Stranica 11 od 269
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 20:18
od Xepoj87
Ljudi,pa kako ocekujete da vam ulje ne bude crno?
Ako nije crno,znaci da nesto tu ne valja...
Inace,Mercedes takodje i u Nemackoj i ovde toci Castrol Edge...
A ako neko hoce da ustedi 1.000 dinara na 15.000km,postoje daleko bolji nacini da se to uradi,od mirnije voznje,do svakodnevnih stvari,recimo jedna cigara dnevno manje...
Ne bih rizikovao sa nekim sklj uljima nikada...
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 20:19
od nikaragva
Ja imam poverenje u domace uvoznike, odnosno proizvodjace npr. mobil ulja iz turske. Zasto to ulje ne bi bilo dobro, kao i ono koje se prodaje u nemackoj?
Mozda se prodaje bas to iz turske.
Sta turci ne znaju da naprave ulje, mobil zbog klime ne zna u turskoj da instalira pogon za ulje. Ko da se turci nesto pitaju.
Oni to ulje prodaju vec po paprenoj ceni, tako da ne verujem da se izlagali riziku da sad posle svega izadju na los glas zbog neke jugoistocne evrope. Jer nije sad ko pre. Sad mi ovde u srbiji znamo sta se desava ovog momenta u australiji, tako da u ovom svetu globalnog, pre ce biti da su sva ta ulja ista, ako su losa npr. pa da su ista svuda u svetu, kao sto su postali neki tehnicki uredjaji i automobili koji ne traju vise po 30 godina, nego da posebno prave jeftinije ulje za neke zemlje.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 20:23
od Xepoj87
Nije problem kada se neko ulje negde proizvodi od strane Mobila,problem je kada se prodaje fush ulje koje nema veze sa Mobilom...
Ja sam imao ozbiljan strah od toga...
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 20:26
od nikaragva
Da, to jeste. Uvek imam strah od takvih stvari, sem sto cu mozda sjebati auto sa nekim falsh delom, u stvari te neko magarci za tvoje pare.

Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 20:28
od Predrag B.
Više mi liči na varijantu da je namenski pravljeno za zemlje kao što je naša i da dolazi iz fabrike koja je namenjena za manje ekskluzivna tržišta kojima je prioritet cena, pri čemu je kvalitet u drugom planu.
Osim navedene porošnje, crnjenja koje je delom i posledica lošeg postupka zamene (3-5 min. na hladno) i lošije tečljivosti na niskim temperaturama od omalovažavanog Fam-a i Optime, nemam nijedan drugi "čvrst" argument, iako su ovi za mene već dovoljno čvrsti pored nepostojanja pravog ovlašćenog uvoznika i cene koja je sumnjivo niska.
Što se tiče crnjenja ulja, Castrol je posle 7000 km crnji nego fabričko ulje posle nešto više od 11000 km.
A da falsifikati postoje na našem tržištu to mogu da potvrdim, ali samo za neke druge stvari. Imam dva primera: Ruen setovi kvačila koji se pakuju kod nas i Victor Reinz diht masa koju je majstor kupio na Bubanj Potoku (pakovanje je identično kao originalno, sa sve uputstvom, ali kada se otvori unutra je neka smrdljiva silikonska diht masa crne boje).
Na svom prethodnom Yugu L sam se dobro zeznuo kada sam poslednji put kupio Mobil 10W-40. Kako sam auto prodao poznatoj osobi pa ga i dalje ja održavam, pre poslednje zameni se pri hladnom startu čulo mlevenje u karteru. Skoro da je potpuno nestalo nakon zamene ulja.
Toliko.
EDIT: Predlog za kupovinu ulja: kod ovlašćenih uvoznika ili na pumpama proizvođača (OMV, EKO...). Što se tiče domaćih, oni se ne falsifikuju

Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 20:30
od MAD MAX
Bax
Ja sam veoma retko ovde, ali sam video komentar na bazi FAM --- 1,2tsi i morao sam dobronamerno da upozorim ljude. Kako će to ko razumeti, ostavljam njemu, bez namere o ubeđivanju. Da objašnjavam i predstavljam se nemamam nameru a zna se zašto.
Mnogima u servisu se vakumom izvlači ulje zbog lenjosti, i ostane određena količina staroga - najgoreg, koji odma izmeni boju novom ulju. Tvrdm, da se naspe zeitin u nov motor, na 1000 km, neće nešto posebno promeniti boju. Ali ulje koje ne menja boju posle 4-5 000km, može značiti da nema dovoljna deterdžentska svojstva i talog - naslage ostaju po motoru.
I još jednom da dodam, da za turbobenzince i sportski benzince, kao i obični benzinske motore koji se žestoko voze, nije idealno ulje SAE 5w-30. To su long life ulja, koja su ekonomska kategorija, smanjuju potrošnju goriva i produžavaju servisni interval. Ali zato dihtovanje klipnog mehanizma je lošije, podmazivanje turbine je lošije, duvanje u karter je pojačano, a od njega isključivo pojavljuje se pojačano crnilo u ulju. Naravno potrošnja ulja je veća.
Castrol divljak i u Nemačkoj postoji, i po nekim istraživanjima u ovlašćenim servisima u Nemačkoj postoji oko 20% neoriginalnog Castrol ulja.
Ko ume, može da probere dobrog a jeftinog ulja u Srbiji. Neću da navodim proizvođače, da ne bi bio pogrešno shvaćen.
Re: Škoda Fabia 1.2 TSI
Poslato: 17 Dec 2012, 20:42
od ljubitelj
MAD MAX napisao:
U TSI motore se sipa SAE 5w-30 ili 0w-30 što nije normalno za turbo benzin motore.
Zasto nije normalno sipati ?
Plus ovo su potpuno sinteticka ulja sto je upravo pogodnost za turbo motore jer su lakotekuca i pri samom startu kada je najkriticnije podmazivanje.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 20:45
od Dusan
Predrag B. napisao:Osim navedene porošnje, crnjenja koje je delom i posledica lošeg postupka zamene (3-5 min. na hladno) i lošije tečljivosti na niskim temperaturama od omalovažavanog Fam-a i Optime, nemam nijedan drugi "čvrst" argument, iako su ovi za mene već dovoljno čvrsti pored nepostojanja pravog ovlašćenog uvoznika i cene koja je sumnjivo niska.
Sve su to jako relativne stvari i jedan proizvod ne zasluzuje na osnovu toga da bude etiketiran da je fake, kao sto ne mozemo da kazemo i da je FAM toliko los.
Predrag B. napisao:Što se tiče crnjenja ulja, Castrol je posle 7000 km crnji nego fabričko ulje posle nešto više od 11000 km.
:trljamoci:
Jako mi je cudno da neko uopste poredi fabricko ulje, koje se sipa u nov i cist motor i ulje kasnije zamenjeno kada je motor presao vec kilometre i imao drugo ulje u sebi. Da poredimo dva indenticna automobila nova i dva ulja onda bi bilo ok.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 21:00
od bane valjevo
Ima li ova tema kraja??? Ili barem načina da se sprovede kraju???
Do tada...

Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 21:03
od MAD MAX
ljubitelj
Daleko od toga da su 5w-30 ulja 100% sintetička. 100% sintetička ulja su jako skupa ,a i ona koja su 100% sintetička, su opet na bazi hidro krekovanja a to je opet naftni derivat. Postoje 100% sint ulja, naravno i ona su jako skupa. Jedno od njih je i određena Motul ulja, koji ima relativno nisku cenu.
Naravno, na hladnom startu, povoljnija su ređa ulja, ali treba da svatiš, da se ulja 5w-40 i 5w30, slično ponašaju na hladnom startu.
ACEA standardi često upravo i govore i o dozvoljenim pritiscima ulja. Ulja sa 5w-30 imaju manje pritiske i zato imaju produžen vek, ali i slabije podmazivanje i dihtovanje na ekstremnim temperaturama. Sigurno nisu pogodna za pojačane uslove eksplatacije (auto put, brdo, silovita vožnja, turbo benzinci).
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 21:08
od Predrag B.
Dusan napisao:Predrag B. napisao:Osim navedene porošnje, crnjenja koje je delom i posledica lošeg postupka zamene (3-5 min. na hladno) i lošije tečljivosti na niskim temperaturama od omalovažavanog Fam-a i Optime, nemam nijedan drugi "čvrst" argument, iako su ovi za mene već dovoljno čvrsti pored nepostojanja pravog ovlašćenog uvoznika i cene koja je sumnjivo niska.
Sve su to jako relativne stvari i jedan proizvod ne zasluzuje na osnovu toga da bude etiketiran da je fake, kao sto ne mozemo da kazemo i da je FAM toliko los.
Predrag B. napisao:Što se tiče crnjenja ulja, Castrol je posle 7000 km crnji nego fabričko ulje posle nešto više od 11000 km.
:trljamoci:
Jako mi je cudno da neko uopste poredi fabricko ulje, koje se sipa u nov i cist motor i ulje kasnije zamenjeno kada je motor presao vec kilometre i imao drugo ulje u sebi. Da poredimo dva indenticna automobila nova i dva ulja onda bi bilo ok.
Za razliku od FAM-a koji nažalost još uvek niko nije probao, na Castrol 5W-30 se žali većina vlasnika 1.2 TSI motora.
Meni nije čudno jer je prvo ulje bilo u boljem stanju na 11.000 km nego drugo posle nekoliko hiljada km.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 21:19
od MAD MAX
Predrag
Pa ti porediš nov motor i boju ulja u njemu na 11 000km i drugog ulja na 7 000km.
Pa od čega je imalo prvo ulje da dobije crnilo?
Ja se sećam da je Uros S i sa prvim, fabričkim uljem imao vidnu potrošnju ullja. Usredsredi se na moje gornje komentare a ne na FAM ulja.
Uzgred u firmi u kojoj sam radio potrošili smo tone FAM ulja, ali znaj da je se jako loše pokazalo a u vreme snakcija izbor je loš bio i moralo se to nabavljati. I to je korišćeno samo za stare generacije mašina a za Volvo kamione imalo je povećanu potrošnju značajno a motori od "duvanja" su bili skroz masni.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 21:34
od Uroš S.
Nisi u pravu, sa fabričkim uljem, do prvog servisa na ~13000km motor nije potrošio ni kap ulja. Sa drugim uljem je dolivena litra za servisni interval(14500km), sa trećim je dolivena skoro litra za servisni interval(~13500km).
A teoretski je trebao da potroši najviše upravo pre prvog servisa. Prema uputstvu kaže u prvih 5000km moguće da potroši i više od 0.5l na 1000km. Posle prvih 5000, normalno je do 0.5l na 1000km.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 21:37
od MAD MAX
Čekaj, pa zar nisi pitao koje ulje možeš da kupiš za dolivanje? Da je nivo opao?
Ja sam ti odgovorio da voziš do minimuma i onda ideš na zamenu?? A ipak si nekakvo ulje na kraju kupio!?
Na kraju niko ne zna koje je prvo ulje u motoru? Možda i drugr gradacije, sa nekakvim aditivima za razradu. To se ne zna ni za jedno vozilo, i čuva se verovatno kao tajna.
Zastava je svojevremeno sipala najgore ulje, posebno za nove motore koje se doista menjalo na 1000km.
Re: Motorna ulja (opšta tema)
Poslato: 17 Dec 2012, 21:41
od Uroš S.
Da, kupio sam litar Castrola u AutoČačku koje je čekalo u gepeku do posle prvog servisa. Pre toga nije ništa trošio. To sam kupio jer smo uvek u kolima imali flašu sa uljem za slučaj da zatreba, pa sam hteo i u ovom da imam, ako zatreba, al fabričkog nije trošio.
Dusan napisao:Predrag B. napisao:Osim navedene porošnje, crnjenja koje je delom i posledica lošeg postupka zamene (3-5 min. na hladno) i lošije tečljivosti na niskim temperaturama od omalovažavanog Fam-a i Optime, nemam nijedan drugi "čvrst" argument, iako su ovi za mene već dovoljno čvrsti pored nepostojanja pravog ovlašćenog uvoznika i cene koja je sumnjivo niska.
Sve su to jako relativne stvari i jedan proizvod ne zasluzuje na osnovu toga da bude etiketiran da je fake, kao sto ne mozemo da kazemo i da je FAM toliko los.
Evo ti dosta, fabričkog nije trošio kad je trebao da troši, sad kad ne treba, troši ovog nefabričkog. Doduše u poslednjih 1000+km pre poslednjeg servisa i oko 600 posle njega nije ništa potrošio.
Ni FAM-a za 300+ km nije ništa potrošio al to jeste mali uzorak za bilo kakvu relevantnost.