Stranica 11 od 28
Re: Mazda CX-5
Poslato: 26 Avg 2012, 00:13
od vops
Ajde, ako te ne mrzi, kucni ovde sta god saznas ovih dana
o cx 5 i nekim mogucim problemima sa dizelom 2.2, 175 ks.
I jos jedno pitanje za sve! Koliko para da trazim za hondu
prelude, 2.2 vtec, vti, automatik, garazirana, presla 67.000km,
prvi vlasnik, tacna kilometraza, 1997 godiste?
Re: Mazda CX-5
Poslato: 26 Avg 2012, 00:14
od Kuzmanovic
I ja se slazem da ne pomisljas na odustajanja. Sta god da se desi, resice se u garanciji.
Sent from my Galaxy Y using Tapatalk 2
Re: Mazda CX-5
Poslato: 26 Avg 2012, 00:31
od dragvorl
Koliko sam skapirao ovde je izmedju ostalih problem sa udelom biodizela u gorivu. Ne znam da li kod nas ima biodizela u gorivu?
Re: Mazda CX-5
Poslato: 26 Avg 2012, 00:35
od trojanac
Da, upravo je to problem.
Od ponedeljka ću tražiti neki kontakt kod naših dilera i pokušati da saznam ima li bilo kakvih reklamacija kad je CX-5 u pitanju. Pitanje je da li ću dobiti iskren odgovor, ali probaćemo.
Što se Honde tiče, ne znam šta da ti kažem. Jesi li registrovan na Honda Club Serbia forum? Tamo bi dobio bolju procenu, a možda bi se i javio neko zainteresovan da kupi jer je očigledno dobar primerak u pitanju.
Re: Mazda CX-5
Poslato: 26 Avg 2012, 00:44
od vops
Ok, hvala na odgovoru.
Sto se tice cx5 problema, smatram da ljudi koji je voze kod nas nisu ni svesni
o kakvim mi ovde problemima pricamo i ne sanjaju da neko na drugom
kraju sveta ima silne probleme i mora da kontrolise ulje na svakih 1.000km
ili cak i ranije. Cak i kada bi videli da je ulje iznad maksimuma, smatrali bi
da je to ok, bitno da nije ispod minimuma. Ma i u svetu, ko zna koliko
ce njih voziti auto sa pomesanim uljem i dizelom a toga nece biti ni svesno.
Rezultate cemo videti za koju godinu...
Re: Mazda CX-5
Poslato: 26 Avg 2012, 21:53
od Delija
Ako te to bash toliko brine onda uzmi benzinca. Jeste, trosi malo vise i ima malo slabije performanse, ali je i jeftiniji, a i jeftinija je registracija.
Dizel i na Mazdi 6 nije bash najsrecniji, pogotovo onaj stariji 2.0.
Uz Hondu i Mazdu mi nekako ne ide dizel. Opet, Toyota (kad je rec o Japancima) je nesto drugo. Predrasude, sta ces...

Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 08:23
od trojanac
Kao što sam obećao, tražio sam detaljnije informacije od predstavništva Mazde i dobio sledeći odgovor.
Poštovani,
Evo iscrpnog odgovora našeg kolege iz Hrvatske koji se detaljno pozabavio ovom temom:
Kod novog SKYACTIV-D dizelskog motora nije u Europi bilo sličnih prigovora.
No gotovo identičnih sitaucija bilo je kod nas i u mnogim europskim zemljama 2005.-2006. kada je Mazda kod facelifta prve generacije Mazde6 po prvi puta na dizelske motore ugradila filter čestiča čađe (DPF). Naime, pri čišćnju (regeneraciji) filtra promijeni se režim rada motora (mijenja se količina i trenutak ubrizgavanja goriva, smanjuje se stupanj povrata ispušnih plinova...), a sve da bi se povećala temperatura ispušnih plinova i omogućilo izgaranje nakupljene čađi u filtru. Također, potrebno je da se motor vrti barem 2000/min i da brzina vožnje bude veća od 40 km/h, a 'čišćenje' (regeneracija) pritom traje nekih 10-15 minuta. Nekome tko se vozi u mješovitim režimima i uhvati kroz tjedan nešto vožnje na otvorenoj cesti (auto putu) problemi su nepoznati, jer se filter sam redovito čisti, no onome tko se vozi isključivo po gradu i pri niskim brojevima okretaja, pa još i puno stoji s upaljenim motorom (npr. taksisti), znalo se dogoditi da se filter napuni, a da se jednostavno ne stigne očistiti, jer auto nije dovoljno dugo bio u potrebnom režimu. Nakon nekoliko započetih i nedovršenih regeneracija upalila bi se kontrolna lampica, a proces čišćenja se mogao i morao napraviti jedino u ovlaštenom servisu.
Druga popratna pojava čestih i ponekad nedovršenih regeneracija DPF-a je prividno povećanje nivoa ulja. Kažem prividno, jer se zapravo radi o nesagorenom gorivu koje se slilo u ulje. Zbog tog razloga svi DPF-motori (ne samo Mazdini) moraju koristiti posebna ulja čija se svojstva ne degradiraju (zadržavaju sposobnost podmazivanja) čak i uz određenu količinu goriva u sebi. Inače, gorivo je otapalo i smanjuje viskozitet ulja, odnosno njegovu sposobnost podmazivanja. Zato ulje u kojem je (pre)velika količina goriva treba odmah zamijeniti. U promijenjenom režimu prilikom regeneracije DPF-a određena količina goriva ubrizgava se kasnije u fazi ekspanzije da bi se povećala temperatura ispuha, no dio goriva ne sagori, već se kondenzira na stijenkama cilindara i pomiješa s uljem. Ako motor većinu vremena radi normalno zagrijan, ta količina goriva kasnije jednostavno ispari iz vrućeg ulja i nivo ulja ostaje više-manje konstantan, no kod motora koji se rijetko kada zagriju na radnu temperaturu mogući su problemi.
Mazda je nekoliko puta radila update softvera koji upravlja radom DPF-motora kako bi optimizirala regeneraciju filtra, pa su se prigovori na upaljenu DPF lampicu (začepljeni filter) i povećanje nivoa ulja znatno smanjili, a od predstavljanja 2,2-litrenog dizelaša (od 2009.) gotovo su nepoznati. Novi SKYACTIV-D dizelaš zbog svoje konstrukcije, a prije svega niskog omjera kompresije 14:1, već sam po sebi stvara mnogo manje čađe, zbog čega je i filter manje opterećen, a režimi regeneracije još su rjeđi i traju kraće. Ipak, u ekstremno nepovoljnim uvjetima rada (isključivo kratke relacije, mnogo hladnog rada, preniski brojevi okretaja...) moguće je da se i tu pojavi problem prividnog povećanja nivoa ulja. Ipak, mislim da u konkretnim navedenim slučajevima problem leži u tome što su dizelaši zapravo novost u Australiji, koja je idalje prevladavajuće benzinsko tržište, a imam određene sumnje i u kvalitetu tamo raspoloživog dizelskog goriva. Lošije gorivo (većeg viskoziteta, većeg udjela sumpora i drugih nećistoća...) može dovesti do povećanog stvaranja čađe i učestalih regeneracija, a s time i do svih prije navedenih situacija. Vjerojatno ni stranke nisu bile detaljno upoznate s time kako djeluje filter čestica i kakve režime rada zahtijeva za redovne regeneracije, s obzirom da je to novost i za njihovo prodajno osoblje.
Ukratko, prema svim do sada dostupnim informacijama 's terena' u Europi o novom SKYACTIV-D dizelašu, kupci ne trebaju očekivati spominjane probleme. Kod nas u Hrvatskoj nije prijavljen ni jedan slučaj, a nema ni servisne informacije, koja bi svakako postojala da je negdje u Europi zabilježeno više prigovora stranaka. Ipak, treba se svakako držati naputaka iz uputstava za korištenje vozila i periodički provjeravati nivo ulja. I još nešto; sve navedeno ne odnosi se samo na Mazdine dizelske motore, već na sve one koji imaju DPF.
Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 10:29
od dragvorl
Logican odgovor po meni. Mislim da nema razloga za brigu.
Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 10:40
od Delija
...no kod motora koji se rijetko kada zagriju na radnu temperaturu mogući su problemi...
Sto se mene tice - neka hvala!
Vecini nas su najcesce kreni-stani voznje od kuce do posla i nazad po nekoliko kilometara, gde dizel nema trika da se zagreje.
Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 10:49
od dragvorl
Nije samo kod Mazde slucaj, to je generalni problem kod ovih sto nemaju ciscenje DPF sa aditivom.
http://www.myturbodiesel.com/forum/f9/o ... sing-3627/
Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 15:03
od vops
Delija, u pravu si ali samo donekle.
Kada krenes Ibarskom, na Zlatibor, na primer, pa pretices kamion koji ide 80km/h,
ovaj dizel od 175ks vredi svaku paru. Da ne pominjem da ih do Zlatibora nekad moras preteci i po 15 komada.
Pa ako nekad krenes za Grcku i vozis 130-150km/h autoputem,
takodje mislim da vredi mnogo vise od benzinske verzije.
Ja par puta godisnje putujem za Bosnu i put nekada zaista zna da
bude opterecen i mnogo mi odgovara to sto dizel ima bolje
ubrzanje od benzinca pri nekim srednjim brzinama, npr. od 90-130km/h.
Obrtni moment od 420 Nm pri oko 2000 o/min mi stvarno zvuci sjajno.
Eto, progutao sam problem sa skupom registracijom, ovaj put
sam uradio nesto i za dusu, a to je dizel. E sad, nadam se da se necu pokajati !
A ti Trojanac, hvala ti puno sto si odrzao rec, zaista si sa onim tekstom pogodio u srce problema
i siguran sam da ce jos nekom pomoci i razjasniti kako sve to funkcionise sa novim dizel motorima.
Ima li jos neko u planu CX 5, ili ga mozda neko ovde vec poseduje?
Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 15:43
od Delija
Naravno, sve to stoji, ali meni isto tako prija i da "zavrtim" benzinca iznad 7000 rpm
A i ne mrzi me da pri preticanju prebacim u nizi stepen prenosa - sta vise, kad je dobar, brz i precizan menjac uzivam u saltanju.
Zezancija sa DPF-om i nasim gorivom mi ne zvuci zabavno
Sve ima svoje, naravno. Srecno!

Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 22:18
od trojanac
Nema na čemu vops. Tu smo da pomognemo, ako možemo.
Nadam se da ćeš kupiti CX-5 i ostati aktivan na forumu pa ga i predstaviti kad stigne. Taj automobil je mnogima ovde potajna želja i glasi za jednog od najboljih u klasi. Tako da bi informacije iz prve ruke bile prava stvar.

Re: Mazda CX-5
Poslato: 28 Avg 2012, 22:31
od Floyd
Delija napisao:Naravno, sve to stoji, ali meni isto tako prija i da "zavrtim" benzinca iznad 7000 rpm

A ekologija, ovo, ono...

Re: Mazda CX-5
Poslato: 29 Avg 2012, 00:50
od Delija