Stranica 2 od 5

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 01:35
od BRABUS
Maksimus napisao: 29 Avg 2020, 20:58
Ja licno vise ne kupujem automobile bez 4x4 za "ozbiljna kola" koja imaju namenu i vam grada. U samom gradu 90% vremena ruku na srce neces osecati prednosti 4x4,ali zimi nikada ne mislis mozes li izaci,da li su prokopali put ili da li se mozes izaci sa parkinga.
Isti slucaj, godinama vozim 4x4 i sledeci auto ce mi biti (nece biti SUV), vise zbog toga sto ne moram da razmisljam da li mogu da krenem na put ili izadjem uz strmu ulicu

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 07:25
od Klaus
@BRABUS i meni je to ključno, znati da u svakom trenutku mogu negde krenuti.

Moj život je takav da bez obzira na vreme svakodnevno moram otići na odredjenu destinaciju, ujutru, uveče... Ponekad me muka uhvati kada vidim kroz koliki sneg moram proći. Još ako moram skrenuti u dubok sneg da bih se sa nekim mimoišao pa posle izvlačenje...Ko mi je kriv kad sam se odselio iz kruga dvojke i otišao na svežiji vazduh i dublji sneg..

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 07:31
od pedja

Maksimus napisao:
Zasto ti je lock katastrofa za klizavo?


Krene da šeta, ne ponaša se predvidivo. Sa FWD prođem relativno normalno.






T-T


Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 11:42
od HKS

Maksimus napisao:
Ja nikad necu zaboraviti kada sam polazio na skijanje pocetkom 2017te,legli da spavamo napolju ni grudva snega,propudili se u 5 da krenemo napolju sve belo.
Seli u auto,grtalica jos nije ni pomislila da izadje,svi na autoputu idu u desnoj,ja sam do granice bio u preticajnoj traci,samo susti sneg o pod. Zbog takvih stvari po meni 4x4 vredi(i da ne uzmemo u obzir bolje ponasanje na suvom).


Cekaj, kako tebi 4x4 daje prednost u brzini na autoputu?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока


Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 11:49
od dragvorl
pedja napisao: 30 Avg 2020, 07:31
Maksimus napisao:
Zasto ti je lock katastrofa za klizavo?


Krene da šeta, ne ponaša se predvidivo. Sa FWD prođem relativno normalno.






T-T
Jel u tim situacijama ides iskljucivo pravo ili i skreces?

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 12:33
od pedja
Probao sam uzbrdo, pravo, možda sa blagim korekcijama zbog snega, leda.

Stao, isključio i lagano na prednjim prošao.



T-T


Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 14:04
od Maksimus
HKS napisao: 30 Avg 2020, 11:42
Maksimus napisao:
Ja nikad necu zaboraviti kada sam polazio na skijanje pocetkom 2017te,legli da spavamo napolju ni grudva snega,propudili se u 5 da krenemo napolju sve belo.
Seli u auto,grtalica jos nije ni pomislila da izadje,svi na autoputu idu u desnoj,ja sam do granice bio u preticajnoj traci,samo susti sneg o pod. Zbog takvih stvari po meni 4x4 vredi(i da ne uzmemo u obzir bolje ponasanje na suvom).


Cekaj, kako tebi 4x4 daje prednost u brzini na autoputu?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Sad vidim da nisam do kraja pojasnio-na autoputu je bilo 15+cm snega. Ostali koji su bili na autoputu su isli prtinom u desnoj traci,ja sam isao potpuno nerasciscenom levom trakom. U tim uslovima 4x4 daje dosta prednosti po pitanju stabilnosti.

@pedja Iskreno me to cudi. Probaj da ugasis ESP u kombinaciji sa lock,mozda bude bolje.

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 14:04
od pedja
Nema ESP :D

T-T


Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 14:05
od Maksimus
A asr?

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 14:30
od pedja
Nema ništa što može da se isključi

T-T


Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 16:57
od gazza
kakvo crno skretanje sa lockom. probaj to da uradis sa jimnyjem pa mozes ozbiljno sjebati diferencijal. lock ne sluzi zameni za regularnu voznju u takvim uslovima.

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 17:36
od dragvorl
Moze na podlozi koja klizi. Zato uglavnom aktiviran lock ima signalizaciju na tabli. Tako je bilo na terenskim kamionima dok sam radio s njima. Neki momci su u nekom vojnom vozilu poginuli zbog ukljucene blokade, sleteli sa puta.

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 17:37
od HKS
Mozes motati, cak se i G klasa koja ima blokade kakve Jimny moze sanjati moze motati pod blokadom. Ali neces tako voziti sve vrijeme, nego dok si u problemu. Kad se izvuces, ugasis.



Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока



Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 18:01
od Maksimus
Pod tim lockom koji ima 95% kvazi terenaca mozes voziti i po serpentinama,jer to je lock centralnog diferencijala koji u stvari samo tera part time 4x4 sistem da drzi konstantan 50-50 split snage izmedju zadnje i prednje osovine.
Medjutim te blokade pod kojima ne moze da se skrece su blokade prednjeg i zadnjeg diferencijala. One drze 50:50 split izmedju levog i desnog tocka na istoj osovini,ali su retke,mada ima ih kod ozbiljnih terenaca.

Uloga diferencijala je da prenosi snagu na tockove i da kompenzuje razliku i predjenom putu izmedju tockova jer unutrasnji tocak prelazi manji put u krivini nego spoljasnji.

Medjutim u uslovima smanjene trakcije to moze biti problem zbog toga sto u slucaju da imamo npr zadnji desni tocak na podlozi sa jakom trakcijom a levi tocak na klizavom(ajde nek je u pitanju neko blato) otvoren(obican,neblokiran) diferencijal ce celu snagu pustiti na tocak sa manjim otporom(levi) i auto ce samo slajfovati. Zato se diferencijal zakljuca(blokira) i onda on bez obzira na trakciju tockova salje 50:50 odnos izmedju levog i desnog tocka. U navedenoj situaciji to znaci da ce desni tocak koji ima trakciju dobiti 50% snage(za razliku od malopredjasnjih 0%) i iscupati auto.

E zbog toga ne moze da se skrece sa blokiranim prednjim ili zadnjim diferencijalom,jer ce okretati oba tocka podjednako,iako spoljasnji tocak prelazi dosta veci put od unutrasnjeg,sto vodi u probleme.

Treba reci da sada veliki broj tih gradskih SUV-ova(mada i neki ozbiljni) sve cesce pribegavaju necemu sto se zove EDL(electronic differential lock) koji treba da glumi upravo blokadu prednjeg ili zadnjeg diferencijala,a to postize tako sto kompjuter aktivira kocnicu na tocku koji beskorisno slajfuje(levi tocak iz naseg prethodnog primera),cime natera obican otkljucani(neblokirani) diferencijal da snagu posalje na onaj tocak koji ima trakciju(desni tocak iz prethodnog primera). Nije predvidivo i pouzdano kao pravo mehanicko zakljucavanje diferencijala,ali je bolje negonda ga nema.

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Poslato: 30 Avg 2020, 18:10
od pedja
Tačno, ovaj može da se vozi u Lock režimu, ali se valjda ne preporučuje da to traje previše dugo i valja ima neka max brzina.

T-T