Stranica 93 od 104
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 09 Feb 2017, 16:57
od Velja
Traži Cane novog bubnjara

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 09 Feb 2017, 16:59
od dragan
A sad ugasite internet
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 09 Feb 2017, 17:46
od Velja
Za kraj teme

http://youtu.be/bIC-T0kQE1w
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 09 Feb 2017, 23:10
od ljubitelj
Delija napisao:
Dobro menjanje brzina anulira slabiji obrtni moment.
To je i osnovna svrha menjaca, da upegla i anulira nedostatke tolike promenljivosti obrtnog momenta SUS motora. Upravo da prilagodi (poveca) moment sile slabijeg motora potrebi uvecanja vucne sile za zeljene perfomanse.
Jakom motoru nije neophodno dobro menjanje brzina za to anuliranje vec moze cak i da ostane u istom prenosu za zeljene perfomanse. Sam stisak pedale gasa visestruko poveca obrtni i time vucnu silu.
Tipicna ravnomerna voznja po ravnom je reda 60-80Nm potrebnog obrtnog momenta na radilici uz prenosni odnos oko 4 do tocka ukupno.
Zatreba naglo ubrzanje, povecanje vucne sile, kod jaceg tipicnog turbo motora dovoljno je stisnuti pedalu gasa i dobije se reda 250-400Nm obrtnog.
Bez promene prenosa.
To je uporedivo sa onim sto kod slabog motora se postize radom menjaca (spusti se menjac 2 ili3 brzine nanize).
Kako god, motor, menjac i diferencijal su jedna uskladjena i uparena celina na autu pa se ne mogu posmatrati izolovano pri poredjenju 2 razlicita auta.
Sa druge strane povecanje obrtnog na tocku ima smisla samo dok moze guma da prenese sile na podlogu. Kada se dostigne granica svako dalje povecanje obrtnog je besmislica i dovodi do proklizavanja a time i smanjenja ubrzanja vozila.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 09 Feb 2017, 23:21
od nikaragva
Motor na struju ne iste menjac.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 09 Feb 2017, 23:33
od ljubitelj
nidza napisao:Kako bre grešim?

Prosto, na 6200 rpm su losije perfomanse nego na 4600 rpm sto se tice ubrzanja a maksimalna brzina koja se dostize je ista.
Stopericom mozes da se uveris u ono sto je nacrtano na dijagramu za taj opseg obrtaja koji si postavio.
I pri tome ce potrositi vise goriva na 6200rpm za sporije ubrzanje.
Taj motor je besmisleno terati preko 4500-4600 rpm

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 00:11
od dragan
Au nidzo sta ti reko
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 00:37
od Sinisa G.
Moj do 4000 o/min vuce odlicno, a od 4000 o/min dobija sut u dupe sve do 6000 o/min. Nebitno u kjoj je brzini na 4000 uvijek pocne da cupa, a po grafikonu tu pocinje da mu opada tork a snaga nastavlja da raste.
Zasto, ako je obrtni toliko bitan?
http://www.automobile-catalog.com/wykres_power.php
http://www.automobile-catalog.com/curve ... _l40e.html
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 09:23
od ljubitelj
dragan napisao:Meni sad nije jasno, jel taj motor bolje povuče na 1500rpm gde mu je max momenat ili na 4700 gde mu je max snaga? Kad ides u preticanje jel saltas nagore da ulovis 1500-1700rpm zbog momenta, ili gadjas recimo 4000?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Bolje povuce na 1500 rpm nego na 4700 rpm bez dileme su jasni podaci na dijagramu.
Taj motor povuce isto na 1500 rpm i na 4500 rpm. I svuda izmedju mu je max momenat sa istom vucom.
To saltanje menjacem brzinu ii 2 nadole je navika i potreba slabijih motora a pre svega atmosferaca koji sami ne mogu da ostvare dovoljno obrtnog iz motora.
Verujem da ocas posla sa punim gasom i svih 350Nm uz pogon napred slajfuje u prvoj drugoj i trecoj menjaca. Jer se to dogadja kod slicnih auta a vrlo cesto je inace ECU sa fabrickom blokadom kojom se onemogucuje da razvije svih 350Nm u prvih nekoliko brzina. Tzv toque limiter funkcija.
Pri preticanju svakako ne bih zapoceo na 4000rpm i koriscenje samo kratkog opsega 4000 do 4500
U konkretnoj kombinacijai motora i menjca veoma brzo ces sa punim gasom da napunis 4000 do 4500 kada treba da saltas. I tako vise puta mahnito saltas u vrlo kratkim intervalima uz gubitak vremena i vuce tokom saltanja umesto da iskoristis opseg od recimo 2500 do 4500 maksimalne vuce u kontinuitetu.
Svako saltanje manuelnim menjacem je gubitak ubrzanja (ubrzanje pada na 0) dok to traje jer nema prenosa na podlogu, nema vuce pa saltanje treba svesti na minimum.
Sto jaci auto sa vise Nm to je pozeljniji planetarni automatik ili DSG koji nema prekida u prenosu za postizanje maksimalnih ubrzanja.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 09:31
od Velja
To ja njima pričam sve vreme

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 12:48
od nikaragva
Amricki automobili, atmo imaju par iljada kubika i tri brzine. Kod volana.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 12:50
od Mladen7
Auu lebe mekani
Meni tako jedan naucnik objasnjavao beskonacnom formulom da slon drzeci se surlom za maslacak moze visiti sa litice.
Послато са HUAWEI VNS-L31
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 13:34
od Uroš S.
Ako se trkaš sa pužem i daš mu jednu sekundu ili milimetar prednosti matematički nikada ne možeš da ga sustigneš i prestigneš.
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 16:43
od dragan
Takoe. I kila olova je teza nego kila perja, to je valjda sad jasno
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 10 Feb 2017, 16:46
od Ivan
Naravno jeri je olovo teze od perja
http://www.youtube.com/watch?v=uH0hikcwjIA