Stranica 2 od 7
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 09:55
od Floyd
aviator napisao:Kad može Nutela, što ne bi i ostali.

Nutela različitog kvaliteta se ne pravi u istoj fabrici. Poljska je krš, nemačka solidna, italijanska odlična

Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:08
od nidza
Ljudi ne zavaravajte se, kod tako ogromne masovne proizvodnje najjeftinije je praviti identične proizvode. Kontrola kvaliteta se onda svodi na svaki 1000 proizvod iz serije i slično. Ne kontroliše se sve ako je oscilacija u proizvodnji mala.
Gumu kad izmrcvariš to više nije nova guma, tako da je malo verovatno da mrcvare gume pre prodaje na testu. Mrcvare reprezentativan primerak koji bace u reciklažu, na primer.
Naravno da može da se desi ovo što Velja priča, ali ne verujem da taj luksuz sebi mogu da priušte premijum. Možda srednja i niža klasa, mada bih opet pre gledao iz koje fabrike dolaze, tu može biti razlika.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:17
od passenger
nidza napisao:Ljudi ne zavaravajte se, kod tako ogromne masovne proizvodnje najjeftinije je praviti identične proizvode. Kontrola kvaliteta se onda svodi na svaki 1000 proizvod iz serije i slično. Ne kontroliše se sve ako je oscilacija u proizvodnji mala.
Nisi u pravu uopšte. Svaki, bukvalno svaki deo se kontroliše i pečatira od strane radnika koji rade u QC. To su uglavnom kod mene u firmi žene koje pakuju i doradjuju delove. Recimo danas proizvedemo 1700 izolacionih delova za A klasu, druga mašina recimo 1500 delova za BMW 1 i to je svaki deo kontrolisan i pečatiran.
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:23
od Velja
Day Walker napisao:Takoe Veljo, al nisi se setio da kazes da za tim trakama u tim trenutcima rade zapravo zaposleni preko omladinske da ovi standardno zaposleni ne bi posle imali problema.
U tim fabrikama rade robovi koji ne smeju da kažu da im se ide u WC, a kamoli nešto više...
NexT napisao:Ja verujem da u Mladoj Boleslavi kada sklapaju Superba pogledaju specifikaciju kazu, auuu, ovaj ide za Auto Cacak, ajde daj onaj motor sto duva i gume za Balkan, pa da ga saljemo...
Odes u Mercedes i narucis rezervni deo koji stize iz centralnog magacina u Nemackoj (kad nema nigde blize) i verujem da i tamo postoji poseban hangar za delove sa greskom koje salju na Balkan...
Mercedes nije dobar primer za mahinacije jer je premijum proizvođač sa najvišim renomeom, ali Škoda može...
Bio VAG, Reno, PSA ili Fiat, svaki veliki proizvođač mora za svaku poziciju/deo da ima nekoliko dobavljača iz čiste sigurnosti za kontinuitet produkcije. Hteli ili ne, iako svaki dobavljač mora da ispuni neke kriterijume, nije svaki isti i vremenom se definišu klase kvaliteta. Te klase se razlikuju i cenom i kao takve odgovaraju za ugradnju za različita tržišta, kao i za postprodaju kao zamenski delovi.
NexTe, ne pravi se svaka Škoda posebno za svaki auto-salon, već odrade(kad se nagomilaju narudžbine) čitave smene namenjene ,,manje zahtevnim tržištima'', gde se uglavnom flotno kupuju. Tu se iz istog magacina ugrađuju delovi drugorazrednih dobavljača i to nimalo ne komplikuje produkciju.
Tako imamo Škode za oguljenim volanima i prekidačima, Honde sa odranim itisonima, Renoe sa raspalim kvačilima, u Sloveniji se Polo raspada i sl...
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:25
od nidza
1500 dnevno je vrlo mala proizvodnja. Nema nam druge nego da dođemo do insajderskih informacija o gumama.
Moja pretpostavka je da ih eventualno vizuelno pregledaju. Ne testiraju opterećenjem ili bilo šta slično realnim uslovima.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:32
od passenger
Mislio sam po smeni, 3 smene se radi.
U drugom delu ima 20-25 mašina, par njih rade 1500 na sat. U trećem delu još nekih par linija koje rade po desetak hiljada po smeni. Recimo do nas ima Fagor presa koja štanca 1500 na sat i svaki deo se kontroliše pre pakovanja. Obično su tu dve osobe. Jedino što se ne pečatira standardno, već u presu ide metalni 'pečat' radnika, pa svaki deo je već pečatiran
To testiranje o kome pričaš ide na svakih sat, dva. Barem kod nas. Nekod od radnika uzme deo i postavi na testni sto da se iskontroliše.
Za gume: kod njih se uzme iz cele serije set verovatno i maltretiraju se. Naravno ne svaka

Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:45
od Risto
Istina je da postoji deo proizvoda koje zapadnjaci prave za manje zahtevna tržišta, poput prehrambenih i kozmetičkih proizvoda, ali se ti proizvodi obično i prave u lokalnim (regionalnim) fabrikama po specifikacijama koje su iste za taj region. Pominjana je ovde već milion puta Nutela, verujem lično da je slična situacija i sa kozmetičkim proizvodima, ali je to do tvornice koja proizvodi za to tržište.
Isto tako Renault negde prodaje Duster-a sa logom Renault-a, nama su Samsung prodavali kao Renault (Latitude), kod takvih primera je sasvim realno za očekivati da vizuelno isti auto ima različite delove (samim tim je i kvalitet potencijalno različit).
Moj deda je, doduše sada već davno, radio kao "reifenbau spezialist" (radnik za mašinom koja proizvodi gume) u Pirelli-ju u Nemačkoj. Tada se znalo, u DE su se radile "veće" dimenzije plus skuplji modeli, dok su u siromašnije zemlje slali stare mašine i tamo pravili manje dimenzije sa mašinama starije generacije. Moguće je da će recimo isti model gume proizveden u različitim dimenzijama, u dve fabrike, biti različitog kvaliteta, ali nije realno očekivati da se jedan dan prave gume za jugoistočnu Evropu a drugi dan za zapadnu Evropu.
Pre bi rekao da je kvalitet proizvoda opao, u svim industrijama, pa mi loš kvalitet nama omiljenih brendova koje (za naše uslove) skupo plaćamo pravdamo time što su to proizvodi za "tržišta u razvoju". Svi problemi sa autima koji nastaju ovde se susreću i na zapadu, ne bi rekao da je to naš specijalitet...
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:46
od aviator
Floyd napisao:aviator napisao:Kad može Nutela, što ne bi i ostali.

Nutela različitog kvaliteta se ne pravi u istoj fabrici. Poljska je krš, nemačka solidna, italijanska odlična

Moje Conti su napravljene u Rumuniji a Dunlop u Poljskoj.

Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:55
od Velja
Najkvalitetnije Pireli gume za hajperformans vozila se prave u Turskoj
Slažem se da se pogoni velikih internacionalnih firmi otvaraju po Inđijama i Jagodinama da bi se na najjeftiniji način proizvela drugorazredna roba. Pa svi smo doživeli da kupimo Boš ili Čempion metlicu brisača koja se lošije pokaže od one kupljene u Tempu za 200 dindži, a to je najočiglednije - šta je sa španerima i remenjem...
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 10:57
od Day Walker
Veljo, apsolutno gresis...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 11:22
od Velja
Cenim tvoju doslednost i lojalnost poslu, ali trendovi u današnjoj glabalizovanoj industriji su beskrupulozni. Nemoj to lično da doživljavaš, ali Škoda je najmanji problem. U svim granama je to toliko uzelo maha da više nema granica bezočnoj pohlepi. Najgori su ovi sa hranom, pa čak i u njemačkim prodavnicama valjaju konjsko i magareće meso kao kvalitetnu govedinu. Ni dečija hrana im nije sveta

Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 11:43
od Ikac
Meni je interesantno da je Sava Eskimo HP2, koju sam kupio zimus, Made in Germany, a Fulda, koju sam kupio pre 10-ak dana, Made in Slovenia.

Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 12:02
od Ivan
Nije to do boscha, vec do toga koji su nivo kvaliteta porucili od njih.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 12:14
od ftj
Au bre veljo pretera ga s paranojom.
Re: Letnje gume
Poslato: 09 Apr 2017, 12:21
od Velja
Hoćeš da kažeš da su Ajfoni i Samsunzi u MTSu isti kao i na zapadu? Ili laptop u WinWinu?