Na redu uklanjanje ostataka starog Žeželjevog mosta sa dna reke
Novosti.rs
Podizanje rečnog stuba za novi Žeželjev most zakomplikovalo radove. Još se ne zna kako će u reci biti uklonjeni ostaci mosta
KADA će, i kako, sa mesta gde bi za novi trebalo da bude podignut jedini rečni stub, biti uklonjene ogromne količine betona potopljene posle rušenja starog Žeželjevog mosta, još se ne zna. A to bi, dodatno, moglo da produži rok za završetak tog, ne samo za Novi Sad, kapitalnog objekta.
Početak radova na tom stubu za čije podizanje će, inače, biti potrebno oko četiri meseca, nemoguć je, dok se ne uklone ostaci starog mosta koji leže na dnu reke - kaže za “Novosti” Srećko Ugrica, u ime “Železnica Srbije”, direktor projekta gradnje mosta.
U ovom trenutku se, dodaje on, još razgovara o tome šta uraditi da ostaci starog mosta ne budu smetnja, a najverovatnija opcija je da će oni biti minirani, a time i usitnjeni, tako da ne onemogućavaju radove na petom stubu.
Početak podizanja jedinog rečnog stuba je, dakle, neizvestan, ali je gotovo sigurno da će i to uticati na produženje roka za završetak radova. Po ugovoru sa italijansko-španskim konzorcijumom “Azvi”, to je kraj ove godine. Pošto je početak radova, zbog izmena glavnog projekta, kasnio gotovo osam meseci, niko, međutim, ne računa da bi taj rok mogao da bude ispoštovan.
MALI LUK STIGAO
IZ Italije su stigli svi delovi za manji od dva čelična luka (jedan će biti dug 180 i visok 34, a drugi 220 i 47 metara) koje će, umesto nekadašnjih betonskih, imati novi most. U toku je njihovo spajanje, a na stubove će biti naneti baržama sa reke. Naravno, tek kad rečni stub bude gotov, jer se upravo na njemu ti lukovi spajaju.- Još ćemo da vidimo i kako će problemi sa početkom podizanja petog stuba uticati na dinamiku radova. Kad je o tome reč, dodatna otežavajuća okolnost moglo bi da bude i to što je Dunav počeo da raste što, po prirodi stvari, utiče na taj vrlo komplikovan posao - veli Ugrica.
Najoptimističnije prognoze kažu da bi novi most, dug 474, a širok 31 metar, mogao da bude gotov do leta 2014. On će imati dva železnička koloseka, dve trake za drumski saobraćaj i dve pešačke staze. U lukove će biti ugrađeno 11.000 tona čelika, a u pet stubova (po dva obalna, na bačkoj i sremskoj strani su završena), oko 9.000 kubnih metara betona i blizu 3.000 tona čelične armature.
I CENA NEIZVESNA
PREMA ugovoru sa “Azvijem”, most bi trebalo da košta 45,3 miliona evra, a sufinansiraju ga EU (26,2 miliona), AP Vojvodina (12,7 miliona) i grad Novi Sad (6,3 miliona). Malo je, međutim, verovatno da će ta cena i ostati, i zbog dodatnih radova na uklanjanju ostataka starog mosta sa dna Dunava.
