Stranica 883 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Feb 2024, 15:28
od cozmo
Snimak iz kabine. Za dlaku.


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Feb 2024, 15:53
od blaugrana
U ovakvim slucajevima na koju se visinu penje avion? Jel postoji posebna SOS visina?

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Feb 2024, 16:00
od cozmo
Na koju god uspe da se popne :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Feb 2024, 17:14
od zuzazu
3300 ft (1000m) u pravcu poletanja, u krugu od 25 nautickih milja oko aerodroma:
IMG_6273.jpeg
3000ft prema jugo-zapadu i severo-istoku, a 3200 prema jugo-istoku.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Feb 2024, 18:20
od blaugrana
Hvala Zu!

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Feb 2024, 20:40
od Heinz

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 08:36
od zuzazu
Molim, blaugrana.

Juce od coveka koji nije pilot, saznah da avion negde ima menjac:

"Avioni imaju V1 i V2 brzine, on može da koči i da se zaustavi dok je u V1 brzini, međutim, kad prebaci u V2 ne može, tada mora da poleti“

https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/av ... nja-pilot/

Kada se dese ovakve stvari, covek svasta moze da procita, vecinom (i ovde izgleda - jedino) od ljudi koji se ne bave ovim poslom.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 10:08
od milekmilek
A na koliko se menja ulje menjača u avionu?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 10:34
od dragan
Geza napisao:Dragan se ne oglašava. :)
Citam, i imam neko misljenje, ali ne bih komentarisao, iako sam u KL 20+g nisam nikad radio na ovoj poziciji ( TWR Beograd ) pa nemam iskustva sa ovim poslovima. Svakako, dosta stvari je krenulo naopako, ali su na kraju imali i mnogo srece.

Sent from my 2201123G using Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 13:44
od DasAuto
milekmilek napisao: 21 Feb 2024, 10:08 A na koliko se menja ulje menjača u avionu?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Ako pitas Borka sa "Buduci Klasici" svakih 50 000km :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 14:01
od nidza
The most common V-speeds are often defined by a particular government's aviation regulations. In the United States, these are defined in title 14 of the United States Code of Federal Regulations, known as the Federal Aviation Regulations (FARs).[7] In Canada, the regulatory body, Transport Canada, defines 26 commonly used V-speeds in their Aeronautical Information Manual.[8] V-speed definitions in FAR 23, 25 and equivalent are for designing and certification of airplanes, not for their operational use. The descriptions below are for use by pilots.
V1 The speed beyond which takeoff should no longer be aborted (see § V1 definitions below).[7][8][9]
V2 Takeoff safety speed. The speed at which the aircraft may safely climb with one engine inoperative.[7][8][9]
V2min Minimum takeoff safety speed.[7][8][9]
V3 Flap retraction speed.[8][9]
V4 Steady initial climb speed. The all engines operating take-off climb speed used to the point where acceleration to flap retraction speed is initiated. Should be attained by a gross height of 400 ft (120 m).[10]
VA Design maneuvering speed. This is the speed above which it is unwise to make full application of any single flight control (or "pull to the stops") as it may generate a force greater than the aircraft's structural limitations.[7][8][9][11]
itd...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 14:27
od zuzazu
Fali tu mnogo bitnijih brzina - Vmcg, Vmca, Vmu, Vmo, Mmo...
A to je vec tema za skolu.
Recimo, da su sve one do V2 bitne za shvatanje performansi koje su mnogo sire od nabrojanih brzina.

TORA
TODA
ASDA
Balansirana pista.

I da se ne pro$er@v@m dalje, danas sve to radi EFB (electronic flight book), ali ni on nije svemoguc, treba vremena za uneti podatke, a kada si vec na pisti i pozadi je saobracaj koji ceka, postoji pritisak da se krene sto pre.

Kada laik cita tekst, rekao bi da avion ima menjac ako "prebacuje u V2", a cika koga su pitali mnogo se qrci a malo zna.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 14:31
od nidza
Ma citirao sam da znamo na šta je mislio, mada ni to što je rekao nije tačno, ako je V1 već tačka bez povratka.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 15:13
od zuzazu
Sto se tice V1, procedura prekinutog poletanja mora biti zapoceta najkasnije jednu sekundu pre dostizanja V1, ako zelimo da avion ostane na pisti posle pocetka kocenja i cupanja riversa.

On nije mogao ni da izrotira navion dok je bio na pisti, jer nije imao brzinu.

Brzinu je nakupio tek negde iznad livade, kupeci svetla.
Srecom, iza piste je padina. On je sustinski nastavio pravolinijski, i malo u levo.

V2 je brzina na kraju piste koju avion mora da ima na 12 m visine sa otkazom jednog motora. Kada je rotirao iznad svetala (i tu je negde udario rep) on je tek tada dostigao 12m, negde oko/posle bilborda.

Moj proracun za MAXa i Beograd, uslovi poletanja te veceri, sa toliko goriva i putnika kazu:
image0 (1).jpeg
image0 (1).jpeg (49.94 KiB) Pogledano 1296 puta
Normalno, MAX je 20T tezi i ima po 5T jace motore, pa ovo nije adekvatna racunica.
Ali ako se sve izme u obzir, ja bih morao da budem 7 tona laksi da bih odatle poleteo za DUS, tj. da idem bez 80 putnika.

Samo budala moze da poleti a da sebi ne ostavi rezervu piste.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Feb 2024, 15:24
od ftj
Jel moguce da je kopilot početnik iz dropdown menija izabrao 12R umesto 30L i da mu je kalkulator pokazao da tera i da je to glavni uzrok? I kako je moguće da se tako nešto desi, zar ne bi trebalo da bude nekoliko koraka koji bi to predvideli.