Stranica 2 od 4
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 09:21
od Saša
Nikolaa napisao: 18 Jan 2018, 00:34
najjaci su mi ti servisi koji uvek pokusavaju da ti uvale "obradu diskova"....
Ja bih to rado platio svaki put kod zamene pločica, samo kad bih znao ko to radi u NS-u. Odnosno, ko to zaista i uradi a ne samo naplati.
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 10:13
od igor_harris
Samo sto bi ovi to da rade pri svakoj zameni ulja a ne plocica.

Licno sam prisustvovao kad su drugaru preporucili obradjivanje u Japanshopu, ja gledam diskove i ne verujem. Diskovi kao staklo, ni jedan jedini ris, potroseni mozda milimetar.
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 10:17
od McGruja
Ja nikad ne bih obrađivao diskove
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 10:25
od Saša
Ja bih, dokle god je debljina diskova u propisanim granicama. To je dobra stvar.
TT
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 10:34
od Dare4x4
Saša napisao: 18 Jan 2018, 09:21
Nikolaa napisao: 18 Jan 2018, 00:34
najjaci su mi ti servisi koji uvek pokusavaju da ti uvale "obradu diskova"....
Ja bih to rado platio svaki put kod zamene pločica, samo kad bih znao ko to radi u NS-u. Odnosno, ko to zaista i uradi a ne samo naplati.
To bar ne može da se sakrije. Vidi se da li je obrađeno ili nije.

Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 10:53
od ljubitelj
Obrada diskova se ne radi na kočnicama koje nemaju neki defekt u materijalu diska, A defekt se veoma brzo, nakon par kočenja primeti i dogodi. Disk koji je i inače defektan će vrlo verovatno odmah nakon obrade ponovo da se pokrivi tako da je je obrada najčešće beuzpešna i besmisleni trošak.
Uz ispravna kočiona klješta nikada se ne radi niti postoji potreba za obradom diskova.
Kada se normalno pohabaju do dozvoljene granice prosto se zamene, u paru.
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 11:05
od Saša
Nisam mislio na obradu u smislu da se kriv ili defektan disk dovodi u normalno stanje nego obično poravnavanje kočione površine ispravnog diska da kada se stavi novi komplet pločica one nalegnu ravno i pravilno kao i na nov disk. Stare pločice ukopaju/potroše disk koliko već potroše i ravnanje se radi na najveću već napravljenu dubinu/ris na disku, tako da to ne utiče na same osobine/performanse diska. On je u tom trenutku ionako već potrošen toliko. Ako se to ne uradi kočenje u početku nije dobro dok god pločice ne legnu potpuno u te neravnine, čuju se razni nepotrebni zvukovi i vibracije. Naravno, to se može raditi sve dok se ne dođe do propisanog minimuma debljine diska. To je sasvim o.k, koristan, opravdan i racionalan postupak i nije ništa novo, to se radi već godinama/decenijama.
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 11:34
od ljubitelj
Razumem ideju, i može se čuti kod raznih trgovaca i majstora Pere.
To je nepotrebno u tehničkom smislu i ne koristi a može da bude štetno i skrati očekivani radni vek diska.
Razlog je prost, obrada diska podrazumeva da se ne obradjuje samo ivica/izbočina koja je nastala nego cela povrišina a time se ceo disk stanjuje.
Malo ili mnogo ali se uvek bespotrebno stanjuje, veštački dodatno potroši i time brže dodje do minimalne debljine kada mora da se menja.
Em se plati obrada diska em se skrati radni vek- novac uludo potrošen.
Uz to postoji rizik da pri obradi starog diska gde je materijal već odležao i prošao kroz brojne cikluse grejanja i hladjenja nakon obrade dodje do internih prskotina usled promene napona u materijalu prilikom sledećeg ciklusa grejanja i hladjenja pri prvom jačem/ ozbiljnom kočenju kada se disk usija do crvenog.
To što nastane vidljiva razlika debljine diska u delu gde dodiriju pločice u odnosu na deo gde nema dodira ne predstavlja baš nikakvu smetnju novim pločicama niti utiče na rad kočnica. Jedino kada disk zahteva intervenciju je minimalna debljina ili krivljenje.
Nove pločice će opet dodirivati disk na istim mestima kao i stare i taj ris nema na njih uticaja kao što nije imao ni na stare pločice.
Obrada diskova je mit koji se zloupotrebljava od strane nekih da se uzmu dodatne pare iako za to nema nikakvih tehničkih opravdanja.
Uz to, fabrike auta izričito su protiv obrade diskova i to jasno piše u radioničkim uputstvima koja bi trebala da važe i za te koji preporučuju obradjivanje.
Isto tako u uputstvima piše da se nove pločice trebaju prilalgoditi bilo novom bilo starom disku i opisana je tačna procedura kako se to radi.
"bed in brakes", koga zanima više ta tema neka potraži.
Dodatno, samo ventilirajući diskovi često imaju mikro pukotine koje su normalne i ne predstavljaju problem u radu a koje se otvore pri obradi diska i zatim je taj disk za djubre.
Ja sam par puta napravio grešku da sam slušao "majstore" da treba da se skida taj ris a otkad slušam fabrike auta i fabrike diskova da je to zabranjeno nije bilo nikada nijedne greške sa diskovima nikada.
Iz svog iskustva i na osnovu preporuke fabrika preporučujem da se izbegava obrada inače ispravnih diskova, radi estetskih razloga.
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 11:50
od dragvorl
Moguce da su kupili masinu koja radi obradu na samom autu, ne mora da se nosi kod strugara. E sad, treba tu masinu otplatiti.
ljubitelj napisao: 18 Jan 2018, 11:34
Uz to, fabrike auta izričito su protiv obrade diskova i to jasno piše u radioničkim uputstvima koja bi trebala da važe i za te koji preporučuju obradjivanje.
Ne znam da li Mazdu racunas medju fabrike, ali oni kazu nesto drugo.
http://www.mazda3tech.com/front_brake_d ... n-945.html
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 12:20
od nidza
Mazda savetuje obradu ako postoji problem, ne pri zameni pločica. Celo citirano poglavlje se tiče rešavanja problema, ne redovnog održavanja.
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 12:38
od igor_harris
Zavisi i kako izgleda disk. Ja sam prekjuce bas menjao plocice, diskovi su presli minimum 30k kod mene i ko zna koliko kod prethodnog vlasnika i nemaju ni jedan jedini ris niti su krivi.
S druge strane, da su na primer izgledali kao ovi sa slike dole, svakako bih ih obradjivao ili zamenio na kraju krajeva, jer prosto ne verujem da nova plocica moze da nalegne lepo na ovakvu povrsinu.

Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 13:08
od ddanijell
Naravno da legne i na takvu povrsinu i to jako jako brzo.
I kad legne veca je kociona povrsina kod takvog diska nego kod ravnog.
@ljubitelj 
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 13:09
od dragvorl
nidza napisao: 18 Jan 2018, 12:20
Mazda savetuje obradu ako postoji problem, ne pri zameni pločica. Celo citirano poglavlje se tiče rešavanja problema, ne redovnog održavanja.
Nije poenta u tome uopste. Procitaj citat na koji sam odgovorio.
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 13:13
od igor_harris
ddanijell napisao:Naravno da legne i na takvu povrsinu i to jako jako brzo.
I kad legne veca je kociona povrsina kod takvog diska nego kod ravnog.
[mention]ljubitelj[/mention]

Pa sto onda proizvodjaci ne prave diskove sa risovima ako je tako bolje nego ih prave da budu ravni?
Re: Majstori za izbegavanje
Poslato: 18 Jan 2018, 13:15
od ddanijell
Cisto iz tehnickih razloga lakse obrade ravnog diska.