Stranica 2 od 3

Re: Renault Clio IV

Poslato: 05 Dec 2012, 22:02
od Ogi
trojanac napisao:Ljudi, ja ne znam što se toliko hvatate za to? Pre neki dan kad smo Bax i ja gledali novi CR-V, on se isto uhvatio za to. Meni to uopšte ne smeta.
+1 Meni se cak i dopada. Ali bez zajebavanja.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 22:09
od Kuzmanovic
:rofl:
Kaze najveca picajzla na forumu...

Sent from my Galaxy Y using Tapatalk 2

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 22:18
od Ogi
Verovatno mi se "svidja" zato sto moj to ima od samog pocetka. :D

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 22:36
od Uroš S.
Nista sto jedno dobro poliranje ne moze da sredi. Kod mene ima na nekim delovima izrazenije, tipa C stubovi, tu se najvise i vidi, i malo na zadnjim vratima, opet u delu ka C stubu.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 22:39
od Sloba
Ne može se poliranjem ništa dobiti jer se poliranjem ravna završni sloj laka, ne i sama baza.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 22:43
od Uroš S.
Reče mi momak koji radi poliranje da može mnogo da se uradi, naravno ako se pre samog poliranja uradi brušenje vodenim šmirglama.
To isto sam jednom prilikom gledao u American Hot Rod emisiji, spremali su neki auto za SEMA Show, i nakon farbanja pošto su hteli da bude savršen, neki matori ga je izbrusio celog pa ispolirao i tačno su prikazali pre i posle, da je uklonjena sva pomorandžina kora što je i bio cilj.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 22:46
od Sloba
Tvoj nije metalik, sada sam shvatio. Ok, ali opet to ne treba raditi. Novija kola svakako imaju izuzetno tanak sloj farbe i greh ga je dodatno skidati. Ako ti kora nije smetala kada si kupovao nov auto, zašto bi ti smetala posle par godina.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 22:50
od dragvorl
Ovi sa BMW-ima rade vodenom smirglom celu povrsinu pa poliranje. Naravno na novim vozilima. Mislim da je ok da jedan vlasnik M3 trazi perfektno ofarban auto bez narandzine kore. Na stranu da nece nista protruliti i da je to sve savrseno zasticeno i da farba vise nema onu ulogu kao pre, ali to su vozila od blizu i preko 100k eura. Na eksluzivnim vozilima se i dalje farba rucno, bar ovo sto sam gledao za Lambo i Rolls Royce.
Doing that took an incredible amount of time and effort, which is why detailers (the few who could do a proper orange peel removal) charge so much for it. On an E92 M3, we've charged $4k to do it and its taken 2+ weeks.
http://www.m3post.com/forums/showthread ... Wet+sanded

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=744591

Slobo, ne skine to sulude debljine slojeva. Evo, ovi su i merili pre i posle, svega nekoliko mikrona ode.

Slika

Slika

Pre

Slika

Posle

Slika

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 05 Dec 2012, 23:03
od rele
Kao sto neko rece na novim autima i autima koji su u prvoj boji lak je dosta tanak i steta je raditi bilo sta ako nije pod moranje.

Iz nekog mog iskustva taj efekat narandzine kore se javlja kada je gust lak ili ako ga nema dovoljno da moze lepo da se 'salije' pa da bude ravna zavrsnica.

Evo i par primera ( nadam se da nece biti shvaceni kao reklama :) )

kako treba da izgleda dobro izlakiran deo

Slika

Slika

i tu nema vise sta da se radi sem da se montira

sledeca fotka je pojava koja mi se desila prvi put i u konsultacijama sa drugim majstorima se doslo da zakljucka da ima previse laka pa je bukvalno zavrsni sloj tokom procesa pecenja prokuvao i ostavio sitne rupice koje su naknadno smirglanjem otklonjene

Slika

upravo suprotno ovome je narandzina kora gde nema dovoljno laka da se lepo salije.

A sama boja tj baza nema nikakve veze sa pojavom narandzine kore,jedine nezeljene stvari vezane za bazu mogu biti da se ako je lose ofarbano ili pripremljeno provide greske kroz bezbojni lak.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 06 Dec 2012, 00:52
od steva_anya
Kora je posledica na prvom mestu debljeg laka.
Bolje je za farbu, lošije za izgled.

Sent from my LT18i using Tapatalk 2

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 06 Dec 2012, 01:32
od Predrag B.
"Narandžina kora" potiče od grešaka u sastavu laka (vrste učvršćivača, razmere...), pa samim tim i od brzine sušenja laka (tzv. "brzi" učvršćivač je najčešće "kriv" za "narandžinu koru"), ili postupku nanošenja laka (prevelika količina laka). Neravanomeran intenzitet boje zavisi (uglavnom) od grešaka pri nanošenju baze (ugao pištolja, količina baze...).

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 06 Dec 2012, 23:39
od Woodoo
dragvorl napisao:Koliko sam procitao po sajtovima i forumima, problem se cesce javlja od pocetka masovnog koriscenja boja na vodenoj bazi i smanjenog koriscenja razredjivaca. Kako najveci broj kupaca ovu pojavu ignorise, proizvodjaci ne haju previse. Sa druge strane, zbog galvanizacije boja ima manji znacaj u zastiti karoserije, pa se i tu mogu traziti dodatni razlozi za zanemarivanje.
Dobili ste odgovor, jedini ispravan.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 20 Jan 2013, 22:07
od nenad.fil
Hajde kada smo vec kod narandzine kore da dam i sam svoj doprinos temi.

Negde sam citao da se "narandzina kora" NAMERNO ostavlja kako ne bi dolazilo do prevelike refleksije koja bi mogla da zaslepi vozace, nocu pogotovo. Licno, ne vidim prednost toga da mi auto bude kao ogledalo, cak me odbija takva pomisao. Takodje mogu da zamislim problem gde prolazim pored automobila koji reflektuje svetlost: nocnu, ili dnevnu kao ogledalo-smetalo bi mi.

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 20 Jan 2013, 22:31
od dragvorl
Iskreno, sumnjam u takvu pricu i nisam nigde ni procitao tako nesto, a radio sam diplomski rad iz automobilskog osvetljenja .

Re: Narandžina kora na novim automobilima

Poslato: 20 Jan 2013, 22:38
od nenad.fil
Ok,verujem ali nisam slagao, davno je bilo. No, prosto ne mogu da poverujem da recimo jedan MERCEDES ili AUDI ili tako neki premijum proizvodjac automobila sebi moze da dopusti ocigledan previd u kontroli kvaliteta. Nece da bidne...

Dipl. rad automobilsko osvetljenje----------------narandzina kora. Ne vidim bas vezu, ali verovatno ces mi objasniti, zar ne?