Stranica 91 od 263

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 20:37
od NexT
Hoces da kazes da niko nista nije krao, a auto-put od Bg do Subotice i dalje ne postoji?
Zasto su onda ono parce od par km posle NS otvarali 25 puta do sad?

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 20:43
od MAD MAX
kako misliš, auto put Bg -Subotica ne postoji??
Trebali bi da se danas - sutra pusti i renovirani most na Beškoj, i da put postane komplet.

Tih otvaranja se mani. Ja pričam o putevima i putarima a ne o političkim marifetlucima, i političarima koji su smislili "floskulu" "kraducanje", A oni "briju" na koncesijama, kreditima, tenderima... 100 miliona €. Briju pre nego što i dođe do puta, putara i JP Putevi Srbije.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 20:47
od Geza
Čisto terminološki. Nije most na Beškoj, nego most preko Dunava kod Beške.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 20:50
od NexT
Lepo, ne postoji.
Prvo, na mostu je suzenje vec godinama i nemas pun profil puta.
Drugo, iza NS prema SU postoji parce od 2-3 km koje i dalje nije pusteno u saobracaj nego se vozi putem sa dve trake i ogranicenje je 60 cini mi se.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 20:52
od Paja
Da li su na AP ka Novom Sadu poskidali ona ograničenja od 60 km/h kod svih iskljčenja koja su stajala zbog navodnih radova?

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 21:07
od MAD MAX
Ja nisam bio u NS zadnjih mesec dana, pa nemam informaciju. Most se pušta najdalje za par dana. Što se tiće NS i auto puta, ono je cirkus od količine asfaltnih površina. Ja mislim da ni NS, koji godinama minira auto put nije znao šta hoće. Moglo je se napraviti 2 međunarodna aerodroma od utrošenog asfalta.
Srbiji treba 600-700 mil €, za popravku postojeće putne mreže zajedno sa autoputevima, da bi se dovelo u zavidno stanje.
Cifra izgleda možda jaka, ali ako se uzme priča o kreditu za Južni Tok 1,5 milijardi € ili Srbija Gas, cifra je zanemarljiva.
Cene u putarstvu u Srbiji su smešno male i nije čudo da su ili propali ili će propasti izvođači radova - na žalost.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 21:33
od H4wkeye
Vlada treba da usvoji predlog ministarstva saobracaja da se od akciza za gorivo izdvaja nekih 20-ak dinara za puteve, to bi donelo dosta para za odrzavanje i popravku puteva, ali oni i dalje cute...

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 23:22
od NexT
MAD MAX napisao:Ja nisam bio u NS zadnjih mesec dana, pa nemam informaciju. Most se pušta najdalje za par dana. Što se tiće NS i auto puta, ono je cirkus od količine asfaltnih površina. Ja mislim da ni NS, koji godinama minira auto put nije znao šta hoće. Moglo je se napraviti 2 međunarodna aerodroma od utrošenog asfalta.
Srbiji treba 600-700 mil €, za popravku postojeće putne mreže zajedno sa autoputevima, da bi se dovelo u zavidno stanje.
Cifra izgleda možda jaka, ali ako se uzme priča o kreditu za Južni Tok 1,5 milijardi € ili Srbija Gas, cifra je zanemarljiva.
Cene u putarstvu u Srbiji su smešno male i nije čudo da su ili propali ili će propasti izvođači radova - na žalost.
Koji most se pusta? Ja sam isao pre 10ak dana, ono ne izgleda ni blizu da je gotovo.
Ona iskljucenja su pravili kao da se iskljucujes za New York, a ne New Now, ali ajde.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 15 Nov 2013, 23:23
od Heinz
Ako bude trećina toga biće super.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 16 Nov 2013, 21:32
od Paja
NexT napisao:
MAD MAX napisao:Ja nisam bio u NS zadnjih mesec dana, pa nemam informaciju. Most se pušta najdalje za par dana.
Koji most se pusta? Ja sam isao pre 10ak dana, ono ne izgleda ni blizu da je gotovo.
http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/4204 ... ne-nedelje

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 17 Nov 2013, 00:47
od Ji 4Tze
MAD MAX napisao: A vi samo se držite floskule "kraducanja" i priče "držte lopova". A ove godine NI DINAR nije izdvojen za puteve od cene goriva, uveli PDV na putarinu (Dinkić) a cena ostala ista.
Pa nisam pitao o putevima već o stazi, teško da bi bila u državnom vlasništvu.
Je l postoje neke cifre za te standardne podloge i kako se one uopšte održavaju. Razumeo sam da je veće opterećenje po širini nego po dužini, znači ne kao kod običnog puta.
Ko je pravio NAVAK?

Re: Одг: Putevi u Srbiji

Poslato: 17 Nov 2013, 09:13
od Saša
Pustili su konačno u saobraćaj to parče koje je nedostajalo prema Subotici (odsekli su onu krivinu sa dve trake punu rupa i uključili potpun nov prav deo sa novim nadvožnjakom) tako da su sada pune četiri trake, no i dalje ima nekih čunjeva koji malo sužavaju saobraćaj jer nisu rešili silaske odnosno priključenje na tom mestu koje je planirano da se autoput tu spoji sa novim bulevarom prema Novom Naselju odnosno kružnim tokom na Rumenačkom putu. Tu nedostaje i nadvožnjak preko pruge i most preko kanala DTD (radi se na tome).
No prema Beogradu i kada asfaltiraju most kod Beške opet neće biti pun profil autoputa jer još nije završen viadukt kod Batajnice (a kad će ne zna se). I da kraduckaju (ili bar ošljare) - naravno da kraduckaju, ja još nigde nisam video da je nešto ljudski urađeno već se i tamo gde se kao nešto rekonstruiše samo navlači tanak i loš sloj koji potraje godinu dve i ćao, ajmo opet preko rupa. Pokazaću vam kasnije slike rekonstrukcije jednog inače po našim "merilima" sasvim dobrog puta u Hrvatskoj (magistrala koja od Zagreba vodi prema BiH, odnosno Bihaću) pa da vidite kako ljudi pošteno rade i naprave nešto što će trajati, a ne ovo što se radi kod nas. Nije ni kod njih sve bajno i sjajno ali su im putevi u poređenju sa našim nebo i zemlja.

Tapatalk

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 17 Nov 2013, 10:56
od MAD MAX
Ji 4Tze napisao:
MAD MAX napisao: A vi samo se držite floskule "kraducanja" i priče "držte lopova". A ove godine NI DINAR nije izdvojen za puteve od cene goriva, uveli PDV na putarinu (Dinkić) a cena ostala ista.
Pa nisam pitao o putevima već o stazi, teško da bi bila u državnom vlasništvu.
Je l postoje neke cifre za te standardne podloge i kako se one uopšte održavaju. Razumeo sam da je veće opterećenje po širini nego po dužini, znači ne kao kod običnog puta.
Ko je pravio NAVAK?
Ja sam predlagao više puta da se par aerodroma po Srbiji pretvori - izda u autodrom ali to apsolutno nikoga u Srbiji ne zanima.
Alvirović je ušao sa pričom u par ministarstava i JP odakle je dobijao veliku pomoć (ne zna se).
Što se tiče projektovanja, gradnje i održavanja staze - autodrma, stvar je ovakva.
U Srbiji niko nema iskustva u projektovanju tako nečega. U prvom redu mislim na geometriju staze u planu i profilu. Naši inžinjeri putari, su školovani za šrojektovanje upravo obrnute stvari, kontinualnih krivninskih oblika. Takvom stvari bi se mogao baviti inžinjer putar i "trkač" a takvih nema možda izuzev :rofl:
Što se kolovozne konstrukcije tiče, nema ona bilo kakve posebne zahteve. Glavna razlika je možda u habajućem sloju asfalta, posebno po pitanju koeficijenta trenja i abrazivnosti prema pneumatiku. Eventualno, postoji mogućnost klizanja slojeva asfalta po krivinama i odnošenje zrna agregata, ali se to nekada rešavalo nekorišćenjem staze po izradi asfalta, i do godinu dana, dok se ne završi inicijalna oksidacija i stabilizacija bitumena u asfaltu. Danas se koriste razne vrste polimer bitumena, SMA asfaltnih masa (kao i na auto putu kroz BG) tako da to nije tajna. Radove kod Alvirovića je izvela neka firma iz BG (predpostavljam) PZP Beograd ili Beograd put. Ništa posebno.



Saša
Treba da shvatiš da izvođač radi po nalogu investitora - nadzora. A oni rade u skladu sa planom i budžetom, da bi se sve postiglo ia da negde neko ne bi stradao. Ako nešto izgleda loše, ne znači da je "kraduckano", niti su završni slojevi asfalta trebali da budu debeli. Završni sloj asfalta se radi od 5cm, mah 6. Sve drugo bi bilo katastrofa.
Izvođač bi voleo da bude debljina 1m asfalta.
Što se tiče Batajnice i vijadukta, problem je što bi se objekat morao zatvoriti na par meseci, što bi izazvalo kolaps. Problem je betonska kolovozna ploča koja je imala i proboje, + drugih problema. Radove koje vidiš su samo na redovnom održavanju da bi se saobraćaj odvijao kako tako. Asfalt na takvoj betonskoj ploč i saobraćajnim opterećenjemi ne može da opstane dugu pa da je od zlata.
Neću opet da pominjem "pare" da ih nema.
Shvatite da nije lako nikome. Sad se pokušava da sastavi zimsko održavanje. Rupe koje se krenu otvarati, biće aktuelne tamo do proleća, pa obratite pažnju po lošim putevima.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 17 Nov 2013, 11:01
od Paja
Par puta sam prolazio preko petlje kod Batajnice od letos i uglanom nisam viđao radnike. Meni deluje da se tamo ništa ne radi.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 17 Nov 2013, 11:06
od MAD MAX
Ja pričam za stari vijadukt.
Radovi na obilanici u zoni batjnice ne znam gde su. Tu je radilo više firmi a glavni deo je radio Strabag, najveća putarska firma Evrope. Verovatno je stalo oko finansiranja, kredita, tendera, a ne bi me čudilo da je opet vezano za stečaj Alpine. Verujte, Strabag ne ošljari. Ošljariti može samo investitor sa finasiranjem.