Stranica 11 od 25
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 15:08
od Bax
Cek a jel se ovo i dalje cuje samo kad je ladan?
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 15:12
od pegazbre
Cuje se uvek ali najvise se cuje ako je auto hladan, recimo prvo jutarnje paljenje pa jos je hladno napolju. Kako se auto zagreva, zvuk slabi al recimo i posle 100km voznje u leru se lepo cuje iz kabine.
Nemam pojma da neko crevo nije suplje ali ne negde na sredini creva vec recimo negde kod selne (a mozda i sama selna je popustena) pa uji i donekle prati obrtaje motora.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 17:05
od cozmo
Ovo je ujanje vazduha. Nije ovo turbina. Ovako slicno se cuje na svakom 1.6 samo utisanije dosta.
Spaneri i ostalo uje ali zvacu, slican je zvuk, ali ciklicno "zvakajuci" zvuk imaju.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 17:13
od Bax
Sad bi voleo da ti gasiram moj 1,6 atmo Opel, da vidis kako suce vazduh iz neke pregrade.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 17:35
od pegazbre
cozmo napisao: 18 Jan 2023, 17:05
Ovo je ujanje vazduha. Nije ovo turbina. Ovako slicno se cuje na svakom 1.6 samo utisanije dosta.
Spaneri i ostalo uje ali zvacu, slican je zvuk, ali ciklicno "zvakajuci" zvuk imaju.
Ako je to ujanje vazduha, sta moze da uji kod kartera? Neko crevo/cev kroz koju prolazi vazduh? Ima jedna cev koja ide od interkolera do turbine a prolazi pored kartera, kroz nju prolazi vazduh.
Sta je moglo da se cacne kad je promenjena uljna pumpa pa da zvuk pocne da se desava od 1000 obrtaja a ranije je bilo od 2000?
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 17:43
od BigMazzy
Evo ovako, to taj zvuk, to zujanje se lepo čuje kad se malo izoluju drugi zvukovi. Preslušao sam nekoliko puta, baš sam se zainatio. Ujanje kreće i pojačava se da bi pri jačem gasu i višim obrtajima i dalje bilo prisutno, samo se slabije čuje, dakle, mislim da je ujanje non stop tu, čak i pri većim obrtajima, samo se priguši. Čuje se i onda kad ga nateraš u obrtaje , samo prigušeno.
Koristio sam Dolbi Atmos soround i Samsung Galaxy buds slušalice, ne bi verovao šta se sve može čuti. Bez zezanja.


Sent from my 2203129G using Tapatalk
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 17:48
od pegazbre
Znam ja da je zvuk stalno tu samo ga zvuk motora i svega ostalog prigusi pa ga ja slabije cujem a i onaj ko hoce da ga cuje isto. U zadnje vreme cujem ga i preko 2000 obrtaja pogotpvo kad je hladno. Rekao bi da ubrzava sa obrtajima ali to vec nemogu sigurno da kazem, mozda ubrzava do jedne mere i onda je konstatne frekvencije.
Kad kazes da je zvuk stalno tu, da li on isto ubrzava stalno ili postaje konstantan?
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 18:18
od BigMazzy
Ubrzava, barem do tih obrtaja do kojih si dizao.
Sent from my 2203129G using Tapatalk
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 18:20
od ljubitelj
Bax napisao: 18 Jan 2023, 17:13
Sad bi voleo da ti gasiram moj 1,6 atmo Opel, da vidis kako suce vazduh iz neke pregrade.
Ima ventil gore desno na poklopcu motora, za recirkulaciju, ispod polopca ventila je membrana.
Poznat problem Opelovih atmosferaca, na 2 komada sam reparirao, tj samo membranu skidao.
A Opel je predvideo da se menja komplet poklopac ventila (glave) sa sve ventilom i sve membranom, i jedino tako Opel prodaje kao rezervni deo.
Rusi su napravili izmenjenu konstrukciju, poboljšali i trajno rešili problem. (Rusi, mislim jedna firma je počela a onda su to i druge firme iskopirale).
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 18:36
od Bax
Taj vazduh na Opelu se nekako cuje kao Sukk....
I na Puntu se vazduh cuje kao ssssssssss
Evo ga i zvuk zupc kaisa i lezaja na 55k, pre zamene, najjace se cuo oko 1800 obrtaja....
https://www.youtube.com/shorts/dAoTe98B0Yg
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 19:11
od pegazbre
BigMazzy napisao: 18 Jan 2023, 18:18
Ubrzava, barem do tih obrtaja do kojih si dizao.
Sent from my 2203129G using Tapatalk
To mi onda nedeluje kao turbina jer ona neprati obrtaje a samim tim i prica ovlascenog pada u vodu.
Jedino ostaje neki protok vazduha kroz neko crevo ili je sama uljna pumpa falicna...
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 21:40
od nidza
Vazduh bi pratio turbinu, ovo je mehanički nešto, direktno vezano. Čuje se kao mehanički kompresor.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 18 Jan 2023, 21:42
od Bax
Meni tako uje gume.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 20 Jan 2023, 19:39
od pegazbre
Opet sam danas skontao da ako u drugoj usporim do 1000 obrta (recimo prilazim semaforu) pa kad polako dajem glas, skoro se necuje ujanje a ako isto uradim i trecoj brzine nema ujanja. Motor je u ovoj situaciji vise opterecen.
Nije mi jasno zasto nema zvuka ako je recimo pumpa ta koja uji ili recimo turbina kao sto tvrde. Kao da zavisi od opterecenja motora.
Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja
Poslato: 20 Jan 2023, 20:21
od ljubitelj
Ne bih da mračim ali ispada da ako je vezano za opterećenje i obrtaje direktno a iz kartera može da bude leteći ležajevi. Ali to ne (z)uji već više kao udarci ritmično se čuje.
I da, to ima direktne veze sa pritiskom ulja.
Mada, uz to obično ide i trag opiljaka u ulju/filteru a kada je skidan karter valjda su gledali i radilicu.
Samo nagadjam,,,odakle bi mogao da se proizvodi zvuk, ako već ne dolazi negde spolja van samog motora pa se prenosi.