Stranica 10 od 20

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 17:09
od Mr.Rotor
To što daju uz svako piće nije račun nego porudžbenica. Račun dobiješ kad hoćeš da platiš. :)

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 18:34
od pedja
Nije ono o cemu ja pricam. Ima dosta lokala u kojima donose fiskalne racune, bar tokom dana, ne racunam nocne klubove i restorane. Mozda niste naleteli na neki, ali ja sam ih obisao mnogo, sirom Srbije, a i BGu. Uz to, neki su mi klijenti, dugo sam u tom poslu, vrlo dobro znam sta je trebovanje/porudzbenica, a sta fiskalni racun. Nisam pao sa kruske, sa inspekcijama sam se predugo druzio.

TapaT

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 19:45
od Zveroljub
Obrati paznju da na tim "racunima" sto lice na fiskalni, a sto ih donesu uz pice, cesto nije istaknut PDV (lokali na adi). Pravi racun dobijes samo ako ga trazis

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 20:05
od Sloba
Fiskalni i nefiskalni isecak, ali da ne turpijamo vise o tome... Na temu - drugar pre par nedelja odveze Clio mk3 u Temerin na redovan servis i dogovori se da mu, izmedju ostalog, ociste odvode od lisca. Urade oni to, preuzme kola, ali ne rade brisaci. Vrati se, reklamira, oni naravno nismo mi i te fore, ali mu ipak poprave. Ponovo preuzme kola, brisaci rade, ali napukla soferka. Vrati se i opet, naravno - nismo mi. Pukotina krece tacno od zlebova na plasticnoj masci koja pokriva mehanizam brisaca, tako na putu nikad ne bi pukla. Oni se izgrbavili, a on se nije snasao i sve se zavrsilo na tome da je ko posran otisao i pukao 15.000 dinara za novu sofersajbnu.

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 20:10
od pedja
Ama bre ljudi - fiskalni racun.

Znam vrlo dobro sta je fiskal (i sta sadrzi), a sta je proforma, trebovanje, nefiskalni, porudzbenica, lazni fiskal, "info" racun itd. Kroz ruke sam proturio svega toga vise nego sto mozete da zamislite, u vise drzava, ukljucujuci i najrazlicitije vrste fiskalnih kasa/stampaca, te POS stampaca za trebovanja, softvere i sl.

Da pojednostavim - znam sta pricam.

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 20:10
od passenger
:glavomuzid: :glavomuzid:

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 20:12
od member
Slobo, koji je to servis ?

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 09 Avg 2016, 20:14
od Sloba
Saznacu pa cu napisati. Dva majstora iz Mastera su otvorili servis.

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 10 Avg 2016, 10:15
od Dovla_Dovla
Era napisao:Realno, ne znam kako čovek može da očekuje da mu neko kaže unapred u dinar koliko će da košta složena popravka vozila. Kako može da za dok ne otvori i ne rasklopi (šta već)? Može orjentaciono da kaže, a ako se ispostavi da ima dodatni kvar ili problem, šta onda?? Po tvome, bolje je bilo d ti je vratio taj polovan deo, za koji i ne znamo tačno koji je!?
Koliko znam druk ležaj ne može da procuri. Ti nešto nisi debelo razumeo, to je sigurno. Samo si se usredsrediona cifru.
Nije to "lebac" na rafu pa da se zna cena unapred.

I nisi odgovorio, što će tebi specijalni alat za popravku kvačila?
Jesu li ti mehaničari otklonili kvar ili ne??? Imaš li i dalje problem, ili šta je u pitanju?
Ljudi, ja ne znam da li citate sve postove do kraja ili ne. Nisam trazio od majstora da unapred zna sve mane na mom vozilu u tom trenutku bez rasturanja! Trazio sam da mi kazu sta spada u zamenu seta kvacila, sto su i uradili, da bi se sutra ispostavilo da su oni napravili gresku i da zbog toga treba da platim jos 60 evra!!! Kazem da su oni napravili gresku jer kada me je majstor posle mog uzimanja auta zvao, u toku rasprave mi je pomenuo kako oni imaju 67000 artikala i kako je koleginica pogresila. Pa sta cu ja sad?! Majstor rekao pogresno, koleginica procitala medju artiklima pogresno, a mene rebnuli! Pazi molim te! Smatram da nisam duzan da placam tudje greske. To kvacilo jeste tada bilo popravljeno ali je ponovo riknuo druk lezaj, sto sam i napisao u nekom od prethodnih postova. Znaci, skoro 3 meseca posle intervencije Autoline-a meni opet propada kvacilo. Bukvalno propada jer je ostalo u donjem polozaju. Ne znam kakav to deo za kola treba da ti majstor ugradi da bi ti trajao svega 3 meseca. Pa i baterija u daljinskom duze traje od toga! Ili je do kineskog dela, ili je do majstora. Ne znam sta trece. Inace, komercijalista me JESTE obavestila o curenju iz druka jer je verovatno tako razumela pa je tako i prenela. A onaj problem sa menjacem posle Autoline-a je i dalje ostao ali se redje pojavljivao. Ako se nekom svidja ovaj "servis" slobodno neka ide tamo ali ja sam im rekao da se vise ne vidimo i da su prevaranti.

Sto se tice specijalnog alata, nije bitno za sta ce mi. Ja sam pitao, niko ne daje odgovor zato sto ne zna/nece.

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 10 Avg 2016, 10:18
od Laki021
Sta bi radio da je bilo obrnuto, da su ti greskom rekli 5000 vecu cenu pa kad bi dosao da platis rekli da su pogresili?
Da li bi i tada bio tako principijalan i odbio da platis manje?

Ovde apsolutno nema elemenata prevare i zle namere, samo mali nesporazum, nista strasno. Ovakve stvari se desavaju svakome ko bilo sta radi. Da su ti to stavili na papir i potpisali to bi vec bilo malo drugacije, ali tada bi i detaljnije proverili sta pisu.

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 10 Avg 2016, 10:21
od Era
Ako je takvo stanje, što ne reklamiraš uslugu i tražiš da otkone kvar ili vrate pare ??
Ako neće, prijavi tržišnoj inspekciji! Udruženju zaštite potrošača. Ako nisi dobio fiskalni, podnesi prijavu u Poreskoj, ima da ih oderu.
Na kraju, tuži ih privatno.

To što ponovo došlo do kvara, nije uredu. Daleko od toga. Preduzmi mere da nadoknadiš troškove.

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 10 Avg 2016, 10:46
od Heinz
pedja napisao:Ama bre ljudi - fiskalni racun.

Znam vrlo dobro sta je fiskal (i sta sadrzi), a sta je proforma, trebovanje, nefiskalni, porudzbenica, lazni fiskal, "info" racun itd. Kroz ruke sam proturio svega toga vise nego sto mozete da zamislite, u vise drzava, ukljucujuci i najrazlicitije vrste fiskalnih kasa/stampaca, te POS stampaca za trebovanja, softvere i sl.

Da pojednostavim - znam sta pricam.
Čemu onda služi ovo obaveštenje, pošto meni sada više ništa nije jasno
Slika

Re: Izbegavati AUTOLINE servis u Beogradu!!! Obavezno procit

Poslato: 10 Avg 2016, 11:33
od ljubitelj
Dovla_Dovla napisao:
Oako bismo mogli u nedogled jer svako ima svoje misljenje. Ljubitelju, hvala na iscrpnom odgovoru! Mozda da ne polemisemo vise oko ovoga... Post sam postavio da bi ljudi znali na kakav problem mogu naici, ne zato da bih nekog nesto pitao.

Hvala svima!
Misljenje sam izneo na osnovu dostupnih informacija sto ne znaci da uz dodatna saznanja mozda bude i korigovano Slazem se da je moglo i drugacije sa njihove strane ali jeste njihovo pravo da odrede sta treba popraviti i koliko to kosta i ti tu ne mozes mnogo promeniti osim da se dobro informises o svemu pre odlaska u servis.
"Problem" koji si opisao je deo redovnog poslovanja i dogadja se svakog dana u raznim strukama, neko nesto osmisli u svojoj glavi a onda se iznenadi sto su stvari drugacije jer se nije unapred informisao.
Popravka auta je specificna usluga jer ima i zakonske regulacije dodatnih obaveza servisera i prakticno je otvoren radni nalog za popravku svega sto utice na tehnicku ispravnost u smislu izlaska na javne puteve onoga trenutka kada predas auto u regularni servis. Zvanicno ne bi smeo da se vrati auto vlasniku sa tablicama ukoliko nije popravljen odnosno bez adekvatnog zapisnika da ti prihvatas sve odgovornosti za uocene nedostatke cime preuzimas i rizik da osiguravajuca kuca od tvoje licne imovine naplati potrazivanja u slucaju da se dogodi tvojom zaslugom nesreca.
To isto vazi i za vozila u javnom saobracaju, recimo autobus GSPa u odnosu na ovlasceno lice koje potpisom overava da je vozilo u tehnicki ispravnom stanju pusteno u saobracaj. Ta osoba je u slicnom polozaju kao servis.

To je sustina prakticno u svim zemljama a razlike mogu biti u detaljima kako je regulisana procedura i papirlogija.

To sto je sporost drzavnih organa stanje rada ne menja proces i redosled kako resavas zastitu svojih prava. Koliko ja znam obicno se pri predaju vozila izvrsi zapisnik o potrebnim radovima, napise radni nalog koji ti potpises da si saglasan tako da nije bas da servis moze bilo sta da doda na racun kako pozeli bez da te obavesti.
Koliko sam ja shvatio oni tebe jesu obavestili o potrebi dodatnih radova i dodatnog materijala i ti si to prihvatio usmeno a da je problem nastao kada su i te dodatne radove/materijal zaracunali da treba da se plate odnosno povecali racun u odnosu na prvu procenu potrebnih radova.
Biznis je dobar kada su obe strane zadovoljne, inace bolje ne raditi.

Moje misljenje je da pismeno ugovaranje posla je prednost u odnosu na usmeno telefonom iako je tacno da papir kod nas nije garancija da ce se brzo resiti sta god da nastane.

Ovo sto si opisao je tipicna situacija kod popravke elektronskih uredjaja. Pokvari se TV i odneses u servis (van garancije, dakle ti placas). Moze da bude neka sitnica da je aktivirana neka od zastita i zato ne radi a moze da bude i kompleksan kvar. Zato servisi stavljaju klauzulu u radni nalog da je on otvoren i da se ti unapred saglasavas da platis popravku (sta god da bude potrebno) do nekog iznosa, obicno 5,000 dinar a da tek preko toga servis pita za dalju saglasnost.
Ti ako neces popravku, platis samo radove na dijagnostici i utrosene radne sate, i uzmes nazad neispravan uredjaj uz napomenu o stanju u kome se preuzima.

Jedan kvar, nema slike ima ton, moze da znaci da postoji citav niz lancanih kvarova koje je potrebno prethodno popraviti da bi se originalno prijavljen kvar takodje mogao popraviti.

Ovo ti ne pisem da opravdam servis vec da steknes sliku koliko je potrebno poverenje obe strane u dobre namere, ti u servisera da uradi po pravilima profesionalnog odnosa a serviser u tebe da ces platiti sve zaista nastale troskove pa i one koji se nisu mogli predvideti na prvi pogled.

Ovo vazi i kada ides kod lekara, moze lekar da te posalje kod jos drugih lekara iako ti na pocetku nisi ni pomislio da ces imati taj ili te dodatne troskove za druge posete.

Tanka je granica izmedju korektnog i zlonamernog odnosa, za obe strane kada nesto popravljas u servisu.
Nisam ovo pisao da bi te nervirao, prosto nije crno bela prica vec mnogo kompleksnija na temu popravke necega i koliko to moze ili treba da kosta.

Najskuplja je fus popravka koja dovede da se kvar ponavlja.
Do it right, do it once je po pravilu najjeftiniji nacin popravke iz moje prakse.

edit: u medjuvremenu si postovao.
Jos jednom, druk lager je lezaj, cista mehanika i ne moze da curi.
Ako se kvar ponovi u toku garancije servis jeste duzan da utvrdi razloge i popravi o svom trosku odnosno da dalje potrazuje od trgovca/uvoznika ako je sam rezervni deo neispravan usled fabricke greske.
Reklamiraj ponovni kvar, usmeno i pismeno ako to jeste na racunu ranije izvrsene popravke.

Ali ti moras da pokrenes proceduru, tako da prijavis kvar na odgovarajuci nacin. Kao za popravku bilo cega, od cipele kod obucara pa do neke greske kod stomatologa.
Kakav specijalni alat trazis, kod kvacila se koristi standardni alat i jos nisam cuo da ima nesto specijalno.

Inace, ako nisi znao cena postaje fiksna tek kada se pismeno izda predracun a do tada je pravo trgovca da slobodno menja cenu pa i to sto si pitao telefonom nije obavezujuce ako nisi neposredno nakon toga izvrsio nabavku. Dok traje vaznost izdatog predracuna nije dozvoljeno povecati cenu cak iako se dogodi da zaista poraste cena tog dela recimo kod dobavljaca. Isto tako dok traje vazenje predracuna roba mora biti odvojena za tebe i dostupna za kupovinu a tek nakon isteka roka vise se ne garantuje mogucnost da kupis.

Da ne bi u drugom servisu imao slicne situacije obavezno pismeno ugovaraj, ali to znaci i da ces verovatno morati da platis dijagnosticke radove za utvrdjivanje kvara pre nego sto se otpocne sama popravka.

Re: Majstori za izbegavanje

Poslato: 10 Avg 2016, 12:15
od dag81
Tebi je sad otisao cilindar kvacila.
A zamisli sad da su ti rekli treba i cilindar, i to im ne bi platio jer se zacrtao cifru u glavi. Rekli su 20.000din i to je za tebe amin.
Ne, ne branim servis, ali ne branim ni tebe.
Ako si proverio u radnji i set sa druk lagerom kosta koliko su ti prvobitno rekli ok ko ih jbe ua razliku. Ali ako su u pravu i cena jeste ta koja je trazena lamela, korpa, druk onda budes covek i platis ugradjen deo. Plus sto bi sad imao i garanciju, a ovako si zatvorio vrata dupetom a mozda bez razloga.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Re: Izbegavati AUTOLINE servis u Beogradu!!! Obavezno procit

Poslato: 10 Avg 2016, 12:18
od nidza
ljubitelj napisao: Jos jednom, druk lager je lezaj, cista mehanika i ne moze da curi.
Donekle tačno, ali važi uglavnom za motore iz prošlosti. Aktuelni sve više imaju potisni cilindar korpe integrisan sa druk ležajem, i to bi na JTDm izgledalo ovako:
Slika

Što bi značilo da itekako može da procuri. :)