman obrtni moment na tocku, a obrtni moment na motoru je smesno mali. Menjac moze da napravi toliku konverziju zbog visokog broja obrtaja do 20k RPM, stariji motori.

Sa tim zakljucak nase sada vec tradicionalne diskusije je taj, da je snaga vazniji pokazatelj ubrzanja nekog automobila, nego deklarisani obrtni moment. Kraj.

Jel brza Mazda RX8 sa svojih 10k rpm-a od C300, koji se vrti do 6k rpma-a, a pritom je i mnogo laksa?
Ne, zato sto ima 231ks, a C300 245ks, C300 verujem da ima vise nego duplo obrtnog momenta, sto mu omogucava da isporuci vise snage kroz obrtaje.
C300 je brzi jer ima vise snage. Jednostavno.



Nisam ni video ovaj post, na Lakijev sam odgovorio.
Opet, kazem ti, sve to sto spominjes je da bi se dobila snaga, a sam maksimalni broj obrtaja ti ne govori nista.
Pazi, nije istina da ce auto sa manje Nm i vise obrtaja ici brze, od onog sa manje obrtaja i vise Nm.

Primera radi, CLA 250 ima 211ks, a RX8 ima 231, prvi na 5500, a drugi na 8200 rpma.
CLA je tezi, a iste performanse imaju.
Zasto? Zato sto ima vise Nm, pa isporucuje vise snage na ostalim obrtajima, a sam broj ibrtaja nista ne cini Mazdu brzom od CLA.

Sustina je da, kada znamo broj max obrtaja, ta cifra nam apsolutno nista ne govori.

Ali se slazemo da je snaga najbitnija, to nisam ni sporio.

Sent from my Sony

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 18:30
od Dusan
Tacno, obrtni moment (na motoru) pomaze CLA da ima isto vreme kao i mazda. Mazda nedostatak obrtnog momenta (na motoru) nadoknadjuje visokim obrtajima sto omogucava menjacu da ostvari veliki torque na tocku sa 210Nm na motoru, dakle priblizan kao i CLA sa 350Nm. Obrtaji su vazni isto koliko i moment na motoru jer oba faktora uticu na to koliko ce se momenta preneti na tockove.

Slazemo oko cele poente price, a to je koji parametar je vazniji kada posmatramo ubrzanje automobila. Snaga. :D

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 18:51
od nikaragva
Priznajem ja za obrtni moment automobila nisam ni znao, dok nisam kupio auto prvi, pa tek drugi, e tek onda sam video da tu ima i neki moment.

Za prvi auto sam znao da ima 101 konj, a za drugi 150. A za treci cu gledati da ima preko 200.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 20:04
od perfiko
Laki021 napisao:Perfiko, da li se zezas ili hoces da ti opet pokazem da nisi u pravu?
Ne znam zasto uporno bez razloga upadas u diskusiju i hoces da podbadas?
Moment je tad nula na radilici...
:think: Na kolenastom vratilu ili na točku? ;)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 21:55
od Ivan
Nisu ni svi konji isti, recimo japanci bas cesto imaju manje ks od deklarisanih, odatle cuvena korekcija za japance na dynou :D

Za ubrzanje pogotovo kod snaznih masina je izuzetno bitna trakcija, to nigde ne pise, tako recimo imamo primer da oktavia tdi 184 ubrzava za ~8s do stotke, a 100kg teza 4x4 sa vecim gubicima u prenosu sa istih 184ks ubrzava za ~7s.

Kod ubrzanja iz mesta je najbitnija trakcija i masa vozila, dok je pri vecem ubrzanju, recimo 100-200 bitnija snaga i aerodinamika.

Recimo alfa 4c ubrzava do 100tke kao duplo jaci automobili, dok se do 200 muci protiv neznatno jacih daleko tezih i vecih automobila.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 22:00
od Milos
JDM automobili najcesce imaju vise konja od deklarisanih.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 22:07
od Ivan
Mozda neke supre i ostale turpije jer su imali neki glupi limit cini mi se do 280ks.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 30 Dec 2015, 00:02
od Dusan
Ivan napisao:Nisu ni svi konji isti, recimo japanci bas cesto imaju manje ks od deklarisanih, odatle cuvena korekcija za japance na dynou :D

Za ubrzanje pogotovo kod snaznih masina je izuzetno bitna trakcija, to nigde ne pise, tako recimo imamo primer da oktavia tdi 184 ubrzava za ~8s do stotke, a 100kg teza 4x4 sa vecim gubicima u prenosu sa istih 184ks ubrzava za ~7s.

Kod ubrzanja iz mesta je najbitnija trakcija i masa vozila, dok je pri vecem ubrzanju, recimo 100-200 bitnija snaga i aerodinamika.

Recimo alfa 4c ubrzava do 100tke kao duplo jaci automobili, dok se do 200 muci protiv neznatno jacih daleko tezih i vecih automobila.
Sve je to tacno, ali nije vezano za ovu pricu.

Poenta je da je za performanse nekog automobila snaga najvazniji pokazatelj. Torque pokazuje kakav je to tip snage i motora.