Stranica 11 od 124

Re: Chip-tuning

Poslato: 11 Maj 2012, 16:34
od trojanac
Onda definitivno stavljaš?
Ja ne ulazim u to ko je u pravu, samo želim što više ličnih iskustava u ovoj temu, jer je po meni to jedino pravo merilo. Jedva čekam da staviš pa da posle nekog vremena napišeš utiske.

Re: Chip-tuning

Poslato: 11 Maj 2012, 16:51
od sebekkg
mogao bi dragovol da pronadje na nekom stranom forumu iskustva pa da copy paste, cisto da znamo negde gde je to aktuelno odvano, pa da vidimo FEEDBACK :) .

jer kod nas se to jos nije toliko rasprostranilo da imamo iskustva vise vlasnika.

Re: Chip-tuning

Poslato: 11 Maj 2012, 17:03
od perfiko
Evo jedan zanimljiv tekst na temu. Koliko je tačan neka proceni svak za sebe .
SlikaSlikaSlikaSlika

Re: Chip-tuning

Poslato: 11 Maj 2012, 17:08
od Markoni
noob napisao:to što je nekom ovde dimilo to je do podešavanja, ima da se podesi sve lepo i ne dimi ništa :)
Ja sam vec vracao RaceChip na reprogramiranje ;)
A podesavanje na samom uredjaju je na sredini, tzv. default podesavanje...

Re: Chip-tuning

Poslato: 14 Maj 2012, 10:06
od dag81
Da da, ovo je stari tekst iz AutoBilda, a za taj 2.0TDI 140KS PD se nije preporucivao bilo kakav chip jos pre ovog teksta, koji je star 3-4 godine.
Mada sve zavisi i od stila voznje, ako ga gurate stalno u crveno, logicno da nece biti dobaro po motor, sa ili bez chipa.

Re: Chip-tuning

Poslato: 14 Maj 2012, 10:24
od Uroš S.
Ovo je iz jednog od prvih brojeva Auto Bilda kod nas, iz 2006.

Re: Chip-tuning

Poslato: 14 Maj 2012, 10:50
od perfiko
Jeste iz 2006-te. Piše.
Dali se od tada tehnika čipovanja promenila? Reklama je ostala ista: Veća snaga, manja potrošnja. Ovde niti jedan čip nije postigao deklarisanu snagu, iako su motori na probnom stolu radili bez filtera, a o smanjenju potrošnje tek nije bilo govora. Oštećenja su samo odraz forsiranja , i mislim da bi slično prošao bilo koji motor.
Sa svoje strane mogu samo reći da sam skeptičan prema čipu, upravo iz razloga što kada pričam sa ljudima koji ih imaju tvrde da je sve kao na reklami, a kada god se napravi neko ozbiljno istraživanje, onda se pokaže da povećanje snage prati i povećanje potrošnje (prosto neverovatno :o ), skraćivanje veka trajanja motora.
Za sada ostajem veran fabrici.

Re: Chip-tuning

Poslato: 29 Maj 2012, 15:55
od Xepoj87
Jos neko je izgleda izvalio tajnu revolucionarnog Power Boxa sa 10 miliona mapa u sekundi, svemirskom tehnologijom i sa specijalnim procesorima... :think:

Prvo pogledamo Race Chip:
http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 008-r.html

A onda pogledamo Sn Chip:
http://www.chiptuning-beograd.com/chipt ... di-36.html

Mozda sam ja blesav,pa ne kapiram da je u pitanju razlicit proizvod?

Svaka mapa za svaki automobil je identicna.
Evo izgleda RaceChip-a i SN Protecta Chipa:

Slika Slika

Pitanje je sada:
Oba nemacka i originalna,a slucajno identicna uredjaja ili jedan kineski sa 2 razlicite nemacke etikete ?


E,posto sam se malo bavio istrazivanjem tematike,evo jedno najprostije objasnjenje ,a da je sustinski sve receno:
Odlucio sam da napisem par recenica o vjecito postavljanom pitanju da li to dobra ili losa investicija?

Power box nije uopste losa stvar ali ako je pravi power box koji je nazalost skup.Evo objasnicu malo u cemu je razlika izmedju boxova.

Prva i najgora varijanta su ebay otpornici koje neki cak i zovu boxovi i oni imaju zadatak da slazu motor da je vani hladnije nego sto ustvari jeste i tako motor dodaje gorivo i time povecava "kao" snagu.Cijena im je par eura a dobitak je na obrtnom momentu malo vidljiv ali snaga ostaje ista a potrosnja je povecava i motor dimi a to dalje vuce posljedice.Prepoznaju se lako zato sto imaju konektor sa samo dva kontakta(slika 1)

Druga stvar je bezimeni i jeftini box koji se stavlja izmedju pumpe i ECUa i taj box povecava pritisak nafte ili interval ubrizgavanja,porast snage je veci nego na otpornik tuningu ali ovde je jako cesto moguce da motor podrhtava i da neradi dobro,tj. nece svaki box da radi na svakom motoru OK,takodje dobitak na snazi moze da bude oko 5% ali motor dimi i nije ni ovo sretno rjesenje.Ovo je "na silu" tuning koji je ekvivalentan odvrtanju bosch pupme na golfu 2 td.Znaci kod ovakvog boxa signal ecua prema pumpi je presretnut i produzen za neki konsantni procenat i to uzrokuje promjene kroz sve obrtaje i kroz sve pozicije opterecena motora i polozaje pritisnutog gasa sto je veoma lose za motor a pogotovo sto nepostoji adaptacija za konkretan motor niti mogucnost mijenjanja nacina funkcionisanja boxa.Neki imaju potenciomentar kojima je mjenja taj procenat produzenosti signala ali opet to je isto kao saraf koji se okrece na mehanickoj bosch pumpi.(slika2)

Treca kategorija je isti box kao druge kategorije ali sa garancijom i porijeklom kvaliteta kao i optimizacijom za svaki motor,tako da ce biti mnogo sigurnije i kvalitetnije koristiti ovaj box nego recimo neki kineski.Dobitak na snazi je moguc ako je dobro box podesen i krece se od 5%-10% osim VAG motora gdje sam mjerio i 15% pri velikom dimu ali je moguce.Ovaj box se programira i adaptira za svako vozilo kad se narucuje i mnogo je napredniji i kvalitetniji od ovog proslog boxa o kome smo pricali.Najveca mana mu je mali dobitak na snazi ali za motor je OK i nece prouzrokovati nikakvu stetu za razliku od prethodnog boxa koji moze veoma lako da napravi problem u motoru.Takav je VECTOR npr.(slika3)

Cetvrta kategorija je pravi box,tj box koji ima na sebi prikljucke za pritisak turba kao i konekcije za elektro ventil i potenciomenat polozaja gasa i takav box je veoma kvalitetan i nista nezaostaje za kvalitetnim chip tuningom,takve boxove recimo radi MTM ali oni kostaju preko 800 eura i prava su rijetkost da se vide na nasim prostorima ali su i oni neopravdano na losem glasu zbog ovih gore nekvalitetnih boxova.(slika4)

Los softwer je mnogo opasniji od loseg boxa jer kod tih jeftinih boxova nepomjera se pritisak turba i zato je motor koliko toliko siguran a kod loseg tuning fajla moguce je sve pomjeriti i da na nakon 1000 km imamo cokoladu od klipova.Chip tuning je mnogo bolji i mnogo napredniji nacin povecanja snage ali je i veoma opasan ako to neko radi iz hobija i ako mu je to usputni posao.Samo profesionalan chip tuning moze da bude dobar i kvalitetan a isto tako i za box vazi,samo box koji ima porijeklo i iza koga stoji ime neko moze da bude OK.

Zato je mnogo bolje i box uzeti nego uraditi nekvalitetan chip tuning.
Kod profesionalnog chip tuninga, power box nema nikakve sanse da moze da se necim poredi sa profi remapom.
I slike po redosledu tih boxova:

http://www.bhtuning.com/attachment.php?aid=25293

http://www.bhtuning.com/attachment.php?aid=25295

http://www.bhtuning.com/attachment.php?aid=25299

Slika

Re: Chip-tuning

Poslato: 29 Maj 2012, 20:19
od noob
Gore na slici je stari model Race Chip-a, ovde je novi model:
Slika

Za 207:
http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 842-r.html
http://www.chiptuning-beograd.com/chipt ... ing-7.html



@Xepoj87, da li bi ti stavio box od SM ili Race? Ili bi zaobišao box? I da li bi ubacio softver za raniju aktivaciju brizgaljki (da bi u neku ruku eliminisao ili ti skratio trubo rupu) ?

Re: Chip-tuning

Poslato: 29 Maj 2012, 20:25
od Xepoj87
To nije novi,nego PRO verzija istog boxa. Kada uzmes obican koji je u normalnim vrednostima cipa,da ima mogucnost da ne smanjuje radni vek motoru,dobijes onaj prvi.
Isti taj ima i druga firma, samo sto im ne stoji slika na linku ispod chipa...

Kao sto sam i ranije rekao,ne bih stavio box,osim ako nije od preskupih tunera poput Brabusa i slicnih,jer su jedino to pravi i pouzdani box-ovi(a te pare mozda dam za sledeci auto,za 200 CDI mi ne pada na pamet) i ostajem pri svom stavu.
TO za raniju aktivaciju brizgaljki moze upravo MTM chip da ti uradi,posto je to ceo CAN kontroler i pored cipovanja,preko njega moze sve sto bord radi da se izmenja...
Iskreno, da ja dajem pare na kola,ja bih svasta uradio,jer znam da cu ja morati da odgovaram,a posto me i dalje cale finansira,najdalje sto bih isao je Chip.
Odgovor na tvoje pitanje je: Da,bih,ali bih bio svestan rizika. Ne mislim da to ne povecava rizik kvara,pogotovo tajming brizgaljki.
To treba da pitas par clanova koji se razumeju u mehaniku,posto je meni drugar bas na tu temu pricao,ali ja kao laik nisam kompetentan da ti objasnim zasto je to lose :)

Re: Chip-tuning

Poslato: 23 Jun 2012, 22:07
od Gaginh0
Ovo stvatno nije nikakva reklama, ali evo još jednog koji radi chip budzašta, ali bar nude ovu pogodnost...

Slika

EDIT: imam jedno pitanje. Ukoliko se auto cipuje, naravno da se vise greje turbina ako se przi i tako to. A mene interesuje da li ce se vise grejati turbina i ako idem npr 130 konstantno auto putem?

EDITEDIT: tek sad vidim da su to isti oni zbog kojih sam pokrenuo temu, ali eto nude pogodnost probe :)

Re: Chip-tuning

Poslato: 23 Jun 2012, 22:54
od Markoni
Vidis da su poskupeli... ;)

Tapatalk Post

Re: Chip-tuning

Poslato: 23 Jun 2012, 23:00
od Gaginh0
Brate recesija :D

Ebes mi mater ako ga ne prodam do avgusta ima da odem tamo, pa u najgorem slucaju da samo probam, pa ako mi se ne svidi da ga vrate na fabricki...

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Jun 2012, 01:10
od HellBoy
Markoni napisao:
noob napisao:to što je nekom ovde dimilo to je do podešavanja, ima da se podesi sve lepo i ne dimi ništa :)
Ja sam vec vracao RaceChip na reprogramiranje ;)
A podesavanje na samom uredjaju je na sredini, tzv. default podesavanje...
Prijatelju Markoni

Neka podešavanja se ne mogu rešiti telepatijski, nego se mora posetiti distributer lično, pa da ti se problem reši (ako i postoji zapravo :ccc: ) na licu mesta, a ne da se filozofira preko foruma...jer dosad, ne postoji automobil koji je ostao nerešen izuzev ''tvog'' što zapravo i zavisi samo od tebe, jer te mrzi da se provozaš 160km i posetiš drugare ;)

Re: Chip-tuning

Poslato: 24 Jun 2012, 01:21
od Grujic
Ma da, sitnica provozati se 160km, skokne caskom jer verovatno nema posla :o
Pa zar ne moze samo da vam posalje uredjaj pa da na kompu vidite da li je ok ili ima neki bag...