Stranica 970 od 1592

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 07:20
od Risto
30 litara po gradu?

Surovo, baš surovo... Očekivao sam 15-20 litara "normalne" vožnje ali 30 litara, previše...

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 07:22
od Markoni
V8 u C klasi nije kompresor, on je isao u E klasu.
Ja bih pre njega nego V6. :)

Tapatalk Post

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 07:45
od Xepoj87
Slazem se :)
Sa kompresorom, taj motor ide na preko 500ks, zato i ima tako malo ks.
Dodatno je to sto ne volim zvuk rada kompresora.

Sent from the 7th edge of the 3rd world.

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 07:49
od snork
Mehanički kompresori su loši za potrošnju, jer se pogone direktno sa radilice motora i troše priličnu snagu. Obično se koriste kada proizvođač ne ume, ili iz nekih razloga (najčešće cena) neće da ugradi turbo-kompresor, koji se pogoni izduvnim gasovima. U današnje vreme jedino Mercedes fura taj fazon, inače su posle 2. svetskog rata svi polako prešli na turbo. Ima donekle smisla kada postoji i jedan i drugi, s tim da je mehanički manji i služi da popuni "turbo rupu". Ali i tu je bolji asimetrični bi-turbo, gde je druga turbina mala i lako se zavrti na malim obrtajima. U današnje vreme postoje varijabilne turbine, pa ni za tim više nema potrebe.

I ja bih radije vozio atmo V8, a verujem da ni potrošnja nije veća.

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 08:44
od Xepoj87
Mercedes je to izbacio jos pre 10 godina, ako se ne varam. Audi je takodje koristio kompresore, a mislim da Mini cooper s i dalje koristi.
Ranije su turbine imale ogroman lag, koji kompresor nema.

Sent from the 7th edge of the 3rd world.

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 09:09
od ftj
Audi i dalje koristi 3.0 sa kompresorom ako se ne varam.

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 09:11
od Markoni
Vise ne. Sada je 3.0 TFSI turbo motor.

Tapatalk Post

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 09:18
od ftj
Nisam znao da su bas sve 3.0 verzije promenili na turbo.

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 09:41
od Ivan
Mislim da je u c7 jos uvek kompresor, verovatno samo novije generacije tipa a4, a5 itd

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 09:43
od Markoni
Trenutno 3.0 benzinski motor ide samo u S4, S5 i SQ5, i to je taj novi, turbo, od 354 KS.

Tapatalk Post

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 09:46
od Delija

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 10:24
od starac vujadin
...Mehanički kompresor nije nikakva "niža liga" konstruisanja motora u odnosu na turbo i proizvođači ga ne koriste kada ne znaju ili hoće da uštede nego zato što hoće da od motora dobiju drugačiji rezultat...Štaviše turbo je jefitnije i prostije rešenje za naknadno dizanje snage i modifikacije u motoru od mehaničkog kompresora.

...Troši kompresor, ali troši i turbo...

...Posle II svetskog rata imali smo jedan talas upotrebe turbo kompresora, pa je onda usledio talas upotrebe mehaničkog kompresora (vratila ga u život Lancia) koji se solidno proširio, pa su onda zamrla oba načina. Tada su postojali i drugi načini kako se dolazilo do više snage, a ne samo preko nadopune preko mehaničkog kompresora, pa tada nije bilo "ili-ili", nego "jedan od". Kompresor se verovatno bio egal po proširenosti s turbom u današnje vreme da nije došlo do promene u eko normama koje se lakše postižu s turbom...

...Ako se govori o kompenzaciji turbo rupe ništa ne može da se poredi s mehaničkim kompresorom jer on isporučuje snagu odmah, od nule, i svi drugi napredni moderniji, turbo sistemi mogu samo da se približe tome, ali ne mogu da se izjednače ako gledamo u apsolutnom smislu...

...Konstrukcija motora sa kombinacijom mehaničkog i turbo kompresora je prva napravila Lancia, a u velikoserijsku upotrebu pokušao da uvede VW, ali se opekao i odustao zbog nepouzdanosti iako je motor u početku dobijao hvalospeve i nagrade. Varijabilni turbo, rešenja sa dva, tri turbo kompresora koji se sukcesivno uključuju su jeftinije i pouzdanije rešenje od kompresor + turbo koje na papiru deluje kao idealno rešenje jer s jedne strane izbegava turbo rupu, a s druge strane izbegava veliku potrošnju struje mehaničkog kompresora i samim tim pad snage na višim obrtajima koji se dešava.

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 12:29
od shator
Novi Volvo XC90 (T6 i T8) ima i kompresor i turbinu. :)

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 13:05
od starac vujadin
Taj kompresor je u stvari električni turbo kompresor...interesantna inovacija od Valea. Pogrešno je nazivati turbokompresor turbinom jer su to dva različia sklopa, ali je kod nas to postalo odomaćeno.

Re: Zanimljivi oglasi

Poslato: 31 Jan 2017, 13:12
od passenger
U to vreme se nije isplatilo uzeti C55 V8, jer je desetak ks jači od C32, ali i teži. Ubrzanja su im slična:

http://www.zeperfs.com/en/duel1246-220.htm

Ali ako novac nije problem, uvek bih uzeo V8