Stranica 995 od 1865

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 23 Maj 2015, 19:55
od snork
kvcali napisao:kad prevoz bude ekonomska kategorija, i bude privatan, sve ce se to regulisati, i kvalitet prevoza i cena i kupovina karata,
Kvcali, i ja sam tako mislio, ali smo pre 15-16 godina u Beogradu imali prilike da vidimo šta puštanje privatnih pevoznika, bez skoro ikakve regulacije osim dogovorene cene karte, znači. Dobili smo divlji kapitalizam, kao pre 200 godina: Prevoznici su isterali na ulice razne krševe, kao i turističke autobuse neodgovarajuće za gradski prevoz. Kartu su naplaćivali kondukteri, u kešu na licu mesta. Vozači su prolazili kroz crveno, samo da stignu na stanicu pre vozila druge firme, kako bi povećali profit. Čak su potplaćivali vozače državne firme (GSP), da ih puste da pokupe putnike pre njih. Kapitalizam i slobodno tržište u takvom, početnom obliku su užasni.

Poboljšanje je došlo posle "demokratskih promena" (ali ne odmah, već posle par godina). Današnji sistem, gde u prevozu učestvuju državne i privatne firme, ali na unificiran način i uz prethodno ispunjenje određenih uslova koje propisuje Grad, je primer modernog kapitalizma. Šteta što su ga upropastili raznim BusPlus-evima, kupovinom neadekvatnih španskih tramvaja, i drugim akcijama koje su sprovedene ne radi poboljšanja prevoza, već u cilju bogaćenja pojedinaca iz gradske vlasti.
AcaKayak napisao:Ekonomski bi bilo i više nego isplativo da u SVAKOM busu bude kontrolor. Plus bi bilo mnogo radnih mesta
To je nažalost tačno. GSP je najveću naplatu imao kada je u svakom vozilu bio kondukter.
AcaKayak napisao:Da, zato sve kompanije obnavljaju vozni park čim malo zastari, baš zbog toga što je lakše raditi s mrcinama od 20-30 godina nego imati ispravna vozila.
Aco, u GSP-u nema više od dvadesetak vozila koja su starija od 15 godina (mogu da pogledam tačne podatke ako je bitno). Većina viskopodnih Ikarbusa je 2002-2007 godište. Druga je stvar kako su održavani i zašto većina izgleda kao da je duplo starija... Treba uzeti u obzir i većina autobusa u Beogradu radi 3 smene po 7 sati dnevno (dakle, praktično se ni ne gase), da su zbog nepostojanja metroa autobusi glavni vid prevoza i kao takvi veoma opterećeni, kao i da je pola grada na izrazito brdovitom terenu.
Uroš S. napisao:Osim ovih Solarisa ne vidim da su posebno dobri, zglobni Ikarbusi kupljeni pre 3-4 godine se bukvalno raspadaju, oni od 15 godina su bolji. Veolia se kao nešto drži, mada i oni štekaju klimu ove i prošle sezone.
Treba uzeti u obzir da su IK-112N i IK-218N prvi niskopodni modeli koje je Ikarbus napravio. Noviji model, IK-218M (na koji im je MAN dozvolio da stave njihovu oznaku) je već ispao mnogo bolje (po meni bolje od Solarisa). Takođe, niskopodni autobusi (bilo kog proizvođača) su manje robusni od visokopodnih - pitanje je uopšte da li su pravi izbog za ovakva opterećenja i ovakve ulice.
Kornjaca Rade napisao: Drug koji radi kao vozac kaze da dobijaju bonus oni sa najmanjom potrosnjom goriva, doduse to dok je radio u veoliji, sad u gsp-u ne znam.
Strašno, to je upravo onaj divlji kapitalizam koji sam pomenuo. Pre nekog vremena sam se vozio Autokodex-ovim FAP-om A537.5 i čudio se što vozač kreće sa stanice brzinom hoda (a reč je o najstartnijem modelu autobusa koji se trenutno koristi u Beogradu). Znači... štede gorivo.
Xepoj87 napisao:Vau, air ride su poceli da montiraju? Svaka im cast!
Haha, svi GSP-ovi autobusi u poslednjih 40-tak godina imaju vazdušno ogibljenje (postojali su neki IK-105 "federaši", ali ne znam da li ih je imao GSP). A kod FAP-čina se relativno često dešava da ovako pukne jastuk. :)

Od onih koje nabavljaju privatni prevoznici, vazdušno ogibljenje nemaju LIAZ-i, i to su najjeftiniji gradski autobusi koji se mogu nabaviti (cena 80000 evra).

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 23 Maj 2015, 22:00
od Sh@rance
Danas kod mene distribucija drndala struju, nestalo i došlo jedno 10x i ladno mi crkne laptop.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 00:34
od Ivan75
Pa što ne iščupa to odmah kad si video da zeza struja....šteta bre.

==========
TT

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 00:59
od Rakhil
Kvcali, i ja sam tako mislio, ali smo pre 15-16 godina u Beogradu imali prilike da vidimo šta puštanje privatnih pevoznika, bez skoro ikakve regulacije osim dogovorene cene karte, znači. Dobili smo divlji kapitalizam, kao pre 200 godina: Prevoznici su isterali na ulice razne krševe, kao i turističke autobuse neodgovarajuće za gradski prevoz. Kartu su naplaćivali kondukteri, u kešu na licu mesta. Vozači su prolazili kroz crveno, samo da stignu na stanicu pre vozila druge firme, kako bi povećali profit. Čak su potplaćivali vozače državne firme (GSP), da ih puste da pokupe putnike pre njih. Kapitalizam i slobodno tržište u takvom, početnom obliku su užasni.
Nije ti, u ovoj tvojoj analizi kapitalizma, palo na pamet da su privatnici o kojima pricas uvedeni dok su bile sankcije i embargo na naftu i slicno? I da je to pusteno bez ikakve regulacije jer tad u Srbiji zakon nije ni postojao? I da sve to veze nema nikakve sa slobodnim trzistem jer se desava u vreme Slobe, kad nije postojao K od kapitalizma? I da pre 200 godina nije postojao kapitalizam u vecem delu sveta, a gde ga je bilo sigurno nije bio divlji?

Sto vas volim tako kad se gadjate sa izjavama, ne znam sta je sledece kako je krenulo, neko ce da izjavi da je u Severnoj Koreji kapitalizam...

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 02:17
od snork
Dobro, ako ti iz nekog razloga smeta, zanemari reč "kapitalizam" u mojoj poruci. Meni je ta situacija sa firmama koje se utrkuju, sabotiraju i otimaju putnike jedna drugoj ličila na prve železnice (britanske) sa sredine 19. veka. A ekonomske prilike u to vreme u toj zemlji doživljavam kao prototip kapitalizma.

Znam da je bilo za vreme sankcija i Miloševićeve vladavine, što ne menja suštinu stvari. Da gradske vlasti dozvoljavaju, i danas bi se privatni prevoznici ponašali isto. Ostatke tog ponašanja (rukovođenje samo profitom) možeš videti kroz pomenuto neuključivanje klima uređaja i nagrađivanje vozača koji potroše najmanje goriva.

Iako sam za to da većina roba i usluga budu prepuštene slobodnom tržištu, očigledno postoje neke, koje u humanom društvu 21. veka to ne bi smelo da budu.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 02:24
od Rakhil
Neukljucivanje klime diktira gradska direkcija, a ne privatnici, sto je centralno planiranje, a ne kapitalizam. Da gradske vlasti dopuste trzisnu utakmicu, to bi licilo na nesto, pa I da kazes da je slobodno trziste. Ovako si promasio poentu kilometrima.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 08:24
od branja
Nema kod nas slobodnog trzista. Jesu li dozvolili 3 mobilna operatera. Izvjave su bile: Konkurencija je zdrava stvar. Jeste al za malo. Svi klepaju po usima i imaji iste tarife za iste pare.
Konkurencija jedino postoji kod ovih malih koji se bore za malo vazduha.
Samo ih gledam. Evo govore da je Amerika kapitalizam i da ima malo drzavnih preduzeca. Jeste ali sva infrastruktura u Americi je drzavno vlasnistvo. Elektroprivreda, tj mreze i infrastruktura su u drzavnom, a firme koje prodaju su privatne. Vidim utrkuju se da prodaju vodovod. Pa prodaju izvore. Niko normalan ne prodaje izvor, vec zemljiste pored na koriscenje sa upotrebom tog izvora iz nase cevke.
Nismo mi kapitalizam mi smo banana.

Poslato sa Lumia 925

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 09:32
od ljubitelj
snork napisao:
kvcali napisao:kad prevoz bude ekonomska kategorija, i bude privatan, sve ce se to regulisati, i kvalitet prevoza i cena i kupovina karata,
Kvcali, i ja sam tako mislio, ali smo pre 15-16 godina u Beogradu imali prilike da vidimo šta puštanje privatnih pevoznika, bez skoro ikakve regulacije osim dogovorene cene karte, znači. Dobili smo divlji kapitalizam, kao pre 200 godina: Prevoznici su isterali na ulice razne krševe, kao i turističke autobuse neodgovarajuće za gradski prevoz. Kartu su naplaćivali kondukteri, u kešu na licu mesta. Vozači su prolazili kroz crveno, samo da stignu na stanicu pre vozila druge firme, kako bi povećali profit. Čak su potplaćivali vozače državne firme (GSP), da ih puste da pokupe putnike pre njih. Kapitalizam i slobodno tržište u takvom, početnom obliku su užasni.
Značilo je puno da je uspostavljen ikakav prevoz u drzavi totalnog bankrota svega u drzavnom vlasnistvu, gde nista nije radilo sto je imalo veze sa drzavom.
U to vreme uopste nije postojao javni organizovani prevoz, GSB nije vozio pa je bio ogroman napredak u Beogradu to da je uopste nekakav autobus bio na raspolaganju.

Nismo imali ni struje, vode, goriva, grejanja stanova, mleka, hleba... u normalnom kvalitetu i kolicini pa ni prevoz nije bio nista posebno drugaciji.

To pustanje privatnog kapitala je trebalo da se uradi 1988-1989 kada je bilo pristojno stanje i imalo se para i jos vise mogucnosti da se pozajmi kapital pod normalnim uslovima i naravno ne bi bilo tako nastalog opsteg haosa.

Kao sto se ne krece zidovi kada je zgrada poplavljena tako ni privatni kapital ne moze da funkcionise kako treba u drzavi gde ne postoji uspostavljen pravni poredak i sistem vladavine zakona.
A vreme koje pominjes je vreme bezakonja u svakom smislu.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 10:56
od TDI
Rakhile,

Zasto tebi smeta kad neko pomene rec ,,kapitalizam,,? Ljudi pricaju kako se osecaju. A osecaju se ugnjetavano, bez prava i mogucnosti za normalan zivot. Zivot nije definicija, teorija i ono sto citas na Vikipediji. Koje je drzavno uredjenje Srbije po definiciji je jedno. A kakvo je u praksi je drugo. Sto bi rekao Bora Djordjevic: ,,Teoretski ljubav lepo zvuci. Malčice je drukcije u praksi,,.

Čovek koji radi za 20000 dinara mesecno u Srbiji, a trebalo bi da plati kumunalije, prehrani sam sebe(ako ima porodicu,da ne pricam), plati prevoz i sve ostalo...tesko da moze da ima misljenje da drustveno uredjenje ove zemlje nije kapitalizam. A takvih mnogo poznajem.

Definicije mogu da citam sto se tice nekih nauka, a u zivotu je retko sta po definiciji.



Uroše,

Nije normalno da moras da radis 3 posla da bi imao za osnovne stvari. Drugo je kad to radis da bi brze stvorio neke stvari u zivotu koje zelis. To je zdrav cilj. Ali je apsurd da radis 2 posla da bi imao da platis mesecnu kartu za gradski prevoz.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 11:25
od nuk
Pa da, istresi to sa duše, jebeš definicije.
Inače, Rakhil je protiv ličnog tumačenja definisanih pojmova samo zato što zna da bi onda bio okarakterisan kao fašista :kezo:

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 11:39
od branja
I u kapitalizmu ljudi mogu da zive od svoje plate, eto nasih gastrbajtera. Ali mi ovde nisamo ni kapitalizam, ni komunizam, ni robovlasnicko drustvo, mi smo jbna kolonija i zamorce na kome se eksperimentisu stvari.

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 11:45
od Rakhil
Pazi logike, ljudi se osecaju kao da su u kapitalizmu. O jebem te zivote, sta cu cuti...
Najbolje da sad svako izabere pojam za koji tripuje da ga razume I da ti okrivimo za probleme. Evo ja cu od sad da tvrdim da je prevoz sranje zbog dadaizma, I to divljeg, I svi oko mene ce isto da misle I to ce onda biti istina

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 11:48
od nikaragva
Ovo kod nas je kurtonizam

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 12:25
od nuk
Picoustizam :)

Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Poslato: 24 Maj 2015, 12:28
od Xepoj87
Pravac je ono sto ljudi misle da jeste, kapitalizam je ono kako se ljudi osecaju... Ko zna, mozda i ja smrsam, ako ljudi pocnu da me zovu mrsavko :D

Sent from my Sony