goblin napisao:prosto receno, sa ovim dzemerima si 100% zasticen od svih trenutno dostupnih stacionarnih uredjaja za merenje brzine sa ili bez video/foto zapisa.
Ovo nije tacno, cinjenica koja je dokazana u praksi. Prikazana javno. Nije samo Decra pokazala, razni drugi testovi ozbiljnih kuca demantuju tvoja uverenja. Ne mislim na novinare. Od nekih jesi zasticen, od vecine nisi.
Moras definisati "sa ovim dzemerima" jer je to kao kada odes na benzinsku pumpu sa autom i sipas "benzin".
A "benzin" moze da bude i benzin i dizel. I kao laik ocekuje se da neko razlikuje imenom sta je sipao, tako i sa radarom i lidarom koji su potpuno razlicite stvari ocekuje se da pravi razlika. A razlike je ogromna, bas kod dizel-benzin koji potpuno drugacije sagorevaju i pale se u motoru.
Postoji dzemer sa kojim si zasticen, bio tamo negde 2014. mozda i 2015. godine ali je i taj pao verovatno sada. Postao nepouzdan i neupotrebljiv. Jer je izasao softverski update policijiskog uredjaja.
Svaki otrov ima protivotrov.
Test koji je Decra radila i javno prezentovala policajcu ispise koji podtip dzemera ga je ometao. I ne radi policajac postupak merenja odavno na nacin kako si ti opisao merenje brzine laserom.
To sto ti pises su sistemi stari po 10 i vise godina kada je bilo nuzno ciljati tablicu i imati direktnu reflesiju svetlosti.
I jeste tako pre 10 ili 20 godina vrseno merenje lidarima prve generacije, kojima je trebalo "traziti" odsjaj od mete, pa onda ponoviti da bi se tek iz drugog snimka utvrdila brzina.
Sada moze da te meri lidar sa 20-50metara rastojanja a to je manje od 1 sekunde za tipicne brzine kretanja.
Jos nisi ni stigao da stisnes kocnicu a on te je vec izmerio. Dok ti stisnes neki tajni prekidac da iskljucis jammer veci si snimljen.Zapravo kada zapisti vec je zavrseno snimanje.
Radi fokusiranje automatski, ne mora policajac ni da nisani.
To je stalna igra macke i misa, sa razlikom sto drzava ima daleko bolje resurse i veci novac od bilo kojeg vlasnika auta i njegovog budzeta.
Negde snimaju brzinu iz vazduha, odozgo i tu nijedan dzemer ne pomaze koji je montiran fiksno ispod maske ili okvir tablice ili slicno.
Ono, mozes verovati da si nevidljiv 100% za policiju i da 100% su glupe tehnicke laboratorije koje ne umeju da pronadju dzemer.
Sve manje i manje uopste se ide na merenje brzine kao trenutnog podatka, prosto se snimi tvoja voznja neku deonicu na fotografski nacin sa nadzorom sa satelita. Tako se naplacuje putarina autobusima i kamionima na primer, prema tacno predjenom putu, na 1km zaokruzeno.
I to sve laicki receno. Naravno prodaci i proizvodjaci dzemera ce marketinski tvrditi isto ovo sto i ti navodis-100% zastitu od svakog merenja. I donekle su u pravu u nekim veoma dirigovanim specificnim uslovima, a na koje ti kao obican vozac na obicnom putu nemas uticaja. I neces se naci u takvoj bezbednoj situaciji vrlo verovatno nikada.
U susretu sa obucenim policajcem, ili dvoje posto snimanje rade 2 razdvojene ekipe na 2 odvojena/ razlicita sistema po frekvenciji prosto bices uhvacen. Tako snimaju u istocnoj Nemackoj kada love poljake koji vole da imaju takve nedozvoljene spravice.
Pri pregledu tehnickom vozila pronaci ce ti uredjaj, ako imas radar detektor u prekrsaju si. AKo imas parking senzor naknadno ugradjen u prekrsaju si, ako imas dzemer koji izigrava parking senzor u prekrsaju si, uvek si u prekrsaju za sve sto imas u autu a nemas KBA broj homologacije, Overen naravno zvanicno od drzave.
Tako je u Nemackoj, Austriji, i sijaset drugih zemalja. U prekrsaju si i ako imas tockove na autu koji nisu homologivani ili gume koje nisu odobreme za tvoj auto.
Kod nas nije tako ali je kod nas presretac koji meri pasivnom metodom, objasnio @nidza koji post ranije, snima tvoje kretanje i tu nikakav aktivni uredjaj tipa ometaca bilo cega nema apsolutno nikakvu primenu niti svrhu. Niti funkcionise.
Tih stacionarnih starih evropsklih uredjaja pokraj puta koji snimaju automatski kod nas ima na prste jedne ili dve ruje ako ih uopste ima u aktivnoj funkciji.Za njih je taj neki dzemer na koji mislis mozda 100% efikasan.
Dzemer moze da bude koristan ali ni priblizno nije osiguranje da si postao nevidljiv za policiju.
To je poenta koju sam zeleo da izdvojim. Ako hoce policija i drzava ce ti napraviti kosmar i kostace te bogatstvo ugradnja na divlje dzemera...sve do zaplene auta u nekim zemljama ako pricamo i o inostranstvu.
Svake nedelje na VOX televiziji se emituje emisija, Paznja- vozili ste brze od dozvoljenog (da ne pisem original na nemackom) pa preporucujem da pogledas koji nastavak kako se vrsi kontrola vrlo efikasno od strane policije.
Ne jedno, ne dva ne tri iskustva, stotine slucajeva otkrivenih dzemera su prikazani.
Jammeri su omiljeni kod nemackih vozaca, veliki je i broj prodati/ ugradjenih, tamo ti je najbolji test sta mogu a sta ne mogu da postignu. Ne slucajno, ne kao izuzetak vec kao ponovljivo pravilo.
A tamo je utvrdjeno da u praksi 80% jammer "pada" a u tek do 20% slucajeva uspeva da upozori na vreme vozaca i zastiti ga. To je drasticno drugacije od tvog iskustva i tvrdnje od 100% zastite.
Ja sam imao i koristio radar detektor, i pomagao je. Bilo proslo, prevazidjeno.
Slicno je i sa jammerom, bilo korisno, pomagalo pouzdano, danas vrlo upitna svrha kada postoje uvek nepredvidivi presretaci za koje su jammeri beskorisni.