Stranica 2 od 3

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 14:10
od pedja
Mog ujaka je davno prestigao tocak na autoputu - Skoda 110 mislim da bese...

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 14:52
od nidza
Ko je dobar u matišu mogao bi da izračuna silu kojom felna pritiska glavčinu. Čisto sumnjam da je centralni prsten uopšte opterećen, jer on služi samo da centrira točak.

Pretegnuti ili nedovoljno stegnuti šrafovi bi mogli da imaju ovakav epilog. Zato ja ne volim da se mnogo prčka oko mojih šrafova, volim sam da zamenim točkove i stegnem koliko treba.

Tapatalk

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 14:54
od Bax
Jel treba da zacvrci, ili ne treba? :)

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 15:58
od ljubitelj
Srafovi (matice) drze tocak, Centralna rupa nema nikakvog efekta.

Dodatno 3 prva navoja na srafu su oni koji drze, vec sam zaboravio kada su mi pricali tacnu cifruy ali oni su bitni.

Srafovi pucaju obicno od pretezanja. Prekoraci se granica elasticnog istezanja i predje u plasticno istezanje.

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 16:57
od nidza
Bax napisao:Jel treba da zacvrci, ili ne treba? :)
Jok, ako skačeš po ključu da bi odšrafio šraf to je pregnuto.

Do sad mi se nije desilo da mi ijedan vulkanizer ne pretegne bar 80% šrafova. Možda bi isplativa investicija bila moment ključ za radnike koji skidaju i vraćaju točkove.

Razmišljam se koliko bih popizdeo negde u nekom blatu i po pljusku da mi pukne guma i da skačem po klizavom ključu pokušavajući da skinem točak. Fabričkim ključem nema teorije da bih ikad zamenio tako stegnut točak, imam vulkanizerski krst ključ i sa njim jedva izađem na kraj.

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 20:07
od dag81
Srafovi pridrzavaju felnu, a centralna je oslonac. Znaci ne valja da je cetralna felne veca od glavcine.
Pre bih vozio sa 3 srafa od 5, nego sa vecom centralnom rupom. Jer kad je na srafovima samo, preveliko je opterecenje.

U ovom navedenom primeru je 99% problem bio u labavim srafovima, pa su usled cimanja popucali.

Uslikaj nam felnu. Sto kaze Dragvorl sigurno su i rupe na felni oglodjane.

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 21:04
od dragvorl
Mi smo imali jedan slucaj na kamionu da kako je felna setala otkinula je ceo poklopac glavcine, uzas.

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 21:21
od dag81
Meni drugar poslao poruku sa novog Scenika kako su otkinuti srafovi. Prodao coveku felne i ovaj ga zove posle par dana i okrivljuje ga da mu nije dobre felne prodao. A njemu vulkanizer nije dobro stegao prednji levi, a on majmun vozio tako iako je lupalo ko ludo. I pita sta da radi. Reko boli te tuki, nije tvoja greska.
Videcu da iskopam slike ako nisam obrisao.

Evo ga.
Slika

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 23:31
od ljubitelj
dag81 napisao:Srafovi pridrzavaju felnu, a centralna je oslonac..
Ne. Tako ne bi funkcionisalo. Ovo znam jer sam bas pitao kada sam imao tu dilemu.
Srafovi/matice trpe samo osno opterecenje i omogucavaju dovoljnu silu trenja da odradi svoj posao. Ne nose srafovi tezinu.

Zatgo je vazno da se pri montazi dobro ociste dodirne povrsine naleganja glavcine i felne i pravilno zategnu srafovi tacno koliko je propisano.

A postoje auti gde je glavcina potpuno ravna i nema ispupcenja za centralnu rupu ili nema centralne rupe na felni.

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 20 Dec 2015, 23:43
od dag81
Odluci se jel nose ili ne nose tezinu srafovi.

Ja nisam vidjao felne bez centalne rupe, ne racunam pokusaj auta Spacek.
Koji auto danas nema centralnu rupu koja nije oslonjena na glavcinu.

Naravno da je bitno pravilno naleganje, da ne bi doslo do pucanja srafova od udara.

P.S. Da li bi vozio pre sa 3 srafa od 5 kad felna lezi na glavcini, ili sa 5 srafova i kada felna ne lezi na glavcini? Zanemarimo centriranje felne na glavcinu, bitna je cvrstoca veze.

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 21 Dec 2015, 00:51
od dragvorl
Evo sta se verovatno desilo http://planetsoarer.com/offset/studs.htm

Masa vozila sa tocka na glavcinu se prenosi frikcijom izmedju nalegajuce povrsine glavcine i tocka, a matice i brezoni, odnosno vijci obezvedjuju normalnu silu.
Untitled.jpg
Taj mali ispust (na engleskom spigot) sluzi da bi se tocak adekvatno centrirao u odnosu na glavcinu, zato se kod aftermarket felni kada je centralna rupa veca od precnika ispusta stavljaju ovakvi prstenovi.

Slika

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 21 Dec 2015, 10:46
od ljubitelj
dag81 napisao:Odluci se jel nose ili ne nose tezinu srafovi.
Napisano vec.
Srafovi/matice trpe samo osno opterecenje i omogucavaju dovoljnu silu trenja da odradi svoj posao. Ne nose srafovi tezinu.
Knott, Alko na primer, torzione osovine koje se koriste za prikolice imaju ravnu glavcinu i samo srafovi drze felnu.

Cudi me da nisi upoznat sa takvim resenjima, koristi se i na autima.

Da bi to kako si zamislio funkcionisalo da tezinu nosi centralni otvor felne onda bi morao pasent, tesno da naleze felna bez ikakvog zazora, A to nije slucaj ni na jednom autu.

Vozim, vozio sam i vozicu uvek varijantu sa 5 (4) srafova bez lezanja felne na glavcini.

Na drugi nacin receno ono sto sam napisao
Masa vozila sa tocka na glavcinu se prenosi frikcijom izmedju nalegajuce povrsine glavcine i tocka, a matice i brezoni, odnosno vijci obezvedjuju normalnu silu.

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 21 Dec 2015, 15:06
od sebekkg
https://youtu.be/vrohaAY6cGI

poslato sa tapatoka koristeći komšin vajrles

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 21 Dec 2015, 22:24
od dragvorl
Stvarno je tad otpao tocak sa busa. :)

Re: Otpao tocak sa kola

Poslato: 23 Dec 2015, 10:41
od sszgo
dragvorl napisao:Evo sta se verovatno desilo http://planetsoarer.com/offset/studs.htm

Masa vozila sa tocka na glavcinu se prenosi frikcijom izmedju nalegajuce povrsine glavcine i tocka, a matice i brezoni, odnosno vijci obezvedjuju normalnu silu.
Untitled.jpg
Taj mali ispust (na engleskom spigot) sluzi da bi se tocak adekvatno centrirao u odnosu na glavcinu, zato se kod aftermarket felni kada je centralna rupa veca od precnika ispusta stavljaju ovakvi prstenovi.

Slika


veoma plauzabilno

moram da proverim ovo