Stranica 2 od 11
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 17 Apr 2015, 18:13
od Ralee
Nije los citroen c5. Ne znam kakva je ova druga generacija ali se meni prva pokazala odlicno. Tek posle 9 godina i 300k km su pocele da se pojavljuju neke bubice. Za izbor motora bih preporucio 2.0 hdi od 140ks, jer kao i kod prve generacija onaj jaci od 136, odnosno 163ks kod druge generacije je nesto skuplji za odrzavanje. Druga generacija nije imala hidrauliku kao standrdnu opremu, vec se ona doplacivala 3000e, pa se zato kod polovnih c5 vidja samo u exclusive opremi, a c5 bez hidraulike nije c5.
Recimo nesto ovako
http://www.polovniautomobili.com/putnic ... -ekskluziv
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 12:22
od pedja
Da ne otvaram novu temu:
Koji je (iskljucivo) dizel bolji za Focusa, kako Mk1, tako i Mk2.
Dakle
MK1
1,8/90 vs 1,8/116, koji i zasto, osim sto jedan mozda ima plivajuci, a drugi ne.
i
MK2
1,6/90
1,6/109
1,8/115
2,0/110
2,0/136
Ne znam koji su u FL varijanti postali dostupni, ali mislim da je njemu granica oko 5k €.
Tacnije, pitanje je: Da li neki treba posebno izbegavati, da li je drasticno nepouzdaniji ili recimo veci potrosac od ostalih, iliti Za i Protiv.
Ne mora obrazlaganje u 2500 reci. Prijatelj razmislja da uzme, pa je cuo svasta dobro (uglavnom) i lose. Njemu treba automobil za kuca-posao-obdaniste-skola + neki izlet,
dizel sa petoro vrata, iz te klase, a Focus mu je izgleda prvi izbor. Mislim da mu potrosnja i nije previse bitna, odnosno eventualna razlika u potrosnji izmedju navedenih motora, osim ukoliko neki drasticno ne odskace. Hocu reci, ukoliko je 2,0 pouzdaniji od 1,6, tj ovaj drugi ima neke nenormalne bagove, razlika u potrosnji nije problem. Same performanse nisu primarne.
Ja licno mislim da je sve to (Focusi) skoro pa isto, te da nema neke velike greske, sta god odabrao, ali i da u svakom zitu ima kukolja, pa kako zapadne. Zasto gleda i MK1 i MK2? Zato sto nije problem da uzme i 2-3god stariji automobil, ukoliko je razlika u ceni dovoljno velika, a kvalitet zadovoljavajuci. Bolje i dva MK1, nego jedan MK2
Valjda sam smisleno pojasnio

Hvala unapred.
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 16:56
od McGruja
Pa 1.8 tdci 115ks za mk1
I 1.6 90ks ili 2.0 136ks za mk2
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 17:05
od Vladapetr
Kod mk1 za 1.8 tddi ima manje skupih potencijalnih kvarova, ali je auto glasniji baš kao stariji dizeli. 1.8 tdci (taj od 115ks) se mnogo lepše vozi, ali mnogima smeta pomisao na plivajući i kodirane dizne.
Za mk2 su manje više svi ok, osim 1.6 od 109ks koji ima taj potencijalni problem sa turbinom, neko sito jbm li ga.
Ni benzinci u Fokusu se nisu loše pokazali, dakle samo treba gledati što očuvaniji primerak.
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 17:14
od dunx81
Kodirane dizne? Čemu to?
t
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 17:17
od maniaxxx
Ako ide na pouzdanost i mk2 onda samo 1.8, troši tobože više od 1.6 ali je izdržljiviji i ide bolje. Kad bi mogao da kupi najbolji je mk2b
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 20:10
od Vladapetr
dunx81 napisao:Kodirane dizne? Čemu to?
t
U tdci motorima su kodirane dizne, tddi ima "obične".
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 20:21
od ivica122
A sta ustvari to znaci "kodirane dizne? Jel to imaju sva novija vozila ili samo dizeli i koja je razlika u odnosu na nekodirane dizne?
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 20:29
od pedja
Vise brige/para?

Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 22:04
od nmaric1993
Tdci ima ozloglaseni delphy sistem ubrizgavanja, sistem direktnog ubrizgavanja zvan common rail.
Kod tddi nisam siguran koji je proizvodjac, znam da je lucas bio u starom TD, posle je delphy otkupio lucas, tako da je moguce da je i lucas ili delphy takodje, a mozda i bosch.....
Razlika izmedju ova dva sistema je ogromna, tddi radi kao obican tdi kod wv (ne pd).
Kod tddi pumpa odredjuje pritiskom koji stvori kad ce dizna da se otvori, iglicu podize pritisak.
Kod tdci otvaranje dizne odredjuje ecu signalom na solenoid ventil na dizni koji otvara kanalic za protok goriva, iglicu opet podize pritisak goriva, pritisci goriva su znatno veci, sto je i glavni razlog vece cene.
Tebi ono sto je bitno je da je sistem ubrizgavanja na tdci , pumpa,dizne,vodovi, i elementi koji upravljaju sistemom znatno skuplji od ovog "obicnog" na tddi. Povrh svega toga cesto se i kvari. Ubrizgavanje je savrsenije, snage i momenta ima vise,zagadjenje je manje za recimo istu potrosnju goriva.
Tddi je manje podlozan kvaru, jer je jednostavniji, a i kvarovi su jeftniji. Tako da biraj sta ti vise odg.
Inace pravilnije je reci elektromehanicke dizne umesto kodirane, i mehanicke umesto obicnih, cisto da ne bi doslo do zabuna. A ne postoji tacan naziv za jedne i druge, tako da opet kako je kome volja.
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 23:06
od Vladapetr
Pitanje je kako definisati "češće se kvari" kada se priča o diznama kod tdci motora. U Ford servisu u Pinosavi za ove 2 i kusur godine sam naišao na jedan tdci sa tim problemom, ali zato je npr prošle godine bila epidemija crkavanja boš pumpe na tddi motorima (kvar od nekih 300e-400e). Pre neki mesec je boš pumpa crkla i na mom bivšem Foksiju, tddi karavanu.
Po rečima majstora, i jedan i drugi kvar su posledica života u Srbiji: tdci dizne stradaju od lošeg goriva a tddi boš pumpa se hladi gorivom pa zato crkava kad se stalno vozi na rezervi.
Da se ne shvati pogrešno, prešao sam preko 100k km sa 10+ godina starim tddi i tdci motorima i nisam imao nijedan od tih famoznih kvarova. Nađi očuvan primerak i nemaš brige, motor biraj samo ako imaš specifične potrebe (mnogo autoputa i žustrija vožnja: 2.0 tdci, uglavnom grad: 1.6 tdci ili 1.8tddi).
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 23:12
od Laki021
To nije istina, to je samo standardna prica i verovanje, lose gorivo je krivo za sve...
Crkavaku dizne podjednako i u drugim zemljama.
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 23:16
od Vladapetr
Mislio sam na to da stradaju češće, da li je istina bolje znaju oni koji se time bave i koji su proverili.
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 27 Sep 2015, 23:47
od nmaric1993
Laki021 napisao:To nije istina, to je samo standardna prica i verovanje, lose gorivo je krivo za sve...
Crkavaku dizne podjednako i u drugim zemljama.
Re: Izbor polovnog automobila
Poslato: 28 Sep 2015, 09:56
od Blackshadow
Sve sve ali boš tddi pumpa crkava kad se vozi na rezervi?!?
Crkava brate jer 1000000!
