Stranica 86 od 313
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 02 Jul 2014, 22:23
od Paja
codemaker napisao:Baš me briga za presretače, nek tolerišu koliko hoće.
Mene zanima od koliko do koliko je kazna 5000, da platim i da se raziđemu u zdravlju i veselju.
Jel to 120 - 160 (40 prekoračenje).

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 02 Jul 2014, 22:31
od Grujic
Code, pisano je dosta puta, van naselja kakav god da je put, prekoračenje do 40km/h je 5000din. Preko toga, bodovi, dozvola...
U naselju je granica za bodove i dozvolu 20km/h prekoračenja.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 02 Jul 2014, 22:50
od H4wkeye
A zasto u Sloveniji vozis po propisima, a ovde ne? Valjda prvo treba da postujes ovde propise, pa onda tamo. Jos jedan dokaz da visoke kazne uticu da se smanji gas. 5000 dinara za takvo prekoracenje je nista. Treba biti mnogo veca kazna + poeni.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 02 Jul 2014, 22:55
od Grujic
Tamo koliko znam su samo mnogo strožiji za naselje, van nisu ni tamo strogi. A negde su još i blaži.
A ni ne treba, manite se bre iživljavanja na tim sitnim stvarima.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:14
od H4wkeye
Kako je sitno ako neko vozi 120km/h na magistrali? To nije bas normalna brzina. Autoput ne racunam, ali i tu realno preko 140km/h nema zasto.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:15
od codemaker
H4wkeye napisao:A zasto u Sloveniji vozis po propisima, a ovde ne? Valjda prvo treba da postujes ovde propise, pa onda tamo. Jos jedan dokaz da visoke kazne uticu da se smanji gas. 5000 dinara za takvo prekoracenje je nista. Treba biti mnogo veca kazna + poeni.
Pa zato što su ovde blesavo male kazne za prekoračenje, pa još smanjeno na pola.
A inače, smatram da je oko 150 (realna brzina GPS) na autoputu sasvim odgovarajuća, pogotovo za malo jača i veća vozila i da je jadnih 120 ograničenje vreme prevazišlo. Tako da vožnja brzinom koju moj i noviji automobili postiže i bezbedno održava, košta eto 2,500 din, platiću da bih vozio brzinom koja po meni odgovara i da se ne smaram na 120 gde kao da milim.
U Sloveniji tih "popusta" nema a i inicijalne kazne su mnogo veće. To gde ćemo poštovati propise nema veze sa bilo čim drugim sem sa procenom vozača i odlukom da li je spreman da plati kaznu da bi vozio onako kako bi zapravo trebalo da bude ograničenje (možda malo niže ali svakako ne 120) na autoputu gde je svakako bolja podloga nego na nekom drugom putu.
Da su kod nas veće kazne, iako se ne slažem sa zastarelih 120 ograničenje, svakako se ne bih igrao sa parama ili dozvolom. Ovde ne mislim na "divljanje" već vožnju autoputem koja bi trebala da bude limitirana najmanje na 140. Sad, što mnoga vozila tih 140 mogu da dostignu i održavaju uz napor (pogotovo puna) to je druga priča i nije isto voziti 140-150 sa nekim raspalim autom kojem je duša u nosu i delovi otpadaju na 100km pa BG - NIŠ stigne lakši za 15kg - i nekim jačim i novijim autom koji tu brzinu i ne oseća i održava je na 2600 obrataja.
Kad idem BG - Korintos (1200km) imam oko 900km autoputa i vožnja od 120 je prava mora i nepotrebno ograničena. A ista brzina je bila i BG ZG na primer još za vremena "bratstva i jedinstva" kad je moja škoda imala maksimalnu brzinu 120km/sat a i danas...
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:16
od Grujic
Ima popusta, i to odavno, jedan poznati član iz Slovenije je još na VG pisao kako je platio kaznu za prekoračenje i isti fazon sa pola, i nije kazna bila ništa strašna.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:21
od H4wkeye
codemaker napisao:H4wkeye napisao:A zasto u Sloveniji vozis po propisima, a ovde ne? Valjda prvo treba da postujes ovde propise, pa onda tamo. Jos jedan dokaz da visoke kazne uticu da se smanji gas. 5000 dinara za takvo prekoracenje je nista. Treba biti mnogo veca kazna + poeni.
Pa zato što su ovde blesavo male kazne za prekoračenje, pa još smanjeno na pola.
A inače, smatram da je oko 150 (realna brzina GPS) na autoputu sasvim odgovarajuća, pogotovo za malo jača i veća vozila i da je jadnih 120 ograničenje vreme prevazišlo. Tako da vožnja brzinom koju moj i noviji automobili postiže i bezbedno održava, košta eto 2,500 din, platiću da bih vozio brzinom koja po meni odgovara i da se ne smaram na 120 gde kao da milim.
U Sloveniji tih "popusta" nema a i inicijalne kazne su mnogo veće. To gde ćemo poštovati propise nema veze sa bilo čim drugim sem sa procenom vozača i odlukom da li je spreman da plati kaznu da bi vozio onako kako bi zapravo trebalo da bude ograničenje (možda malo niže ali svakako ne 120) na autoputu gde je svakako bolja podloga nego na nekom drugom putu.
Da su kod nas veće kazne, iako se ne slažem sa zastarelih 120 ograničenje, svakako se ne bih igrao sa parama ili dozvolom. Ovde ne mislim na "divljanje" već vožnju autoputem koja bi trebala da bude limitirana najmanje na 140. Sad, što mnoga vozila tih 140 mogu da dostignu i održavaju uz napor (pogotovo puna) to je druga priča i nije isto voziti 140-150 sa nekim raspalim autom kojem je duša u nosu i delovi otpadaju na 100km pa BG - NIŠ stigne lakši za 15kg - i nekim jačim i novijim autom koji tu brzinu i ne oseća i održava je na 2600 obrataja.
Kad idem BG - Korintos (1200km) imam oko 900km autoputa i vožnja od 120 je prava mora i nepotrebno ograničena. A ista brzina je bila i BG ZG na primer još za vremena "bratstva i jedinstva" kad je moja škoda imala maksimalnu brzinu 120km/sat a i danas...
Za autoput ok, to razumem, ali po meni van naselja (znaci magistrala) sve preko 20km/h bi trebalo biti vise od 5.000 dinara kazna. Izmene ZOBS ove nove sto spremaju tu predvidjaju 8.000 dinara, bar su tako rekli ali ko zna da li ce to i ostati tako.
A sto se tice Slovenija nasao sam da su ovo kazne van naselja
do 20 km/h više od dozvoljene: 80 evra
od 20 do 30 km/h više od dozvoljene: 160 evra
od 30 do 40 km/h više od dozvoljene: 300 evra
iznad 40 km/h više od dozvoljene: 500 evra + zaštitna mjera zabrane upravljanja
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:22
od codemaker
H4wkeye napisao:Kako je sitno ako neko vozi 120km/h na magistrali? To nije bas normalna brzina. Autoput ne racunam, ali i tu realno preko 140km/h nema zasto.
Primetio sam mnogo puta na autoputu ljudi poštuju "do crte" tih 120 ali na cajgeru. Pa zapravo vozi 110-112 a onda i na cajgeru spusti malo na nekih 115 i na kraju mili autoputem....
Doduše nije ista bezbednost u malom i slabaškom automobilu i nekom jačem, većem i novijem, pa tu ima razlike.
Mada, ta ograničenja brzine, posebno na magistralnim putevima su jako "fleksibilna" i često je očigledno da nemaju veze sa stvarnošću. Negde iznenada i na ravnom i bez ikakvog razloga, tresnu 60 i drže u nedogled. Sve ravno, nigde naselja ili kuće, ni kokošinjca nema, put normalne širine, nema rupa, zviznu punu liniju i ograniče na 60. To na dugim putevima ume da iritira i onda čovek vozi brže i tamo gde bi možda trebalo malo usporiti. Recimo put Bar - Beograd.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:23
od codemaker
H4wkeye napisao:
A sto se tice Slovenija nasao sam da su ovo kazne van naselja
do 20 km/h više od dozvoljene: 80 evra
od 20 do 30 km/h više od dozvoljene: 160 evra
od 30 do 40 km/h više od dozvoljene: 300 evra
iznad 40 km/h više od dozvoljene: 500 evra + zaštitna mjera zabrane upravljanja
Eto ti odgovora zaštu u Sloveniji više pazim.
A i nema "pola plaćam, pola Šarcu dajem..."
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:25
od Grujic
Ima za mandatne kazne.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:27
od Xepoj87
Ja furam isto i ovde, i u inostranstvu... Do neke normalne cifre, i to je to.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:35
od Geza
Autobusi tuku 130 km/h opušteno.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 00:39
od H4wkeye
codemaker napisao:H4wkeye napisao:Kako je sitno ako neko vozi 120km/h na magistrali? To nije bas normalna brzina. Autoput ne racunam, ali i tu realno preko 140km/h nema zasto.
Primetio sam mnogo puta na autoputu ljudi poštuju "do crte" tih 120 ali na cajgeru. Pa zapravo vozi 110-112 a onda i na cajgeru spusti malo na nekih 115 i na kraju mili autoputem....
Doduše nije ista bezbednost u malom i slabaškom automobilu i nekom jačem, većem i novijem, pa tu ima razlike.
Mada, ta ograničenja brzine, posebno na magistralnim putevima su jako "fleksibilna" i često je očigledno da nemaju veze sa stvarnošću. Negde iznenada i na ravnom i bez ikakvog razloga, tresnu 60 i drže u nedogled. Sve ravno, nigde naselja ili kuće, ni kokošinjca nema, put normalne širine, nema rupa, zviznu punu liniju i ograniče na 60. To na dugim putevima ume da iritira i onda čovek vozi brže i tamo gde bi možda trebalo malo usporiti. Recimo put Bar - Beograd.
Da ima nekih nelogicnih ogranicenja, to se slazem. Kao na primer od Pozarevca ka Smederevu ide 80 ogranicenje a onda kad naidjes na neke dve pumpe na sred magistrale ono 50 ogranicenje odjednom. A ima one trake za ubrzanje pre ukljucivanja na magistralu sa pumpe. I onda tu stanu sa radarom nekad i pecaju. Tako da svi uglavnom spuste na ~60 tu.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Jul 2014, 01:23
od codemaker
Geza napisao:Autobusi tuku 130 km/h opušteno.
Jedne sam godine vozio prema Milanu. Oko 130 putem sa tri trake u jednom smeru, valjda neki autoput. Ladno me je pretekao zglobni autobus pun putnika. Zadnji deo mu je mrdao "guzom" ko nezdrav, ali je pičio još nezdravije.
I sad gde je tu njihov ZOBs i kakve ZA TO kazne predviđa...
Kod nas sam viđao autobuse koji zvižde sigurno 130 i što je najgore, neki bugarski krševi i autoputem stvaraju dimne zavese.