trojanac napisao:Neka bi logika bila razumljiva da ne može za 5 osoba ako nema tri pojasa pozadi. Sa druge strane šta ćemo sa vozilima koja nemaju pojaseve pozadi uopšte? Zna li neko nešto više o tome, neki novi propis?
Vozila koja nemaju pozadi pojaseve uopste su registrovana prvi put po tada vazecim ECE pravilnicima (samo za prednja sedista su obavezni) i naravno da dokle god su tehnicki ispravna po tim tadasnjim ECE mogu da nastave da se registruju i voze.
Isto se odnosi i ako imaju obicna svetla a ne halogena. Ili su Euro 2 eko norme a ne Euro 6.
Mogu i dalje da se registruju i voze. I ovde i bilo gde u Evropi moze da se vozi takav auto.
Tako je i sa novijim vozilima, za njih vaze ECE pravila na dan prve registracije. To znaci da ne moze za 5 osoba ako nema pojaseve za 5 osoba i nema naslone za glavu za 5 osoba sada da se registruje.
U buducnosti kada bude usvojena jos neki noviji uslov, ovi sadasnji registrovani se nastavljaju registrovati i voziti a ti novi ce morati da ispune te nove uslove.
Tako je vazilo za ABS (koji je sada obavezan), pa ESP itd.
Sustina je da nema retroaktivnog vazenja danasnjeg tehnickog standarda za auto koji je homologovan ranjie po nekom ranijem standardu.
Problem sa registracijom je nastao iz razloga sto nasa drzava ima nesredjenu administraciju, registre i primenu u praksi koja ne haje mnogo za zakone/pravilnike/norme vec se radi kako se kome i kad cefne (MUP, ABS, tehnicki pregledi, Skupstina koja donosi zakone, Vlada itd).
Propise se nesto retroaktivno, sto je nemoguce ispostovati. Ili se falsiifukuju podaci proizvodjaca vozila iz originalne homologacije i izmisli neka domaca "homologacija" po nekim izmisljenim podacima.
I onda nastanu pravni apsurdi koji se "resavaju" ad hoc Uredbama, dopisima, misljenjima i slicnim pravnim gimnastikama.
Primeri su brojni, od mase vozila i nosivosti, od skracenja vazeceg atesta za plin, od te smisalice sa brojem putnika, od ove ujdurme sa navodnim mehanickim trajanjem tablica, sada ide i ta prica da zastareva cip u saobracajnoj za 7 godina a jos neke budalastine ce se dosetiti.
Pa primeri sa registracijom prikolica na trecu tablicu, pa sa mopedima 49ccm koji su napravno postali motocikli.
Uglavnom logike nema i propisi nisu usaglaseni sto uz haoticno stanje administracije koja tumaci po slobodnoj volji cesto neki propis/zakon nastaju povremeno takve situacije da je gradjanin ostecen.
Za svako vozilo proizvedeno od negde 1968. ili slicno godiste postoji jasna homologacija i nijedno takvo vozilo nije problematicno za registraciju jer je sve kristalno jasno i pise u papirima.
Problem bi mogla da budu vozila proizvedena pre tog vremena, narocito ona pre II svetskog rata ali je to kod nas toliko retko da nije vredno pomena.
Sve sto je navodni "problem" sa vozilima iz zadjnih 50godina je izmisljen vestacki problem koji ne postoji u svetu, i samo ovde administracija ima problema sa vodjenjem registra podataka.
Nebitno da li je to MUP ili ABS ili neko treci konkretno izazivac "problema" evidencije.