Stranica 2 od 9

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 15:51
od Grujic
Sem ako ti prednji i zadnji trap nisu zajedno 3500-4000din -.-

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 15:53
od Day Walker
Sve naucnici sa 100k km bez centriranja.. sta da vam kazem... Ako mislite da je to :doubleup: samo napred :pardon:

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 16:47
od Sloba
Jbt, pa ni Ogi ne radi centriranje dva puta godišnje.:)

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 16:47
od Saša
Nema potrebe zaista za toliko čestim posetama optici (pogotovo ako je nov auto u pitanju), sem ako niste čačkali dole nešto, ako se u međuvremenu nešto nije pohabalo od elemenata vešanja sklonih trošenju ili habanju (ili ste recimo žestoko drmnuli u neku udarnu rupu) - nema to kuda tek tako da mrdne... :)

Tapatalk

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 16:56
od nikaragva
@DW: Na osnovu tvog redovnog centriranja serviseri mogu da planiraju troškove tokom godine :D

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 18:21
od sashicus
shetachu, ti onda gume uopste ne moras na 4 god da menjas, cak ni na 8 nece da se potrose :rofl:

ne secam se s kim sam diskutovao, (mislim da je neko s foruma), covek 2x godisnje balansira tockove, jer mu se razbalansiraju po rupama :kuku:

mislim, sve zavisi u kakvim uslovima se auto koristi, moguce je i jedno i drugo, ali zar ne zvuci malo smesno, centriras trap jer stalno parkiras po ivicnjacima, pa majka mu stara zna se kojom brzinom se penjes na ivicnjak. milion puta da se popnes na ivicnjak regularno - ne sme trapu faliti nista :opustanje:

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 18:36
od ljubitelj
Day Walker napisao:Sve naucnici sa 100k km bez centriranja.. sta da vam kazem... Ako mislite da je to :doubleup: samo napred :pardon:
Evo ja, auto obicno na oko 200.000km preventivno proverim da li je trap u okviru mera, i po pravilu sve je ok i nikakvo centriranje ne treba.

Centriranje je potrebno, tj samo raspon tockova jer se prakticno samo to vec decenijama moze podeesavati dok su ostali uglovi fabricki fiksirani zavarivanjem elemenata na karoseriju, tek ako je auto udaren tj slupan, ili menjani delovi vesanja koji uticu na uglove. ili ima previse lufta usled mehanicke pohabanosti ali tada prvo treba promeniti te pohabane delove pa tek onda podesavati.

Gume se trose apsolutno ravnomerno.
Ista prica sa trecim autom i oko 400.000km prakse.

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 18:52
od NexT
znaci ti za 200.000 km nisi menjao nista na trapu?

Ja ne znam u kojim vi zemljama zivite, ali ako ne vozite nov auto, a prelazite vece kilometraze, trap mora da se radi. Dovoljno je da zamenite kraj spone i da treba da se uradi trap...

Kada odem na centriranje podrazumevam da prvo provere kompletan prednji i zadnji trap i da se zameni potrosen deo, ako je potrebno, pa onda da se radi centriranje/reglaza...

Ako prelazite 10-15.000 godisnje ok, ali nemojte mi pricati da za 50.000 km nista ne ode na trapu i da pored svih kratera ne treba da se radi centriranje ni mrvicu..

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 18:55
od nuk
Sad je pocelo ********** kad moram tako da se izrazim.
Hoces da kazes da 200 hiljada vozis sa istim gumama ili ne proveravas trap kad iste menjas?
Mozda je trap neunistiv te se delovi istog menjaju ili je u fabrickom uputstvu izricito naglaseno da se prilikom bilo kakve intervencije na trrapu centriranje nikako ne radi, pogotovo kad automobil zadje u zrelo doba?
Ne shvatam..


EDIT:

Pretece me next

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

EDIT by mod: obratite paznju na izrazavanje.

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 18:55
od nikaragva
Meni za 220,000 apsulutno ništa nije pipnuto na trapu, auto ide ravno kao strela. Za 3g sam prešao oko 100,000km. Sem stabilizatora, međutim to su obične plastične prečke sa nekim gumama, koje su tu samo da ne lupa, namerno oslabljene da tu popušta i da za 1500 sve završiš.
E sad kako je na francuzima ne znam, nežni su oni :mrgreen:

Re: Одг: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 18:55
od Saša
Laganije preko rupa i džombi, malo slaloma i nema problema... :)

Tapatalk

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 19:00
od nikaragva
Da ne bude zabune, auto je kod mene 100,000km i tada sigurno nije optika rađena. Pre toga, ne znam.
Na trapu takođe ništa nije rađeno, sve je fabrički, auto nije lupan. Možda moram da radim optiku, ne znam otići da proverim, krajnje je vreme. Ali podvlačim auto idem pravo, ne vuče, ne lupa, ..., gume su već stare i razjebane, ali koliko ja kao laik mogu da vidim troše se manje više ravnomerno.
Od nečijih 200,000 do dva puta godišnje ili ti svakih 5000 je jbg smešno. Moraš baš da skršiš auto po rupama da bi se nešto ispomeralo. Evo čim uhvatim priliku otiću kod srđe i srećka :D i javlja kakva je situacija bila.

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 19:02
od superboss
Najvise zavisi od samog trapa, tj konstrukcije.

Merc i Pug su sigurno osetljiviji nego npr ford focus, ili mozda dacia logan....

Ipak su sto se tice udobnosti, oni u vrhu. Obicno sto je auto udobniji, to znaci da je trap "komplikovaniji" tj vise stvari moze da se sjebe, sigurno lakse nego na nekom neudobnijem autu.

Neka moja logika, ne mora da bude tacna.

Re: Hyundai i30 by Ogi

Poslato: 26 Dec 2012, 19:11
od dragvorl
Ako se menjaju krajevi spona obavezno bi trebalo na optiku posle jer je jako tesko, gotovo nemoguce vratiti sve kako je bilo. I ne samo ako se menjaju, vec ako se odvrce kraj spone iz bilo kog razloga. Takodje, na vozilima sa subsasijom (Audiji noviji, mislim i Passat B5 recimo) ako se subsasija pomera zbog neke druge intervencije takodje treba da se radi optika jer se 99% nece vratiti na mesto gde treba da bude. Inace dobro kaze ljubitelj, na dosta novijih vozila sa uglavnom podesava samo uvlacenje tockova (engleski toe in), a zatur i nagib upravljacke osovinice je nemoguce podesavati sem specijalnim elementima. Dakle vazi za vecinu, ali ne i sva vozila.

Re: Geometrija oslanjanja

Poslato: 26 Dec 2012, 19:30
od Rakhil
Apropo izjava "auto mi ide pravo ko strela, nema sta da se radi": kad sam vracao letnji set proletos, proverio sam za svaki slucaj da li je optika ok, i suvozacka strana (oba tocka) su bila van tolerancije. Da li su rupe, ili sam isecao krivine negde kako ne treba, nebitno. Auto je u tom trenutku presao 15.000 kilometara i nije vukao uopste.