Stranica 11 od 11
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Poslato: 25 Jan 2019, 10:59
od ljubitelj
Saša napisao: 25 Jan 2019, 07:53
passenger napisao: Em nije ni zdravo 5 minuta hladan auto držati u mestu
Štaviše, kada je tako hladan i još smrznut sigurno mu je veće opterećenje kada ga pokreneš jer moraš dodati veći gas i otići u veće obrtaje,
Upravo suprotno, sa vecim obrtajima je manje opterecenje jer motor proizvodi daleko veci obrtni nego na leru.
Ler je nuzno zlo za benzinski motor, maksimalno priguseno disanje i najgori uslovi za isparavanje benzina a pogotovu jos sve to na hladnom motoru. Uz to dodatno benzin "voli" da se kondenzuje na ledene zidove cilindra. sto je naravno lose.
Neko pravilo je da 1 hladni start odgovara 100km voznje zagrejanog motora po autoputu po ocekivanom habanju.
Najbolje po motor je da sto pre dostigne radnu temperaturu i to pre svega ulja a to se postize jedino voznjom. Dakle start, sacekati 10tak sekundi da ulje procirkulise i odmah voznja umereniim tempom.
Ne moze uvek najbolje usled raznih okolnosti pa zagrevanje u mestu jeste realna situacija za nekoga. Nije tragedija ali treba izbegavati ako se moze.
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Poslato: 25 Jan 2019, 11:07
od Saša
Al ste me spopali...

Neću valjda voziti Punta još 8 godina, hoću da ga menjam...

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Poslato: 25 Jan 2019, 11:56
od passenger
Ban upozorenja Sašu
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Poslato: 25 Jan 2019, 17:41
od dragvorl
Ivan napisao: 25 Jan 2019, 09:40
Idealno bi bilo odma po startu krenuti i ubrzati lagano na nekih 2000rpm i tako odrzavati brzinu. Na vecim obrtajima je veci pritisak ulja, samim tim i bolje podmazivanje, ali ne treba preterati sa gasiranjem jer stvara veci pritisak u cilindru.
Ako se i zagreva motor u leru onda treba da bude na nekim obrtajima, makar 1500rpm zbog uljne pumpe, podmazivanja i nesto brzeg zagrevanja, zato vecina kamiona i to modernih moze da podesi nivo ler gasa jer je bitno koliko ce motor da izgura, a cesto ima potrebe da radi motor u leru, zbog vazdusnih jastuka, utovara istovara itd. grejanja ako nema webasto blabla
Na kamionima ima rucni gas, ali to je vise zbog PTO i agregata koji su nakaceni na motor kada radi u leru, recimo dizalica, pumpa i slicno, mozda ne mislimo na isto. Kod takvih masina se servisi rade na moto casove, a ne na predjene km jer 90% vremena provode u mestu na leru radeci. Kod spedicije je drugacije.
Sto se tice zagrevanja, kada je ispod -10 i slicno uglavnom po uputsvima pise da tada treba minut sva ostaviti da radi u leru da ulje dopre svuda u motor. Kako su uglavnom sad sinteticka ulja to vreme je dosta skraceno. A motor se najbolje zagreva kada je opterecen, znaci u voznji. Sto vece opterecenje to se pre zagreva. Dakle to grejanje u mestu nema bas puno nekog smisla ako ne nameravas da cekas zenu na parkingu pola sata pa neces da se smrzavas napolju, ali i to vazi vise za benzince. Sta vise i skodi ekologiji, sto Sasa cesto pominje.

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Poslato: 07 Feb 2019, 11:44
od nikaragva
Setio sam se ove price jutros. Golf uredno otkravio donji deo, kod brisaca:
http://prntscr.com/mhtw0w
Medjutim bolje otkravljuje suvozacevu stranu, ne znam zasto:
http://prntscr.com/mhtwiw
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Poslato: 06 Jan 2025, 15:20
od pedja
Biće da i ovi skuplji slabije zagrevaju kada je malo hladnije.


Tapa