Stranica 90 od 263
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 05 Nov 2013, 14:36
od MilisaV
što se tiče cene auto puta
samo eksproprijacija
Zavisi od lokacije na kojoj se gradi autoput. Od "žice do žice" na autoputu ima oko 40 metara, ali tu je i zaštitni pojas, sa kojim je put širok možda i preko 100m. Na svakih nekoliko km na autoputu postoji odmorište ili petlja, koji zauzimaju dodatni prostor. U tunelima i na mostovima nema eksproprijacije. Računam da je po km autoputa potrebno eksproprisati 5 do 10 hektara zemlje.
Kao pravedna cijena zemljišta se obično uzima tekuća maksimalna tržišna cijena na lokaciji, uvećana za određeni procenat (obično oko 20%). U slučaju pasivnih krajeva, to je može biti i 1-2 evra po kvadratu, a na obilaznici Beograda i 20-30. U prvom slučaju valja dati 50 000 - 200 000, a u drugom 500 000 - 1 500 000 evra po kilometru.
za km auto puta potrebno je i ogromna količina peska ako se gradi na ravničarskim delovima, da ne lupim ali sigurno preko 50.000 kubika, a gde je sve ostalo.
lako se nabije cena.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 10 Nov 2013, 16:55
od pedja
Sledece godine gradićemo autoputeve u nivou evropskog proseka
Srbija će u 2014. napraviti pomak u gradnji autoputeva i dostići ili približiti se evropskom proseku od 50 do 55 izgrađenih kilometara godišnje, izjavio je danas Tanjugu ministar saobraćaja Aleksandar Antić.
Nije nemoguće, sa obzirom da se odjednom gradi na više deonica i da se završavaju pripremne radnje, ali opet...

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 10 Nov 2013, 23:27
od H4wkeye
Nadamo se da ce biti tako.

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 13 Nov 2013, 19:57
od MAD MAX
Evo da slikovno pedstavim kako je išla sanacija tri tunela na državnom putu za Crnu Goru u Gostunu. Većina vas je išla kroz ove tunele a zadnjih par godina, možda i negodovala zbog obustava saobraćaja i gužvi. Radovi su se odvijali pod saobraćajem i uz povremene obustave saobraćaja, što je dinamiku i rokove, produžila višestruko.
Evo kako je bilo. Tuneli (tri) u stenskoj masi, bez obloge i zaštite, uski i niski, a u tunelima se nisu mogli mimoilaziti kamioni i putnička vozila. Dešavali su se česti odroni i komini, a bezbednost saobraćaja je bila ugrožena maksimalno. Sa litica, dolazilo je do velikih odrona i urnisa.
Evo par fotografija iz perioda sanacije, proširenje tunelskog profila glodalicama i miniranjima, zaštita torkretom - prskanim betonom i mrežama, remenatama, ankerima i sidrima i izrade sekundarnih tunelskih obloga i galerija. Evo fotki po fazama:
Fotografije sam slikao mobilnim, pa se izvinjavam za kvalitet fotki.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 13 Nov 2013, 20:12
od Bax
Tako se to radi, kratko i j...
Samo da se pici, da se sto vise puteva sredi, da pocnemo da licimo na normalnu zemlju.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 13 Nov 2013, 20:51
od H4wkeye
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 14 Nov 2013, 10:29
od Velja
Sjebali ste legendarna tri tunela

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 11:40
od Geza
Zasijalo na obilaznici
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... obilaznici
Posle pet godina u mraku tuneli "Lipak" i "Železnik" ponovo su osvetljeni. Vožnja na ovim deonicama bila je potpuno nebezbedna, posebno noću
SVETLO više nije na kraju tunela "Lipak" i "Železnik", već su cevi posle pet godina u mraku, ponovo osvetljene celom dužinom.
Preduzeće "Koridori Srbije" u saradnji sa "Putevima Srbije" pokrenuli su postupak legalizacije oba tunela koji je završen u junu 2012. Posle dobijene građevinske dozvole bilo je moguće sprovesti zakonom predviđeni postupak javne nabavke za sanaciju i opremanje tunela. Radovi su počeli u junu ove godine.
- Obnovljena su postojeća elektroenergetska postrojenja, komunikacioni i signalno-saobraćajni sistemi, upravljački i zaštitni sistemi, obavljeni su građevinsko-zanatski, kao i mašinskobravarski radovi u tunelima. Takođe, izgrađena je hidrantska mreža i rezervoar za tunel "Lipak" - kažu u "Koridorima Srbije". - Sanacija je još u toku, a završeno je 98 odsto ugovorenih radova. Puštanje pod napon trafostanice "Lipak" i trafostanice "Železnik", EDB je uradila sredinom oktobra.
U "Koridorima" kažu da je u toku probno ispitivanje upravljačkih i funkcionalnih sistema u tunelima, nakon čega će uslediti tehnički prijem izvedenih radova u cilju dobijanja upotrebne dozvole i primopredaje saniranih tunela krajnjem korisniku JP "Putevi Srbije".
GRADE SE I TRI NOVE PETLjE
RADOVIMA na obilaznici još se ne nazire kraj. Očekuje se da će cela leva traka, od Batajnice do Dobanovaca, biti završena do leta iduće godine. Na Batajničkoj petlji završeno je oko 70 odsto posla, a kompletni radovi biće gotovi u narednih šest do osam meseci. Rok za završetak novih petlji - "Orlovača" i "Petlovo brdo" je 270 kalendarskih dana.
Od otvaranja pomenutih saobraćajnih objekata 2008. godine vožnja na ovim deonicama obilaznice oko Beograda bila je nebezbedna, naročito noću, kada su vozačima put osvetljavali jedino farovi sopstvenih automobila ili onih koji im dolaze u susret. Iako su sijalice zableštale prilikom otvaranja, za kratko vreme pokradena je oprema za video-nadzor, osvetljenje i ventilaciju, a vozila su prolazila kroz potpuno ogoljene tunelske cevi.
TREBA JOŠ VREMENA I NOVCA
ZA završetak kompletne obilaznice biće potrebno još mnogo vremena, ali i novca. Otvaranje novih gradilišta na delu od Avalskog puta do Bubanj potoka, kao i na deonici od Bubanj potoka do Pančeva, tek predstoji. Naravno, uslovljeno je obezbeđivanjem novca. Najverovatnije, kao i do sada, iz nekog povoljnog evropskog kredita.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 12:35
od ftj
Nadam se da je tunel sad propisno obezbedjen od kradje.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 13:56
od Ji 4Tze
Je l naša građevinska, putarska "operativa" ili kako se već to kaže, sposobna da napravi i održava trkačku stazu, po nekim svetski priznatim standardima
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 13:59
od Heinz
Ako možemo aerodromsku pistu, možemo i NAVAK valjda.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 13:59
od Saša
A što ne bi bila sposobna. Problem je u tome što naši obično vole da kraduckaju na ugrađenom materijalu i da ošljare u poslu, pa sve što naprave bude kratkog veka, no kada bi ih neko naterao da rade po ps-u napravili bi šta poželiš. Nije to neka svemirska tehnologija...
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 14:28
od Ji 4Tze
^ Znači nije sposobna

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 14:36
od Saša
Sve u svemu - tako ispada na kraju.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Nov 2013, 20:34
od MAD MAX
E jeb...ga više i "kraducanje". To je Velja smislio, u stilu "držte lopova".
"naše" firme su i najveće svetske kompanije. Zaboravili ste Strabag, najveću građ kompaniju u Evropi, koja u Srbiji posluje već 10 tak godina i u Srbiji ima X preduzeća pod sobom. Kao i Alpinu, Primorije i mnoge druge strane - propale firme.
Pare - pare fale za puteve. Ovogodišnji budžet je 163 mil €, a pre 3 godine je bio 400 mil €.
Recimo propala Slovenija u krizi, koja ima 3 puta manje puteva, ima ove godine 170 mil €, za održavanje NOVIH puteve i smatraju da nastupa kolaps.
A vi samo se držite floskule "kraducanja" i priče "držte lopova". A ove godine NI DINAR nije izdvojen za puteve od cene goriva, uveli PDV na putarinu (Dinkić) a cena ostala ista.
Kako sad stvari stoje pojedina preduzeća za puteve su u blokadi, nema se goriva, maziva, antifriz.... vozila nisu registrovana... kad sneg zagudi, može biti da u glavama bude odzvanjalo "kraduckanja..."