Ne mogu se sloziti da ima "500-1000 autobusa manjka".
Ima prevoza, samo je guzva u gradu. Mozes staviti i 5000 buseva kada nemaju kuda da prodju.
Nije da branim GSP, ali je tako. Pri cemu ne ulazim u isplativost i tako to.
Malopre sam se vozio u busu koji milim svojim zvukom pali alarme usput, unutra nedostaje svasta od redovnog inventara, ali svetle citaci za medalju
Inace, kao sto rekoh, nije normalno da neko placa istu cenu za tri stanice do posla, i neko ko prevali pola grada.
U Oslu (mislim) su uveli sistem sa mnogo (preko 20) zona, pa su posle smanjili na osam, ukoiko se ne varam. Princip je sledeci:
I zona je centar grada i svi elektricni prevozi+mesto, koji ulaze u centar (odakle god da idu).
Posle valjda ide siri centar. Nakon toga su "lokalne" zone. Tako da kupujete karte za zone koje vam trebaju.
Sta to znaci u praksi - primer Beograd:
Krug dvojke+trolejbusi, tramvaji, bg voz - I zona [bg voz bi mogao biti i posebna zona]
II zona - Krug dvojke + siri centar
lokalne zone (tipa NBGD, leva obala Dunava, Smedereski put, Cukarica, Bataja, Munze...) - pokriva voznju u lokalu, dovoljno ako radite u kraju, ili da dodjete do voza, ili tramvaja, koji ce vas odvesti u prvu zonu (za to kupujete posebnu markicu).
Uglavnom, dve zone pokrivaju vecinu potreba (lokalna + centralna). Ukoliko u svojoj zoni mozete peske doci do prevoza na struju, do centra, kupujete samo prvu zonu i tako...
Ako izlazite iz zona, ponekad, kupite dnevnu, ili kartu na sat (sto je kod nas trenutno misaona imenica).