http://www.gonzaracing.com/index.php/ve ... -pred-nama
Došlo je vreme je da i ulični trkači dokažu i pokažu svoje umeće za volanom jer u Srbiju konačno zvanično dolazi disciplina auto-slalom. Definitivno najjeftinija grana auto-sporta, možda poslednja nada spasa, disciplina koja automobilizam može vratiti među narod i učiniti i da one „mnogo ozbiljnije trke“ ponovo postanu gledane. Sa druge strane eto šanse i pravca kako „neiživljene“ momke i devojke željne akcije usmeriti da se dokazuju u kontrolisanim uslovima. Zahvaljujući Srpskom Auto Savezu i Užice reli timu uz minimalna ili nikakva ulaganja u svoj automobil od sezone 2013 možete postati Šampion Srbije
Kompletan pravilnik biće uskoro dostupan na zvaničnom sajtu SAS-a ali pre toga u Užicu će biti održana prezentacija istog svim zainteresovanim klubovima iz Srbije. Interesovanje koje je izazvano ovim projektom za sada prevazilazi sva očekivanja a mi ćemo Vas ukratko upoznati sa najznačajnijim detaljima iz pravilnika u koji smo pre svih imali uvid ljubaznošću čelnika URT-a.
Pravo učestvovanja na takmičenjima za prvenstvo Republike Srbije imaju sve osobe koje poseduju vozačku dozvolu, vozačku licencu, važeću polisu osiguranja, zdravstveni karton overen za takmičarsku sezonu. Od sigurnosne opreme obavezna je upotreba kacige, rukavica, preporučuje se upotreba kombinezona u suprotnom odeća mora biti dugih rukava i nogavica. Voziće se na stazama minimalne širine pet metara i dužine od 800m do 3000m na kojoj će biti postavljene prepreke-čunjevi ili kapije. Svaka trka će se sastojati od tri vožnje a za plasman se računaju dve najbolje. Kazna za pomaknut čunj je 2sec, nepravilan prolazak kroz kapiju 20sec dok se skraćivanje staze kažnjava sa 10sec.
Za šampionat su raspisane tri kategorije vozila, serijski automobili, sprint i sportski a u sve tri kategorije postoje klase do 1200ccm, od 1201-1600ccm i preko 1601ccm. Kod turbo motora zapremina se množi koeficijentom 1.7. U klasu 1 spadaju seriski automobili registrovani za saobraćaj sa serijskim motorom na kome nisu dozvoljene nikakve prepravke. Takođe težina vozila mora biti fabrička, kočioni sistem, izduv, upravljač, oslanjanje ... u prevodu sve „fabrika“. Sprint kategoriju sa druge strane čine vozila sa mnogo više dozvoljenih prepravki ali i dalje više „civilni“ nego sportski. Težine će biti propisane pravilnikom, motor mora biti na istom mestu i iste vrste ali može biti veće kubikaže, dozvoljene su prepravke na menjaču, kočnicama, izduvu, sedišta se mogu ukloniti ... U Kategoriju tri spadaju sva sportska vozila po FIA pravilima grupe N i A.
Prva trka biće održana najverovatnije u maju u organizaciji Užice Rally Teama a kako nezvanično saznajemo za sada postoje velike indicije da se auto slalom vozi i u Somboru i Svilajncu. Šampionat neće biti proglašen ako se održi manje od tri takmičenja. Popularnost ove discipline u Hrvatskoj, regionu i Evropi uopšte daje nam za pravo da sa optimizmom gledamo na ovu inicijativu.
Više informacija kao što smo naglasili možete očekivati uskoro na zvaničnom sajtu saveza. U prostorijama Užice Rally Teama pre toga biće održana dva sastanka. U subotu 09. marta sa početkom u 17h sa vozačima iz Užica, Bajine Bašte i Požege i sedam dana kasnijem u subotu 16. marta sa početkom u 13h za sve zainteresovane iz cele Srbije. Sastanku će prisustvovati i sekretar SAS-a, Dejan Stojić. Užice Rally Team ovim putem moli sve one koji imaju želju da prisustvuju prezentaciji discipline da se zbog ograničenog prostora na vreme prijave na mail
uzicerallyteam@yahoo.com ili na telefon 064/1778620.
Izvor : Gonza Racing