Stranica 971 od 1592
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 31 Jan 2017, 16:45
od Xepoj87
Nije to stvar isplativosti bilo, nisu se ni prodavali u isto vreme, C55 je zamenio C32 u restyle modelu.
Uvek bih birao atmo V8 u odnosu na bilo koji motor, jedino bi me mozda V10 poneki poljuljao

Zato je SLS 63 AMG auto koji ce ostati upamcen u istoriji.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 08:39
od snork
starac vujadin napisao:...Mehanički kompresor nije nikakva "niža liga" konstruisanja motora u odnosu na turbo i proizvođači ga ne koriste kada ne znaju ili hoće da uštede nego zato što hoće da od motora dobiju drugačiji rezultat...Štaviše turbo je jefitnije i prostije rešenje za naknadno dizanje snage i modifikacije u motoru od mehaničkog kompresora.
...Troši kompresor, ali troši i turbo...
Nisam mislio da je "niža liga" u smislu konstruisanja motora, ali ga je svakako lakše napraviti. Postoji samo kompresor, koji se pokreće direktno sa radilice ili (u novije vreme) elektro-motorom. Kod turbo-kompresora, kompresor pokreće turbina kroz koju prolaze vreli izduvni gasovi i koja se okreće na nekoliko desetina hiljada obr/min. Trpi ogromna toplotna i mehanička opterećenja. Pouzdane i dugotrajne turbine je postalo moguće konstruisati tek kada je metalurgija dovoljno napredovala, a to je okvirno bilo posle 2. svetskog rata. Što se tiče ugradnje, slažem se da je turbo-kompresor lakše ugraditi, jer nema mehaničke veze sa motorom. Samo se turbina smesti iza izduvne grane, a kroz kompresorski deo protera ulazni vazduh (tipično, iza usisa i filtera jedno crevo "silazi" do kompresora, a zatim drugo dolazi gore do usisne grane motora). Pošto je sabijeni vazduh vreo, često pre nego što se dovede do usisne grane prolazi i kroz poseban hladnjak ("interkuler"). Na mojoj bivšoj Lanči Themi, prvi napred je bio hladnjak za klimu, iza njega jednako velik onaj kroz koji prolazi rashladna tečnost motora, a sa leve i desne strane od njih su se nalazila dva manja hladnjaka, jedan za ulje, a drugi je bio "interkuler".
Turbo-kompresor troši manje goriva (tj. teoretski ne troši ništa), jer za pogon koristi kinetičku energiju izduvnih gasova. Doduše, efikasnost je donekle smanjena time što taj proces "guši" izduv motora.
starac vujadin napisao:.
...Ako se govori o kompenzaciji turbo rupe ništa ne može da se poredi s mehaničkim kompresorom jer on isporučuje snagu odmah, od nule, i svi drugi napredni moderniji, turbo sistemi mogu samo da se približe tome, ali ne mogu da se izjednače ako gledamo u apsolutnom smislu...
To je tačno. Svi sistemi tipa turbina-kompresor zahtevaju neko vreme da gasovi zavrte turbinu. Npr. na pomenutoj 2.0T Lanči, kada ide na leru u prvoj brzini, prilikom naglog pritiska gasa treba 2-3 s da počne da reaguje. Zato je obavezan pritisak kvačila, pa jači gas i tek onda puštanje. Zuzazu je jednom napisao da njegov Boeing 737 tipično reaguje na gas posle 8 sekundi.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 10:47
od mrNitroSleeper
ali ga je svakako lakše napraviti. Postoji samo kompresor
Ti to ozbiljno?
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 12:20
od snork
Cela poruka je ozbiljno napisana.
Ako imaš kompresor koji pokreće kaiš sa motora i isti takav kompresor + turbinu, šta je od ta dva prostije?
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 12:54
od mrNitroSleeper
Ima vise vrsta mehanickih kompresora.
To na sta ti mislis je verovatno onaj scroll type sa g60?
Roots i screw type su mnogo kompleksniji od turbo-a.
Centrifugalni recimo da je jednostavniji od turbo-a, ali opet ima prenos izmedju remenice i i samog kompresora.
Pogledaj slike preseka roots-a, screw type-a i centrifugalnog, pa ces shvatiti da ti logika nije bas na mestu.

Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 12:57
od somi-car
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 13:08
od Nikolaa
Izgleda da opel nije zeleo da dodaje to u pakete vec je moralo posebno, isto tako sam se krstio letos kad sam gledao astru turbo prepucanu opremom...
Meni maltene dealbreaker, sad i najvece kante imaju elek prozore pozadi.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 13:17
od ftj
a branici zafarbani nogama.
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 14:42
od Milos
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 14:48
od starac vujadin
Miloše, jel to u potpisu firing order od L99?

Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 14:49
od Milos
Da

Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 15:23
od aviator
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 17:01
od passenger
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... um=android
Audi S2 quattro Limousine 2.2 20V turbo - 1 of 306
First Registration: 10/1993
Mileage: 92,247 km
Fuel: Petrol
Power: 169 kW (230 PS)
Price: €42,000
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 17:30
od Ji 4Tze
au milose..
Re: Zanimljivi oglasi
Poslato: 01 Feb 2017, 19:29
od Velja
Nećeš valjda Camaro umesto R ?