Stranica 11 od 21

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 09:33
od Velja
Ma svaki auto izvlači velike pare na kvarno, onako lagano. To je normalna stvar. Meni je prva stavka kad kupujem auto kako ga je tretirao prethodni vlasnik i to mi dosta smanjuje troškove korišćenja, kao i neprijatne situacije usled kvarova. Takođe moram dodati averziju koju imam prema servisima i polumajstorima...

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 10:31
od ljubitelj
@velja, slažem se i da dodam mišljenja na osnovu svog iskustva i meni poznatih automobila iz okruženja koje sam pratio tokom eksploatacije.

Svaki auto košta i svaki se pre ili kasnije pokvari. Ali, postoje prosečni, normalni intervali habanja i kvarova pa odstupanja od toga ukazuju na neki problem koji možda postoji.

Auto male kubikaže do tipa 1,4-1,5 se očekuje da nema kvar pogonskog sklopa (motor, menjač, kvačilo, turbina, zamajac, ubirzgavanje, paljenje, poluosovine itd) u opsegu 200,000-250,000km u težim uslovima vožnje.
Auto sa kubikažom 1,8-2,0 se očekuje isto ponašanje u opsegu 250,000-350,000km.

To je obično i kilometraža do koje prvi vlasnik koristi auto a kada naidje prvi ili drugi kvar na autu odlučuje se da ga proda tj zameni za novi.

Predvidjeni obavezni redovni servis koji je fabrika napisala i predvidela da se obavlja tokom tog perioda se naravno ne računa u kvar(kaiševi, vodena pumpa, čišćenje/zamena PCV/EGR itd).
Sada je već postalo šire rasprostranjeno da prvi veliki servis bude na 160,000-240,000km što bi trebalo da ukazuje i samom vlasniku da nikakav poseban trošak niti kvar ne treba da očekuje kao normalan.

Ranije a pogotovu učestale posete servisu/ havarije, tipično se ubrajaju u lemon car, Montagauto, Jean Luc voiture itd. Uglavnom kao problematičan primerak.

Ima i problematičnih modela, ili odredjenih varijanti motora/menjača ili odredjenih meseci/ godina proizvodnje kada se pokaže da je prerana kvarljivost direktna posledica početne konstrukcione ili greške u proizvodnji bilo kod samog proizvodjača auta ili kod dobavljača.
Osim sklopova motora to se odnosi i na elektroniku i druge sisteme (recimo airbag).

Nekada se ispravi sa facelift modelom, nekada se ignoriše od strane fabrike dok ne pukne bruka i masovni problem, nekada se besplatno vrši povraćaj auta na doradu celih serija tzv recall, nekada se dobrovoljno fabrika uključi u skupi popravak sa delimičnim pokrićem troškova tzv kulanz...

U suštini auto redovno održavan prema planu fabrike ne treba očekivati da se pokvari tek tako (pre 300,000km) iznenada ostavi na putu da je potreban šlep i hitan remont havarije za nastavak puta.
Auti koji se koriste u blažim uslovima tipa vangradske /autoput vožnje bar minimum 400,000km a često i 500,000-600,000km predju do prvog ozbiljnog kvara (tipa turbina, dizne pohabane i ne zaptivaju, ležajevi točkova, šolje amortizera imaju lufta, kvačilo potrošeno i slični simptomi koji su normalno očekivani tada).

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 10:49
od ikac2000
Posao mi je bio vezan u jednom trenutku za Fleet Procurement.

Umali smo sastanak sa prwdstavnikom lizinga, i rekao nam je da se u bransi smatra da je svaki auto pouzdan i bez znacajnih ulaganja do 150 000 km.

Posle toga je lutrija.

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 14:40
od Delija
Laki021 napisao: 30 Jan 2018, 09:24 Stokholmski sindrom primenjen na automobile, iznenadjujuce cesta pojava.
:D

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 15:12
od ljuba
Pa onda je svaka ljubav cist Stokholmski sindrom, posto svako zaljubljivanje kosta ozbiljno (u osobe ili u nesto drugo) sa vise nego neizvesnim ishodom (da ne kazem skoro izvesno :)) ...

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 17:42
od Пунтилак
670 evra za 3 godine posedovanja Punta 1.2 8v ( 2010. god)

U to uračunat 1 veliki i 3 mala servisa, gume i svaka kap antifriza.

- veliki servis 150e
- zamena prednjih amortizera ( 100e)
- pranje dizni ( prvi put 50e )
- mali servisi ( 3 x 30e )
- kočione pločice ( 30e)
- pranje dizni ( drugi put - 10e)
- komplet svećica ( 25e )
- dve lambda sonde, sajla ručne , sijalice itd ( sve đuture 190e)
- akumulator ( 45e)
- cilindar kvačila (20e)
- gume i razno ~ 100e

--------------------------------

Negde sam platio danak neiskustvu, nešto je moglo da se izbegne itd...a pre svega ne uzimati auto bez odrađenog velikog servisa.
Da nije toga i prednjih amortizera...bilo OK i pored VELIKOG malera sa lambda sondama koje inače na toj kilometraži ne riknjavaju (glavni osumnjičeni OMV gorivo od 99 ili 100 oktana)

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 17:51
od Ivan
Ja tekuce odrzavanje u koje ubrajam gorivo, registraciju, servise, gume, kocnice I ostali potrosni materijal ne racunam jer me kosta I na novom I na polovnom.

Takodje opciona ulaganja tipa bixenonski farovi, sportski izduv, folije, felne itd.

Kvarovi, pouzdanost I raspolozivost sto su neki rekli je kljucni momenat meni.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk


Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 17:52
od Geza
Trošak posedovanja automobila, ko voli da računa posebno.
viewtopic.php?f=10&t=3340&start=90

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 17:58
od Пунтилак
@ mislim da je ok računati SVE šta izađe iz džepa osim kozmetike ( ksenoni itd) odnosno "opcionih ulaganja" što kažeš

@geza
ne razumem - je l se to na mpj post odnosi? Ako jeste - prebaci post na tu temu?

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 18:03
od ljubitelj
i
ikac2000 napisao: 30 Jan 2018, 10:49
Umali smo sastanak sa prwdstavnikom lizinga, i rekao nam je da se u bransi smatra da je svaki auto pouzdan i bez znacajnih ulaganja do 150 000 km.
Čuo sam za pravilo da 150,000km ili 10 godina kod lizinga, banke, osiguranja, knjigovodja znači da je auto amortizovan knjigovodstveno, postao je bezvredan papirološki. Tehnički retko koji auto ima tako kratak životni vek.

PSA je za svoj 1,6HDI motor upravo 150,000km naveo zvanično pred sudom kao radni vek, poznati sudski postupak u Hanoveru pre više godina,
Tako se najlakše ograde, kao i ona varijanta kod VAGa da je 1 lit/1,000km potrošenog ulja normalno i ne predstavlja osnov za popravku u garanciji.

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 18:04
od Geza
Za sve važi, krenuli ste sa servisima, a na kraju ćete završiti sa količinom potrošenog šampona za pranje.
A mogu i da spojim dve teme...

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 18:12
od Пунтилак
@Geza:
Pa možda bi bilo dobro spojiti jer i ovako se ne provaljuje razlika :nemampojma:

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Poslato: 30 Jan 2018, 18:18
od Pulp Fiction
Ne znam sad baš šta želite da ubacite u račun za polovnjaka, ali evo neke cifre za sada:
2200e plaćena septembra 2016. Prešao sam 8-9 hiljada km od momenta kupovine.

Za to vreme:
veliki servis - 36 hiljada
zimske gume - 20 hiljada
akumulator - 11 hiljada
Neko crevo - 1k
Reostat - 1K
Sijalice razne - 1k.

Registracija je bila 23k i zeleni karton recimo 2000.

Re: Trošak posedovanja automobila

Poslato: 30 Jan 2018, 18:45
od Saša
I mene više interesuju kvarovi/nepredviđeni troškovi kod polovnjaka i novog (novog kupljenog) vozila jer, što Ivan reče, gume moraš kupiti i za jedan i drugi, registraciju platiti moraš takođe. Po tom pitanju, ja sam za ovih skoro 7 godina posedovanja auta i 120.000 km imao 4 kvara:

- na oko 65.000 km - senzor pritiska i temperature gasa (60 EUR) - to je bio prvi kvar posle skoro 4 godine upotrebe.
- na oko 75.000 km - lonac auspuha (25 EUR)
- na oko 82.000 km - gasne dizne (150 EUR)
- na oko 118.000 km - pumpa goriva (30 EUR)

Dakle sve zajedno 265 EUR nepredviđenih troškova za 7 godina posedovanja i nešto više od 120.000 km. Nije puno. Pritom nijedan od ovih kvarova me nije ostavio na putu, najviše zahvaljujući pogonu na dva goriva. :)

Re: Trošak posedovanja automobila

Poslato: 30 Jan 2018, 19:00
od Пунтилак
@ Sasa

Naslov teme kaže drugačije.
"Trošak POSEDOVANJA automobila". Zapravo i ja sam pogrešio..trebalo je i registraciju ubaciti.

Dakle u mom slučaju, 130e ( registracija) + 220e ( godišnji prosek za popravke i ulaganja) = 350e godišnje košta Puntić koji se ne vozi uopšte.

Znači, polovni Punto 1.2 otprilike godišnje košta 350e + gorivo.