Re: Vazduhoplovi
Poslato: 25 Dec 2024, 12:41
Prosto neverovatno da posle onolike eksplozije ima preživelih. Kapiram da eksplodira gorivo u krilima a ne u glavnom trupu, ali opet...
https://nos.nl/artikel/2550076-drie-klm ... uur-toevalTri KLM leta sa problemima u jednom vikendu je 'čista slučajnost'
U subotu je let iz Osla za Amsterdam morao da sleti iz predostrožnosti na jugu Norveške nakon "glasne buke" pri poletanju. U nedelju se let za Šangaj okrenuo iznad Azerbejdžana zbog nestašice vode zbog curenja. I istog dana let za Singapur, koji se vratio u Shiphol preko Nemačke zbog neutvrđenog tehničkog kvara.
Tako da je to bio vikend sa iznenađujućim brojem incidenata u KLM-u, a da niko nije povređen. Portparol avio-kompanije naziva tehničke probleme "izuzetno nesrećnim". „Jedan kvar je jedan previše, pravi mnogo neprijatnosti putnicima.
'Nekoliko puta mesečno'
Portparol KLM-a nema cifre koliko se to često dešava, ali tri puta u dva dana je češće nego normalno. Prema KLM-u, ovo je slučajnost: „Ovo se ne dešava svaki dan, obično postoji razlog da kapetan interveniše u red letenja nekoliko puta mesečno“.
Incidenti se dešavaju u pozadini dve nedavne velike vazdušne nesreće u koje su učestvovali Azerbejdžan erlajns u Kazahstanu i Džedžu Er u Južnoj Koreji. Stručnjak za vazduhoplovstvo Joris Melkert smatra da su ove nesreće sada privukle dodatnu pažnju na tehničke probleme u KLM-u. „Mislim da to definitivno igra ulogu. Sada su se dogodile tri pojave u KLM-u, što je čisto slučajno. Širom sveta, svaki dan ima nekoliko letova sa tehničkim problemom.“
Bez ikakvog rizika
„Avioni su tehnički složeni“, nastavlja Melkert. „Ponekad stvari ne idu savršeno i tada pilot donese odluku: mogu li da nastavim da letim ili ne?“ Let za Šangaj je već bio u toku nekoliko sati kada je poleteo povratni let.
„Kada razmišljate o tome da li da letite nazad, takođe znate da je vaša sopstvena usluga održavanja dostupna u Schipholu. Ali onda imate putnike i avion na mestu gde ih ne želite. To je uvek tehnička i ekonomska odluka. Na primer , koliko košta ako nastavite da letite, a usluga održavanja i možda još jedna letelica mora da se unese?"
Takvi tehnički problemi se javljaju redovno i skoro nikada ne dovode do povreda ili smrtnih slučajeva. Sindikat pilota VNV naglašava bezbednost letenja. „I vazduhoplovni tehničari i piloti su obučeni da garantuju bezbednost u svakom trenutku. Ne preuzimaju se nikakvi rizici“, kaže potpredsednik Ruud Stegers. „Ako se usput desi nešto neočekivano, na kapitenu je kako da se nosi sa tim. To može značiti da je sigurnije da se vrati ili skrene.“
Melkert takođe naglašava da je letenje i dalje veoma bezbedan način putovanja. Mreža za bezbednost u vazduhoplovstvu vodi evidenciju o vazdušnim nesrećama. Uključujući nesreće Azerbejdžana Erlajnsa i Džedž Era, ove godine je u komercijalnoj avijaciji širom sveta umrlo 305 ljudi. „To je nešto više od proseka od 212 u poslednjih 5 godina, ali i dalje mnogo manje od drugih vidova transporta. Samo u Holandiji prošle godine su u saobraćajnim nesrećama poginule 684 osobe.
Mislim da oni imaju neke doktrine ratne zbog Severne Koreje, i da je nesto vezano za to, a oko odbrane aerodroma. Navodno tako je na svakom.swemir napisao: 30 Dec 2024, 17:39 Za slučaj u koreji...
Nije mi jasno za zid da bude od betona na kraju piste prosto neverovatno da neka regulativa to ne zabranjuje...
Jel ima jos negde tako ili je ovo izuzetak..
I čemu bi služio takav zid...
Sent from my SM-N986B using Tapatalk