Stranica 2 od 31

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 00:18
od Risto
Citajuci tvoj post Gobline (da ne pisem stari nick :D) sve sam vise uveren da je SUV zanema za u Srbiji losije prihvacene karavane i luksuznije predstavnike MPV klase. Na zapadu kada dobijes drugo dete onda pocnes da mislis o karavanu a ovde se prelazi na pricu o SUV klasi...

Da ne bude da napadam nekog, bas naprotiv, za 10-ak godina vidim i sebe u nekom SUV vozilu...

Sto se tice X5, hm, nije mi bas legao kako sam ocekivao... Iskreno, pre bi uzeo ML-a zbog dizajna koji mi bolje lezi nego kod X5, posebno prednji kraj. Pored toga, imam mnogo vece poverenje u Mercedesovu mehaniku tako da i to ne bi trebalo zanemariti...

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 01:14
od goblin
Risto napisao:Citajuci tvoj post Gobline (da ne pisem stari nick :D) sve sam vise uveren da je SUV zanema za u Srbiji losije prihvacene karavane i luksuznije predstavnike MPV klase. Na zapadu kada dobijes drugo dete onda pocnes da mislis o karavanu a ovde se prelazi na pricu o SUV klasi...
Bravo, mislim da si ubo u centar jos jednu od ciljnih grupa ove klase, gde i sebe pronalazim.

Evo ja sam vozac koji preferira limuzine i ne svidjaju mi se dzipovi iz vise razloga (ne volim polozaj sedenja na visini, vozim malo zustrije pa mi smeta ljuljanje, propadanje i nepreciznost...). Medjutim, kako mi se porodica prosiruje shvatam da u klasicnoj limuzini vise jednostavno nemam dovoljno prostora kada krenemo negde na put (pogotovo zimovanje). Logican prelazak za mene bio bi u karavan ali dzabe kad karavane nikako ne volim (eventualno Audi Allroad dolazi u obzir).
E bas zbog toga, mene odusevljava u kojem pravcu se razvijaju novi modeli SUV kategorije (prevashodno mislim na X5 i Cayenne) gde su sve karakteristike koje su meni smetale svedene na minimum i ta klasa polako dobija vozne karakteristike sportske limuzine uz sve prednosti SUV klase (ponuda prtljaznog prostora i bolji klirens). Tako da i pored toga sto za sledeci auto nikada nisam pomisljao na SUV modele, sada su mi X5 i Cayenne svakako u uzem izboru.

A sto se tice off roada, eva ja prvi kada bi uzeo X5 ili Cayenne mislim da im nikad ne bi isprljao gume blatom a kamoli sisao sa asvalta, tako da me bilo kakve off road karakteristike jednostavno ne interesuju, ali me zanimaju sportske performanse na asvaltu, a mislim da su tu bas X5 i Cayenne dominantni i tacno gadjaju takvu klijentelu.

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 10:26
od Floyd
goblin napisao:Jedino sto je Cayenne sada otisao i korak dalje sa 4.2TDI motorizacijom koju ipak niko ne moze adekvatno da isprati sa dizelasima, a bogami mu je i benzinski plafon u Turbo S tesko dostizan....
M50d je sasvim uporediv sa tim motorom iako nije v8.

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 12:58
od goblin
Jeste uporediv, taj BMW-ov 50d je cudoviste koje apsolutno dominira u klasi motorizacije do 3.000ccm dizelasa.
Performanse su im jako priblizne, mislim da je Cayenne u ubrzanju bolji samo za 0,1s a negde su cak i identicni, Cayenne ima samo 4KS vise ali je zato u obrtnom momentu velika razlika (BMW 740Nm, Porsche 850Nm) a to se itekako oseti u ovoj klasi. A ta razlika je verovatno nastala upravo zbog vece kubikaze i 2 cilindra vise.

Ono sto je jos jedna prednost Porsche-a jeste da taj 4.2TDI ima jos mnogo potencijala sa kojim fabrika bukvalno moze da se igra i uz minimalne dorade dobije jos mnogo snage. Dok je razvitak dizelasa od 3.000ccm dostigla sami vrhunac sa ovim BMW-ovim motorom, i tu nije ostalno mogo prostora za izvlacenje jos snage. Uz sve to 4.2TDI i pored vece kubikaze ne belezi vecu potrosnju, prosto neverovatno koliko trosi (imam iskustva sa tim motorom - pisacu o tome u odgovarajucoj temi kada budem predstavljao novi A8 4.2TDI).

Generalno su X5 i Cayenne bas rame uz rame i direktni konkurenti, i vise je stvar ukusa i afiniteta za koji bi se auto kupci opredelili.
ML je trenutno inferioran u odnosu na njih, dok je Range Rover Sport neka druga prica koja pruza jos vise luksuza i dozu aristokratije i bolje off road karakteristike, ali ne bi rekao da je i sveukupno bolji auto od X5 ili Cayenne.

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 13:13
od Xepoj87
Ml, ako je nesto, on je superioran u odnosu na x5. To sto x5 ima ono sto ti volis, sportsko vesanje i gume sirine pola metra, ne znaci da je kao SUV superioran. Koliko god ti mislio da ta klasa sluzi da bi svet gledao sa visine i za ivicnjake, to nije tacno, a vecima vozila u toj klasi koji ne sluze samo za to, to i potvrdjuju. I, koliko god se taj dzip ne naginjao, sletece sa puta 3 puta lakse od prosecne limuzine, kada se pretera. Recimo da je X5M u klasi nekog Bmw-a 320i bez m.paketa, sto se tice ulaska u krivine...
Prosecan karavan ce da ga ubije i u prostoru i u performansama i u troskovima, u svemu, osim u patkometriji.


Tapatok za Vindovz

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 13:25
od goblin
Ja samo prenosim svoja licna iskustva, zakljucke ali i ukus. Naravno da ne mora da znaci da sam upravu, ali ne mogu ni napisati suprotno od onoga sto sam doziveo.

Problem je sto je ML najstariji na trzistu i prosto je i prirodno da tako svez model kao novi X5 ili restilizovani Cayenne pruzaju nesto vise od njega.

Inace se slazem da ML verovatno pruza bolje off road karakteristike (nisam probao ali imam takvo misljenje na osnovu nekih testova i onoga sto sam osetio kako se X5 ponasa na putu), i to moze biti njegova prednost. Medjutim za sve ostalo bi dao prednost BMW-u. Napominjem da nisam fan ni Mercedesa ni BMW-a.

Jednostavno kod X5 mi se svidelo sto je njegova transformacija daleko upecatljivija. Kada na ogibljenju i na ostalim podesavanjima izaberem Comfort ili Sport mod, ta razlika je bas drasticna i prlagodjena izabranim potrebama. Tako nesto kod ML-a nisam mogao da osetim.
Uz to mi je i dizajn X5 daleko sveziji (da ne kazem lepsi, posto je to stvar ukusa). Pa onda dizel motorizacija gde najjaci dizel u ML ima snage kao najslabiji u X5.....

A sto se tice performansi, mislim da se varas da je X5M na nivou 320i. Pogledaj samo test na trkackoj stazi gde Cayenne Turbo bez problema u krivinama prati Porsche Carreru, tu se jasno vidi koliko je napredovala ta upravljivost kod savremenih SUV vozila (pronacicu test pa cu ga okaciti).
Evo i ja sam ostao prijatno iznenadjen kako se X5 koji sam testirao ponasa, prosto neverovatno, ne bi ovako pisao i bio odusevljen da nisam osetio nesto sto nisam ni priblizno ocekivao.

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 13:30
od pavle
Xepoj87 napisao:Ml, ako je nesto, on je superioran u odnosu na x5. To sto x5 ima ono sto ti volis, sportsko vesanje i gume sirine pola metra, ne znaci da je kao SUV superioran. Koliko god ti mislio da ta klasa sluzi da bi svet gledao sa visine i za ivicnjake, to nije tacno, a vecima vozila u toj klasi koji ne sluze samo za to, to i potvrdjuju. I, koliko god se taj dzip ne naginjao, sletece sa puta 3 puta lakse od prosecne limuzine, kada se pretera. Recimo da je X5M u klasi nekog Bmw-a 320i bez m.paketa, sto se tice ulaska u krivine...
Prosecan karavan ce da ga ubije i u prostoru i u performansama i u troskovima, u svemu, osim u patkometriji.


Tapatok za Vindovz

ahahahhahahhah samo sam cekao da krenes branis cast Benca :D
Salu na stranu, ja nikda ne bih uzimao nekog SuV-a sa 300,400 ks, jer SuV po mom misljenju je za nestp drugo... Ja mislim da je za Suv ideano oko 250 ks, i to samo zbog tezine, nista vise :D

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 13:31
od member
Ja vozio Cayenne diesel S , bas taj 4.2tdi... Auto je lud, meni mnogo lepsi od novog X5 koji ni nema adekvatan motor da parira. Enterijer kod X5 mi se i dalje ne svidja. Sedeo sam u ovom belom X5 kod Radulovica, nije to to. Meni je Cayenne lepsi unutra.

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 13:42
od goblin
Nisam nikada vozio Cayenne Diesel S sa 4.2TDI motorom ali sudeci po specifikacijama siguran sam da je ludilo od auta.
Medjutim BMW ipak ima sa cim da mu parira jel X5 50dM ima skoro identicne performanse i pored manje kubikaze i 2 cilindra manje i zato skidam kapu BMW-u na tom motoru.
Problem je jedino sto Cayenne ima dosta vise obrtnog momenta sto se mora osetiti i sto je taj motor ima daleko veci potencijal od onog u BMW-u.

Zasto ja smatram da je ML trenutno inferioran.
Sa jedne strane imamo novi X5 i Cayenne koji su estetski daleko sveziji a pruzaju znacajno bolje performanse po asvaltu.
Dok je Range Rover neminovno vladar off road performansi uz najveci luksuz. Tako da tu nigde ne mogu da pronadjem ML-a u borbi za lidersku pozicijukao u bilo cemu.

Za mene licno, X5 je najprijatnije iznenadjenje od svih iako najvise volim Cayenna.

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 14:33
od Xepoj87
Pa Cayenne jeste najbolji u sportskoj voznji, tako da ni X5 nije lider ni u cemu, a jos je zanimljivije to sto je Cayenne bolji i za Off-Road od X5, ako se dobro secam nekih testova :)
Sada je Range Rover odjednom u klasi ML-a, a sam si rekao da nije ta klasa :)
Tako da se moze reci da je ML tu najudobniji, ako nista drugo.
Kazes da bi za sve, osim za Off-Road, dao prednost Bmw-u, ali ne znam sta je to sve?
Udobniji nije, brzi upitno da li je i koliko, ali ajde da kazemo da neki osnovni modeli imaju sportskiji karakter.
U sustini, jedina stvar koja je bolja kod X5, jeste ono zbog cega je apsolutno van pameti kupovati SUV, a to su sportske karakteristike :)
Ako ne silazis sa puta, apsolutno ti SUV ne moze biti potreba.
Za ivicnjake, jedino ako planiras pri 50 km/h da se penjes, a ovako, zaista ne vidim koja to limuzina ne moze da se popne na ivicnjak.
A da ne pricamo sto sada vec u D segmentu(C klasa), imas vazdusno ogibljenje, pa mozes da dignes auto za ivicnjak.

Sto se staze tice, ja nisam pricao o njoj, vec u ulasku u krivinu. Zakon fizike mu ne da da skrene bolje od Bmw-a 320i.
Naravno da ce na stazi biti brzi, kada ono sto gubi u krivini, nadoknadi na pravcu, a sa 575ks i 750Nm, naravno da ce da pokida.
A kada smo na stazi, evo koliko je X5 brzi od ML-a:

BMW X5 M 1:46.92 124 '09 555ks /680Nm 4.4 twin-turbo
Mercedes ML 63 AMG 1:47.23 123 '08 510ks /630Nm 6.2 atmo

Nema rezultata ni za novi X5, ni za novi ML, ali kapiram da su oba jednako napredovala.

Mislim da je bolji auto onaj koji moze vise stvari dobro da radi, a ne samo jednu, pogotovo u SUV klasi.
Naravno, ako objektivno gledamo, a ne prema sopstvenim potrebama i sopstvenom ukusu.

Ukusi se razlikuju, ali se slazem sa tobom, i ja bih tu najradije vozio Cayenne.

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 14:49
od stefanan
Ovaj novi x5 ostvaruje neko super vreme na stazama, cini mi se u rangu proslog m3

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 14:49
od Xepoj87
Onda mora da je super udoban :D
Malo se ja zezam, svakako da svako voli nesto drugo :)

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 14:50
od stefanan
Mislim na X5M samo da naglasim,potrazicu kad sednem za komp citao sam na bmwblogu o tome

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 14:51
od pavle
Ja i dalje ne kapiram poentu toga ako hoces na stazu uzmi m3 ili m6:D
Mozda sam kreten, ali ja suv sa 500 konja i dalje ne kapiram:D

Re: BMW X5 (F15) 2014

Poslato: 21 Nov 2014, 15:05
od AcaKayak
A i vozači M3 i M6 se ubiše od odlazaka na stazu.