Stranica 990 od 1865

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 11:54
od kvcali
gradski prevoz je kao i sve ostale komunalne usluge u drzavnom vlasnistvu, tj. lokalnom sto je jos i gore.

kad prevoz bude ekonomska kategorija, i bude privatan, sve ce se to regulisati, i kvalitet prevoza i cena i kupovina karata,

a jbg. mi kroz ovo nakaradno komunalno uredjenje drzimo socijalni mir i punimo partijske kase kroz javna preduzeca, ne moze to tako...

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 12:16
od DukeNS
Javni prevoz u Evropi nije privatan, pa funkcionise besprekorno. Problem je u funkcionisanju naseg sistema, koji je ogrezao u kriminal i korupciju, bez nade da ce se takvo stanje promeniti...

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 12:22
od Rakhil
Mnogo ti je to pausalna ocena za javni prevoz u Evropi. Ne postoji nijedna odlika takve grupe različitosti koju možeš u jednu rečenicu da sabiješ.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 12:35
od DukeNS
Ne razumem sta si hteo reci...?


Pod Evropom sam mislio na njen najrazvijeniji deo, ne buklvalno na celu Evropu...

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 13:00
od Rakhil
To sam shvatio, ali opet je tvrdnja presiroka i netacna. Javni prevoz u Evropi je jako cesto privatan, ili radi na principu javno-privatnog partnerstva. U najmanju ruku, u vecini evropskih zemalja postoji konkurencija i raznovrsnost. Cak i da je javni prevoz u celoj Evropi u vlasnistvu drzave/grada, to ne bi bio argument protiv privatizacije naseg prevoza, jer situacije ovde i tamo nemaju nista zajednicko - to mi je kao kad se kaze "treba placati taksu za RTS jer se i BBC tako izdrzava" a nidje veze izmedju njih.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 13:11
od DukeNS
Moja tvrdnja nije bila argument protiv privatizacije, vec je bila izrecena kao dokaz da nesto moze funkcionisati iako je u drzavnom vlasnistvu. U drugom delu tog posta sam i napisao sta je jedan od glavnih problema...

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 13:22
od Rakhil
Sa te strane gledamo se slazem.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 13:24
od nidza
Uopšte državno ne znači loše. Kod loših država je to loš primer, kod dobrih dobar. Vrlo prosto.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 20:00
od perfiko
Heinz napisao:Realno ta markica ko zna koliko treba da košta, tipa 7-8k din kad se sabere sve što se iz budžeta prebacuje za GSP.
Moja računica kaže drugačije. Automobilom se na posao vozim mesec dana za 4000 din, a markica me košta 3600 din.
Dakle gotovo isto, a vožnja 50 ljudi u busu ipak mora po putniku da izađe mnogo jeftinije nego vožnja pojedinca u automobilu. I šta onda tu meni grad subvencioniše? Mislim da većina plaća punu cenu, a ta subvencija koju grad daje je samo dobra isprika gde odoše pare iz gradske kase.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 20:05
od ftj
Jesi ozbiljno uzeo cenu goriva i predstavio kao tvoj trosak prevoza do posla?

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 20:12
od perfiko
A kako se neozbiljno uzima cena goriva? Cena goriva nije jedini trošak, i nije samo ona u 4000 din.(ako si na to mislio), ali je svakako najveći.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 20:14
od ftj
Ok onda moja greska nastavite sa diskusijom :)

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 20:18
od steva_anya
4000 din je oko 25L goriva, to je recimo za 300-400km do posla.
A sta ako nekom treba 80e mesecno za gorivo?

Ne moze se gledati na sve samo iz licnog ugla. Moze na odluku gsp vs privatni auto, ali ne moze se generalizovati.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 20:27
od perfiko
A koliko je ljudi koji rade u lokalu? Nemaju više od 4-5 km do posla.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 22 Maj 2015, 20:40
od AcaKayak
Perfiko, ne gledaš dobro.

Zna se koliko prevoz košta po Evropi, a toliko košta jer mora toliko da košta, ne jer je luksuz.

Troškovi goriva su nam isti kao i kod njih, a troškovi buseva su veći jer su u pitanju krševi, tako da to nadoknađuje njihove više plate.