codemaker napisao:
Ono što je definitivno, uzbrdo on povuče ali nakon izvesnog vremena dok mu se podignu obrtaji, tada uopšte nije naivan i dobro vuče kad treba, pa makar sa 4 osobe i prtljagom. E taj "lag" je ono što pri preticanju smeta i pravi probleme. 2.5TDI je odmah kopao asfalt kad se krene u preticanje i nije ga mnogo "znaimalo" koliko ljudi vozi.
Dakle, nije baš tako slabih performansi.
Razlika od 500kubika i 2 cilindra je ogromna kada se prica o nacinu razvijanja snage kroz obrtaje.
Taj "lag" nije nista drugo do nedostatak snage u tom rezimu, koja je daleko manja od 140KS a koliko manje vidi se iz dijagrama, sto je normalna osobina takvih motora relativno male osnovne zapremine sve dok turbina ne uspe da postigne mnogo veci protok tj efektivno povecanje zapremine.
Sestak sam po sebi ima daleko vise snage pri nizim obrtajima, razlika je cesto i do 30% sto se subjektivno po pravilu oseti.
Uopsteno za sve motore slicne konstrukcije vaze slicne osobine.
Da budem jasniji, 2.0TDI postize 140KS samo i jedino u zoni maksimalnih obrtaja tako da za perfomanse koje odgovaraju koriscenju te snage motor treba drzati uzbrdo u toj zoni, znaci preko 3500 obrtaja.
Da li je kod manuelca druga ili treca brzina vec zavisi, ali svakako treba da bude kratatk prenos da bi se motor mogao vrteti.
Na 2000-2500 obrtaja takvi tipicni motori(4 cilindra dizel turbo) imaju tek nesto vise od pola maksimalne snage na raspolaganju, tj umesto 140KS na papiru koristi se tek 80-90KS potencijala motora.
Za razliku veci sestak kao i turbo benzinac krecu da bitno povecavaju efekat motora vec od 1500 obrtaja sto se subjektivno oseti da bolje povlaci.
Motori vece zapremine, tipicno 3000-3500 kubika su neki optimum za brdske "bezanije" pratiocima, oni su uvek spremni da povuku, pogotovu neki turbo od 3 litra bilo dizel bilo benzinac.
Mana jacih motora vece zapremine su troskovi a daleko su udobniji za voznju i zapravo su idealni za auto takve kategorije.
Mali motori do 2000 kubika gube trku u perfomansama cim se zahteva dinamicki promenljivo veliko opterecenje motora (brdo na primer sa krivinama gde se usporava) ali su troskovi nizi sto obicno presudno utice na odabir.
Ja kada bih mogao uvek bih prvi odabir bio 6 cilindara redni turbo motor, nebitno gorivo, srednje kubikaze 2500-3000 kubika, ali realnost je drugacija.
Tipicno dobar osecaj voznje pruza motor u opsegu obrtaja gde obrtni momenat iznosi 90-100% maksimalnog.
Van tog opsega se subjektivno vise opaza efekat elasticnosti motora.
Dok sam imao prilike da vozim Golfa 4 1.9TDI (90KS) kao sluzbeno vozilo, vise razlicitih komada, osecaj je bio da je motor mlitav kada treba da povuce iz nize zone obrtaja i nisam bio odusevljen osobinama u opsegu 1000 dok oko 1700 obrtaja jer je bas bilo osetno da je u toj zoni slabiji i to po ravnom samo sa vozacem.