Stranica 2 od 12
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 00:13
od TheWickerMan
grujicd napisao:Ali haba kvačilo

Jesi u pravu

Ali bolje da mi na putu vrisne kvačilo nego kočnice, kad vrisne kvačilo stanem pored puta a kad vrisnu kočnice,nema stajanja dok ne lupiš negde

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0
Poslato: 17 Maj 2012, 00:14
od profesorPROST
Texonja napisao:Nikad ne preskacem brzine, ni prilikom ubrzavanja, a narocito ne prilikom usporavanja. Na vreme sklonim nogu sa gasa, vratim u brzinu nize, pa makar samo na par sekundi da odradi malo kocenja motorom i onda idem opet u jos nizi stepen.
Upravo tako i ja radim i mislim da je to najpravilnije.
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 01:19
od Kuzmanovic
^^
Samo par puta sam preskakao brzinu kada sam kretao ostro sa semafora da bih se ubacio u traku pored, pa je to bilo iz prve u trecu i onda nastavim redovno. Uvek posle toga sam imao neki osecaj da "nije to to", ne mislim na motor, da se nesto haba ili kvari, nego meni u glavi stoji da treba da idem prva, druga, treca,... i to je to.
Sto se tice borda i njegovog pokazivanja, to je sve uneto da na osnovu trenutnih parametara ispisuje koji stepen prenosa treba koristiti, verujem da bi isto pokazivao kada je auto potpuno natovaren i kada je unutra samo vozac ili kada ide uzbrdo/nizbrdo. Ne verujem da je toliko pametan da ispisuje sta njemu prija u odredjenom trenutku. Pogledaj prosecnu potrosnju koja ti izlazi na boardu i izracunaj rucno na osnovu predjenih km i sipanog goriva pa uporedi dobijene rezultate, videces da ima i tu greske, negde malo vise, negde malo manje ali uglavnom retki su slucajevi gde je precizno prikazano u decilitar.
Sto se tice motornog kocenja i teorije da se ne trose kocnice ali zato da dolazi do habanja lamele, iberturaze, nedovoljnog podmazivanja, bla bla, to je vec neka druga tema koja takodje moze da se pokrene pa da i tu iznosimo misljenja i iskustva, a neko ko je strucan da iznese i znanje.

Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 09:28
od ftj
Vožnja na preterano niskim obrtajima šteti podjednako(nekad i više) kao i vožnja na preterano visokim obrtajima.
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 10:39
od Paja
U "vis" ne preskačem brzine osim što na nizbrdicama umem da krenem iz 2. ali pri naglim usporenjima ih preskačem. Npr idem auto-putem dođem do isključenja, usporim na potrebnu brzinu i ubacim iz 5. u 3. koja je primerena brzini kretanja.
Kočenje motorom koristim pri extremnijim situacijama, ali ne i u svakodnevnoj gradskoj vožnji ili bar ne u velikoj meri. Uglavnom na vreme pustim gas, izbacim u ler i pustim da auto sam uspori do semafora ili ako treba mu pomognem kočnicom. Ne znam šta je bolje za sam auto da li kočenje motorom ili kočnicama i šta se više haba, meni jednostavno ovako odgovara jer u svakodnevnom saobraćaju imam nešto manje manipulacija menjačem.
Apropo kočenja - vozim ja u vojsci jednog puk. drkadžiju koji nije bio vozač (svi oni imaju dozvole ali ovog niko nije video da vozi godinama) ali je voleo da se pravi pametan i da soli pamet svima. Uglavnom, idemo mi K Miloša pali se crveno na semaforu, ja menjač u ler i klizimo ka semaforu. Pita on mene, onako sa visine što izbacujem u ler i šta bi bilo da mi otkažu kočnice? Rekoh mu "ubacio bih u brzinu". Tad je zaćutao i više nikad mi reč nije rekao.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 10:46
od Sloba
Kočenjem motorom štede se kočnice i gorivo, plus je motor spremniji za nastavak vožnje i ubrzanje zbog obrtaja koje ima. Ni kvačilu ne bude naporno da odradi posao kada su obrtaji usklađeni. Način na koji se voze teška vozila dosta govore na ovu temu. I kod sportske vožnje se više koči motorom nego kočnicom.
Kada ubrzavam, ne preskačem brzine, kada usporavam, sve zavisi od situacije, ali retko kada preskočim. Npr. vozim četvrtom i moram naglo da prikočim, situacija se rasčisti, prebacim u drugu, ako je za drugu, i nastavljam dalje. Ako situacija nije dramatična, kod usporavanja idem brzinu po brzinu, makar i na kratko, a kočnicu dodajem na samom kraju.
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 10:59
od NexT
grujicd napisao:Ali haba kvačilo

upravo to

Retko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...
U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Poslato: 17 Maj 2012, 11:18
od snork
ftj napisao:Vožnja na preterano niskim obrtajima šteti podjednako(nekad i više) kao i vožnja na preterano visokim obrtajima.
Tačno - vožnja na suviše niskim obrtajima jako napreže ležajeve radilice, a još se tada lošije i podmazuju.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 11:19
od Paja
Pitanje je šta su preniski obrtaji?
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 11:22
od Texonja
Pitanje je sta su niski obrtaji za dizel masinu?
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 11:33
od Sloba
To verovatno zavisi od motora do motora i karoserije do karoserije pa je nemoguće definisati nekim univerzalnim vrednostima. Kapiram da preniske obrtaje, one koji štete motoru, vozač sa iole malo sluha za vožnju mora osetiti. Oni koji ne prepoznaju anemiju motora u toku vožnje, njima ne vrede ni priručnici, ni obrtomeri, ni asistencija sa instrument table. Na minimalne bezbedne obrtaje utiču i nagib puta i opterećenost kola što znači da se ne može govoriti o jednog vrednosti u svim situacijama ni kod istih kola.
Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 12:08
od TheWickerMan
Sloba napisao:Oni koji ne prepoznaju anemiju motora u toku vožnje, njima ne vrede ni priručnici, ni obrtomeri, ni asistencija sa instrument table.
Još kada su od starta učeni da što je manji broj obrtaja , to je manja potrošnja i bolje je po motor, dolazi se do situacije da se vozi na premalom broju obrtaja. Jedan moj poznanik šalta na 2000 o/min benzinca 1.6 16V a "radni" obrtaji su tu oko 1700 o/min. Svež vozač a kasno položio i još uvek ,po meni,ne zna da vozi, naučili ga loše i to je to. I još jednostavno nema osećaja. Kaže : bolje voziti do 2k obrataja nego preko 4 jer se tad motor mnogo više napreže i može da " pukne"

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 13:43
od noob
Možda je polagao vozački na dizelu

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 14:13
od BobRock
Punta vozim do 3500 obtaja, a Lancia tek od 3500 obrtaja krece zabava

Re: Promena stepena prenosa
Poslato: 17 Maj 2012, 14:14
od McGruja
+1
