Stranica 924 od 985
Re: Ne brže od života!
Poslato: 06 Avg 2021, 19:19
od ljubitelj
cozmo napisao: 06 Avg 2021, 10:38
Nego ce odziv na pritisak papucice gasa pod ekstremnim opterecenjem biti malo drugaciji, odnosno korigovaniji. U kombinaciji sa punim autom, moze da bude faktor pri preticanju na usponima. Ukoliko postoji bas primetan pad SNAGE , onda je naravno neki kvar u pitanju i osetice se i na ravnom.
Naravno da je kvar u pitanju ako se pod opterećenjem stisne pedala gasa do poda, i ubaci recimo u II brzinu, a auto nema perfomanse (čitati izgubi snagu) koje treba da ima.
Nisam uopšte imao u vidu neispravne automobile.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 06 Avg 2021, 20:28
od ljubitelj
Stilo 1,6 sa 16V isključuje kompresor pri punom gasu, koristi za to pin broj 16 u A konektoru Boš ECU jedinice, prema shemi koju sam našao.
Stilo 1,9 JTD sa 8V isključuje kompresor pri punom gasu, nisam našao koji pin konkretno je za to namenjen, ovo je iz opisa funkcija ECU koje vrši:
Air conditioning system start of operation check
The control unit operates the air conditioning compressor:
switching it on/off when the switch is pressed;
switching it off momentarily (about 6 secs) in the case of strong acceleration or a request for maximum power.
http://4cardata.info/elearn/192/2/20010 ... 79/3356182
Ne znam nidžo za taj tvoj primerak, ovde piše da treba da isključi kompresor pri punom gasu, a i inače ta funkcija je standardno imelementirana u EDC seriju (15,16,17) bošovih motornih računara koji se masovno koriste kod dizela mnogih proizvodjača.
Možda je bila neka neispravnost na tom Stilu, ili je Fiat izbacio neku seriju sa isključenom tom funkcjiom (mada ne vidim zašto bi isključio nešto što je standardno ugradjeno u taj ECU nevezano da li je auto ili manual uključivanje klime).
Pogotovu što je tu funkciju Fiat imao implementirano još u modelima iz 80tih godina (Lancia, Alfa modeli kao i Croma) ne vidim razlog da je nema u Stilu 15tak godina kasnije proizvoedenom, dakle puno modernije elektronske regulacije motora.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 06 Avg 2021, 20:45
od nidza
Moguće da nisam pritiskao pun gas, ipak je to bila ergela od 80KS? Nije isključeno da sam džabe stiskao taster, možda bi sam isključio posle sekund.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 09:03
od ljubitelj
Moguće, mislim da retko ko ikada uz turbo dizel stigne u (crvenu na obrtomeru) zonu najveće snage motora i ima potrebu za punom konjicom.
Retko sa turbo motorom imam zaista potrebu da stiskam pun gas, ja se i ne sećam kada sam tako nešto uradio (osim radi nekog testa nečega).
Klima je 3-5KS na toj klasi auta C segmenta, ja u vožnji još nisam primetio kada se aktivirao ili ne kompresor.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 10:07
od nidza
Uvek pun gas u preticanju sa tako slabim motorom. Ja ne bih to projektovao da raskačinjanje na maksimalnoj snazi, već na zahtev maksimalnog obrtnog momenta u datim obrtajima.
Pre će biti da kod mene to nije bilo primenjeno, jer je baš klot auto bio.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 12:22
od Ivan
Slabiji auto cesce vozim pun gas, a redje do maksimalnih obrtaja, zato sto predugo traje, samo urla, a ne ide.
Dok sa jacim autom nije problem se redje ide pun gas, ali nije problem otici do obrtaja maksimalne snage jer to brzo odradi.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 12:44
od Gaginh0
Meni je najjači bio Polo 1.9SDI što sam vozio pre 14 godina ( JEBOTE 14 GODINA, TAD SAM REGISTVORAO NA OVAJ (ili onaj) FORUM! )
No, on je imao 64ks, 1.9 atmo dizel, njemu kad uključiš klimu to je bio Igmanski marš gde god da kreneš van Vojvodine, u BG nikad reku s njim nisam prelazio

išao 17 sekundi do 100km/h, al trošio 4 litre

Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 13:35
od ljubitelj
nidza napisao: 07 Avg 2021, 10:07
, već na zahtev maksimalnog obrtnog momenta u datim obrtajima.
Ovako je na mom 940 volvou primenjena ta funkcija. Nije bitno koji su obrtaji.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 14:07
od trojanac
Gaginh0 napisao:Meni je najjači bio Polo 1.9SDI što sam vozio pre 14 godina ( JEBOTE 14 GODINA, TAD SAM REGISTVORAO NA OVAJ (ili onaj) FORUM! )
No, on je imao 64ks, 1.9 atmo dizel, njemu kad uključiš klimu to je bio Igmanski marš gde god da kreneš van Vojvodine, u BG nikad reku s njim nisam prelazio

išao 17 sekundi do 100km/h, al trošio 4 litre

Eh. Nemoj sad da nabrajamo šta se sve vozilo poslednjih 15 godina. Još od onog doba.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 14:09
od Pulp Fiction
Gaginh0 napisao: 07 Avg 2021, 12:44
No, on je imao 64ks, 1.9 atmo dizel, njemu kad uključiš klimu to je bio Igmanski marš gde god da kreneš van Vojvodine, u BG nikad reku s njim nisam prelazio

išao 17 sekundi do 100km/h, al trošio 4 litre
Meni je tako i sad.

Sa troje odraslih i klima, kao da stojim..ma tačno osetim kad ukljucim da je slabije sve. Do 100 pa sigurno 15 sec

Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 14:54
od H4wkeye
Secam se onih sivih Puntica sto je MUP kupio 2011 valjda. 1.2 8v. Ukljucis im klimu i uz brdo se jedva popnes.

Re: Ne brže od života!
Poslato: 07 Avg 2021, 18:00
od Gaginh0
@trojanac off - dođe mi par puta da ti predložim da okačiš par desetina slika još od prvih skupova (FG, Arena, Košutnjak-Avala) do recimo 15'-16' kad je dodaj.rs prestao da radi, ali mi onda padne na pamet da si od tada dobio dvoje dece, troduple obaveze i Hondu, pa mi malo glupo, al bilo bi lepo kad bi tako nešto uradio, čisto da se smejemo
@Pulp Fiction ja se ne razumem u klime i raskačinjanje, ali jedini automobili gde sam osetio padove performansi pri uključenju klime su bili taj Polo i tadašnji mamin Chevrolet Kalos 1.4B. Kalos se čak i malo "zaguši" kad mu leru uključiš klimu

Re: Ne brže od života!
Poslato: 08 Avg 2021, 12:52
od cozmo
Ja nisam primetio iskljucivanje klime, ali generalno nisam ni isao preko 3500 obrtaja do CG. A i to samo pri ubrzanju kad vratis u drugu na serpentinima. Vecina voznje je bila oko 2000 obrtaja. Par puta sam stiskao pun gas do sada, cisto probe radi. U sustini je i savet pri velikim opterecenjima (pun auto) i vrucinama da se ne radi patosiranje (osim ako je bas neka nezgodna situacija).
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Poslato: 08 Avg 2021, 14:48
od ljubitelj
ljubitelj napisao: 06 Avg 2021, 19:19
cozmo napisao: 06 Avg 2021, 10:38
Nego ce odziv na pritisak papucice gasa pod ekstremnim opterecenjem biti malo drugaciji, odnosno korigovaniji. U kombinaciji sa punim autom, moze da bude faktor pri preticanju na usponima. Ukoliko postoji bas primetan pad SNAGE , onda je naravno neki kvar u pitanju i osetice se i na ravnom.
Naravno da je kvar u pitanju ako se pod opterećenjem stisne pedala gasa do poda, i ubaci recimo u II brzinu, a auto nema perfomanse (čitati izgubi snagu) koje treba da ima.
Nisam uopšte imao u vidu neispravne automobile.
Evo da se korigujem, može da bude i feature a da nije kvar to što si opisao sa korigovanjem snage koju isporučuje motor.
Nisam imao pojma da Fiat 1,9JTD motor prelazi pri 105C antifriza u safe režim i obara snagu motora posledično.
Kako je ta temperatura sasvim moguća leti na 35C pod srednjim opterećenjem i uzbrdo verovatno se i dogadja to opisano drugačije ponašanje na papučćici gasa, jednostavno motor je rekao bih prenežan ili pak setovana zaštita da bude preosetljiva.
Re: Ne brže od života!
Poslato: 09 Avg 2021, 16:21
od ChobbyNS
Jel si vozio ti ikad 1.9 jtd ili se informišeš isključivo iz brošura i pdf-ova sa interneta?
Jtd ko uspe da pregreje alal mu vera, nisam u životu čuo drugu brzinu ventilatora a leti s klimom i uzbrdo ne mrda sa 90° osim ako auto nije neispravan.