Milan napisao: 01 Feb 2021, 19:02
Pitaću ovde, pošto nisam našao tvoj topik na drugom podforumu - kako si zadovoljan autom sve u svemu, koje su ti najveći kvaliteti i najveće mane?...
Ja sam generalno veoma zadovoljan autom, nije ga lako opisati jer su osecanja malo pomesana, nesto sto se ocekivalo od ovog auta nije bas ispunjeno, ali na drugu stranu, menij je krajnje zanimljiv auto. Uzimajuci u obzir da u ovoj godini ovaj model puni 10 godina, dizajn sto eksterijera tako i eneterijera je definitivno nekonvencionalan u odnosu na konkurenciju iz tog perioda, i mogu slobodno reci da moze i dalje parirati modernijim kolima. Auto je za mladju populaciju, ako si u 30-tim / 40-tim, pravi momacki auto. Dalje, sto se tice dizajna mislim da ako ti se svidi na prvu loptu, svidjace ti se do daljnjeg, ako ne, nece nikada...
Navescu neke kvalitete i mane obzirom da ga imam 2,5 godine. Spomenucu da sam imao i veliki peh sa njim, ali bez obzira na velicinu problema, smatram da ga ne bi trebalo kuditi jer se ovakve stvari desavaju i skupljim i novijim kolima, pitanje je samo koliko "srece" imas tj. nemas. Naime, prosle godine mi se desilo na putu za Nemacku da mi je, ni manje ni vise, motor zaribao, i to na autoputu kroz Austriju (posle Beca). Bila je to zanimljiva avantura

. Sve do tog momenta auto je sasvim normalno radio, normalno palio, vukao, nikad stucnuo, gram dima nikad izbacio, nije trosio ulje ni vodu...da skratim pricu, iz nekog razloga je dobio antifriz na prvi cilindar i to ga sjebalo. Sta je tacno uzrok bio i dalje je ostala "misterija", moguce da ga je kroz egr ventil pustio (jer se i on hladi rashladnom tecnoscu)...uglavnom zamenio sam motor i egr, i (do sada) nisam imao bilo kakvih problema, auto i dalje normalno pali radi ide, bukvalno ko da nista nisam menjao.
Ovi 2.0hdi 160hp motori generalno vaze za veoma pouzdane i izdrzvljive, iako sam ja imao lose iskustvo, verujem da sam primerak statisticke greske i dalje stojiim ka tome da su dobri i za preporuku, i da moj primer ne bi trebao da sluzi kao generalizacija da ne valjaju.
Elem, sta mi se dopada kod auta:
- motor od fabrickih 160hp sa uparenim automatikom na ovu karoseriju je "knap", obzirom da je auto za svoje dimenzije dosta tezak, kao mali tenk je. Ja sam ga posle nekih mesec dana nakon kupovine cipovao, takoda mu je ovih 190hp pri cca 400nm prava mera. Otprilike za tih 30-tak konja i obrtnog momenta poveca mu se zivahnost da bude bas zadovoljavajuce kako ide, lepo povlaci, u kick down-u fino cupa. Ja ga ne stedim na papucici gasa tako da ga poprilicno vostim (ok, ne divljam po gradu). Motor sam po sebi nije neki stedisa, sta znam, autoput 140km/h trosi oko 7-7,5l, gradska mi je prosek oko 10-10,5l.
- sedista su nesto sto me je kupilo. Izuzetno udobna, sa visokim bokovima, ko upakovan u foteljicu kada se sedne. Kada sam gledao u tom periodu kola za kupovinu, razmatrao sam iz tih godista (2011-2013) modele a4, bmw3, pug508, cak i pasata (ne znam im fabricke oznake) i ono su za mene bile klupe za sedenje u odnosu na ova sedista. Ajd pug508 je tu najpriblizniji, ali je za moje potrebe ipak prevelik auto.
- kokpit je veoma zanimljiv, iako deluje skuceno, bukvalno si upakovan u njega, ko u avionu, ja sa svojih 189cm se sasvim komforno smestim. Sam enerijer i boravak u njemu daje jedan veoma prijatan uzitak, materijali i zavrsna obrada su na veoma visokom nivou (ovde cu se vratiti i na mane).
- sama voznja je uzitak, svaki dan kada sednem da se vozim bude mi interesatno i jednostavno budem zadovoljan autom, i bez obzira na peh sa motorom planiram jos koju godinu da ga vozim...
- iskreno mrzi me da pisem sad svaki detalj sta mi se sve dopada, naveo sam samo neke osnovne, glavne stvari za mene, sto mu daju plus...
Mane:
- ono po cemu je ds negativno okarakterisan jeste da mu je vesanje lose odradjeno, sto se najmanje ocekivalo od citroena, previse je tvrd na trapovima, prednji trap zbog tezine motora i ostalih delova je jos i ok, ali zadnji trap ume i da zaljulja prilikom prelaska rupa i ostalih neravnina pri malo brzoj voznji, na svu srecu nasi putevi ne oskudevaju u tome

... prve serije DS-a (poput mog) su imale katastrofa zadnje amortizere, tako da su mislim od 2013.-te serije dobile poboljsane amorte, ja sam ih u startu i zamenio za te novije amorte i situacija se dosta poboljsala, ali je i dalje tvrd na zadnjem trapu. Vesanje mu je poput nemackih kola, dosta tvrdo u odnosu da ima francuske gene, te se i ocekivala mekoca u voznji.
- da se vratim na materijale u enterijeru, ono gde su omanuli jesu plasticni rukohvati za otvaranje/zatvaranje vrata koji krckaju kada se uhvate pod ruku, i jos jedan veliki fejl jeste donji deo tapacirunga na vratima (od plastike) gde je pregrada za stvari/zvucnik, to ume konstantno da krcka pri voznji kada je hladnije vreme tipa kao sada, kada su nize temperature...pretpostavljam da je plastika previse kruta pa po hladnoci reaguje na najmanje cimanje.
- leti, pri velikim vrucinama, auto se nenormalno ugreje unutra obzirom da je unutra kompletan enterijer crn (tabla, vrata, nebo) + kozna sedista + panorama = sauna....klima bi zbog toga mogla biti mnogo jaca obzirom da joj treba vremena sve to da rashladi, pri kracim gradskim relacijama od 5-10min voznje, tesko da uspe rashladiti unutrasnjost...moj matori npr. ima e klasu w211 i na njoj kada odvrnem klimu na max ono je ko iz hladnjace da duva
- zvucna izolacija je, cini mi se, mogla biti bolja, sam motor je izuzetno doboro zvucno izolovan u kabini, ali pri brzinama iznad 80-90km/h cuje se huktanje od spolja (nije do guma), sto bi se ocekivalo na brzinama vecim od npr 120km/h....
- eto neke osnovne zamerke sam naveo, vecih od ovoga nemam, ako imas jos neka pitanja, slobodno pisi
E da, da se nadovezem inace na ovu moju temu i problematiku oko prvog paljenja, nisam nista cackao oko toga kako je avgust dosao jer mi je tada stigla i zabrana za voznju pa se auto generalno i slabo vozi, ali kako je dosao hladniji, zimski period, auto pali na "prvi zub" prilikom prvog paljenja

... pretpostavljam da je problem u nekom crevu/gumici koja reaguje na toplo - hladno, pa verovatno sada u hladnijem periodu bolje zaptiva jer se skupi i ne propusta vazduh u sistem, koji god problematicni deo da je u pitanju....videcu kad dodje topliji period, kako ce se ponasati, tamo negde procele, april, tada mi taman i prestaje zabrana pa se opet vracam u legalnu voznju na 4 tocka
