Stranica 2 od 3
Re: Mazda 3
Poslato: 03 Jun 2012, 11:56
od methane.master
Off topic^^ A jel' valja 1,6 dCi Energy (130 KS)?
HDi u Mazdi su uglavnom PUG-ovi manje više je sve poznato o njima, ali ajde pre toga da utvrdimo tačno koji je motor unutra.
Re: Mazda 3
Poslato: 03 Jun 2012, 12:32
od Cherokee
methane.master napisao:Off topic^^ A jel' valja 1,6 dCi Energy (130 KS)?
HDi u Mazdi su uglavnom PUG-ovi manje više je sve poznato o njima, ali ajde pre toga da utvrdimo tačno koji je motor unutra.
1.6 dCi je nov motor, jos uvek nepoznanica ...
A ovo drugo - ne kontam?

Re: Mazda 3
Poslato: 03 Jun 2012, 12:57
od methane.master
Pa taj 1.6 HDi postoji u više varijanti (8v, 16v, različite turbine) zavisno od modela i godišta. Dodatnu konfuziju su uzrokovali i sami proizvođači koji su ga ugrađivali (PUG, Citroen, Ford, Volvo, Mazda) jer su ga često drugačije deklarisali što se tiče snage. Onda malo pročačkati pa videti da li je sa konkretnom verzijom bilo nekih karakterističnih problema. Umelo je kod nekih da bude problema sa turbinom zbog zapušenih dovoda ulja. (samo molim bez flamea, sličan problem imali i mnogi drugi motori).
Re: Mazda 3
Poslato: 03 Jun 2012, 13:10
od Heineken
Problem sa zapusenim uljnim kanalima ima 1.6 od 109 konja, ubija ga pruduzeni servisni interval..po forumima savetuju da se ulje menja na 10.000 km a karter skida svakih 30.000-50.000 km zbog ciscena sita i uljne pumpe!
Re: Mazda 3
Poslato: 03 Jun 2012, 13:37
od nikaragva
pedja napisao:nikaragva napisao:Moja tri prijatelja imaju takve mazde sa tim motorom. Jedan hechbek i jedan sedan. 2006 i 2008 godiste su cini mi se.
Tri prijatelja, dve mazde?
Uzeli po pola?

Jedan hech i dva sedana, da se ispravim

Dvojica jos uvek voze, jedan sedan je otisao, pa sam se mozda zato zabunio

Re: Mazda 3
Poslato: 03 Jun 2012, 13:44
od methane.master
Heineken napisao:Problem sa zapusenim uljnim kanalima ima 1.6 od 109 konja, ubija ga pruduzeni servisni interval..po forumima savetuju da se ulje menja na 10.000 km a karter skida svakih 30.000-50.000 km zbog ciscena sita i uljne pumpe!
Upravo to. Koliko sam razumeo problem pogađa i ranije 1,6 motore. Doduše ja ne bih sebi ni dopustio luksuz da menjam ulje i filtere u onolikom intervalu.
Ajde sad da ne trolujem temu dalje, ne znam koliko pomažemo čoveku. Moja poenta je da ne treba izbegavati ni motor ni auto ako je dobro održavan, i naravno proveriti ga na sve ove (i druge) potencijalne probleme.
Re: Mazda 3
Poslato: 03 Jun 2012, 23:53
od Cherokee
^^
Upravo to i ja mislim, jer licno smatram da u poslednjih 10-ak godina retko ko je napravio dizel motor koji je common rail i koji je bez mane ...
Videcu da dodjem do servisne knjige, a takodje cu se raspitati u nekim servisima i u prodavnicama o delovima i odrzavanju... Mada moje misljenje je da ni japanci nisu vise ekstravagantno skupi po pitanju odrzavanja kao sto neki po default-u naduvavaju (tako se nekada pricalo i za Renault

), a i svakako ne bi mi bio prvi japanac u kuci, a i trenutno pored Renoa imam i Nissana Almeru Tino za kojeg mi odrzavanje nije nista skuplje od Renoa...
Re: Mazda 3
Poslato: 04 Jun 2012, 00:06
od elMaestro
Sve te zablude da su Japanci i Francuzi skupi za održavanje, a Italijani mnogo jeftiniji od ostalih, su danas samo zablude. Kao i da su Japanci nešto mnogo pouzdaniji od ostalih (čast izuzecima), sad je sve konfekcija i sve je manje više isto i zajedničko.
Re: Mazda 3
Poslato: 04 Jun 2012, 02:43
od Xepoj87
Sto se kvaliteta tice,sigurno nije izjednaceno i Japanci zaista i dalje jesu najkvalitetniji. Za odrzavanje stvarno ne znam,ali mi je fascinantno da vecina ljudi na internetu zna cene odrzavanja 90 automobila kod nas...

Re: Mazda 3
Poslato: 11 Jun 2012, 19:01
od Cherokee
Evo mali refresh o Mazdi.
Bio je moj majstor i pregledao auto.
Uglavnom, odustao sam od njega. Treba podhitno da se uradi veliki i mali servis, sa jednom diznom nesto nije u redu, hidropodizaci zvekecu kada je auto hladan, i nesto oko turbine masti - da li je neki ventil u dovodima itd...
Iako sam ga dobijao znatno ispod cene, ne isplati mi se nikako da uzimam ovakav auto.
Savet za sve: uvek kada planirate da kupujete neki auto, obavezno sto vise majstora da ga ispregleda!
Re: Mazda 3
Poslato: 11 Jun 2012, 19:03
od nikaragva
Mom jednom prijatelju koji ima takav auto je turbina isto nesto mastila. Cak je i filter vazduha bio masan, ali je valjda nesto "normalno" kod njih i ima veze nesto sa iberom ...
Re: Mazda 3
Poslato: 12 Jun 2012, 10:15
od noob
Koji god auto da uzmeš čeka te servis, sem ako nema fiskalne račune i majstor da potvrdi koji je menjao.
Re: Mazda 3
Poslato: 12 Jun 2012, 12:24
od Cherokee
^^
Sve je to meni jasno i slazem se, ali poenta moje poruke je da nije mi nuzno da cim kupim auto da mu skidam glavu, radim dizne i turbinu itd

Re: Mazda 3
Poslato: 12 Jun 2012, 14:29
od sasa lbg
pa onda ta mazda nema 110 kkm..
pa i cena ide dole.
Re: Mazda 3
Poslato: 28 Jun 2012, 11:56
od blue
pozz.svima ja sam nov na forumu ,da pomognem malo buducim kupcima oko kupovine,naime ja sam vlasnik mazde 3 duze varijante 1.6 110ks dizel 2010god. ,ono sto mogu potvrditi sto pisete je problem sa particle filterom predpostavljam da je to skroz pozadi kod auspuha i nemam pojma cemu sluzi,kod mene je posle 20 000km procureo i srecom auto mi je jos bio u garanciji, sam filter je posuda bezvezna u koju ide 2l nekakve tecnosti koja kosta od 6-8 hiljada dinara po litru ,filter kao filter kosta 500e +- ,meni je pravilo povremeno tiltovanje u voznji i neko skriputanje pri menjanju brzina,prvo sam mislio da je problem sa korpom,ali posle zamene filtera je sve prestalo...,e sad ocekujem da se to nece ponoviti ako se ponovi ocigledno je veliki problem kod novijih mazda,stim sto nisam prvi koji je dovezao u servis pod garancijom zbog toga.... filter za gorivo kosta jako bezobrazno moze se naci za 50e u radnjama u ovlascenom servisu orginalan metalni sa nekim prikljucima je 80e +- ,jako skupo a menja se na svakih 40 000km ,a preporucuje se na 20 000km zbog naseg goriva, dosta delova ide sa ford-a bas koga spominjete pa i taj filter pravi ford,sto znaci da je motor izgleda isti kao kod focusa predpostavljam mozda malo preciznije odradjen u japanu ,sto se tice voznje daleko je od slabog ,pored smesne potrosnje ide kao lud,samo eto te gluposti sa filterima sto su izmislili samo prave problem i delova koji su daleko skuplji od pojedinih konkurenata