Stranica 11 od 12

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 00:53
od dag81
Svi misle da je 6 ta brzina zbog potrosnje. Menjac sa vise brzina ima bolje rasporedjene prenose, pa npr vozite 60km/h kod onog sa 5 brzina 4ta je puno a 3-com se "dere motor". Dok onaj sa 6 brzina u 4oj je npr taman na 60km/h.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 01:05
od milosg
Ali sto se nekad ljudi ovde po defaultu smeju na nesto sto ljubitelj napise, bez da razmisle pre toga... mozda nisu vozili ni bicikl nikad u "najvecoj" brzini pa da sami provere kako manje trose kalorija kad pedalaju u 30. brzini :mrgreen: Mogu da prebace u 30. na uzbrdici, jer po toj logici, 30. brzina = manje energije potrebno :)

Radi se o malom motoru, sa vrlo ogranicenim obrtnim momentom na niskim obrtajima, moze da ima i 9 brzina, ako ga ta 9. pomeri van optimalne zone obrtnog momenta/sagorevanja i u vece opterecenje, zasto je cudno da trosi i vise? Pod uslovom da bord pokazuje tacno.

Meni logika govori da veci broj brzina tebi kao vozacu omogucava da se u vecem broju slucajeva taj motor vrti u optimalnim obrtajima... ali, da li su ti niski obrtaji optimalni za 1.4, to je vec drugo pitanje. Manje ce da se cuje, to sigurno :)

Mozda je opel trebalo da stavi 60 brzina, tad bi trosio jos manje na auto-putu.. :mrgreen:

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 06:54
od Masinac
shandu90 napisao:Sad ozbiljno bord pokazuje skoro 2 litre vecu potrosnju u 6. nego u 5. kad vozim 130.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Znaci nisam samo ja, kod mene je na Citroenu C5 2.0 HDI. Doduše nije drasticna razlika, možda pola litre po bordu, al opet više nego kad vozom petom.
Čep metoda ne beleži ništa više od normalnog.

Sent using Tapatalk



Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 08:09
od ljubitelj
Gaginh0 napisao: 04 Okt 2024, 21:41 Ako pođemo od toga da je ovo tačno, zašto bi inžinjeri Opela tako nešto uradili?

Da li misliš da isto važi i za 1.2TSI sa 6 brzina?
Tačno ili ne, lako je proveriti u praksi. Isto ili veoma slično ponašanje očekivano za svaki SUS motor takve ili slične konfiguracije pri takvim uslovima rada. Nema veze sa brendom proizvodjača.

Zašto inžinjeri konstruišu vozila praktično je objasnio je Dag 81 a kako nastaje slikovito
milog.

Kako to da profesionalni vozač sa iskustvom ima nedoumicu oko optimizacije prenosa u menjačima i zašto se to radi?

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 09:46
od Gaginh0
ljubitelj napisao: 05 Okt 2024, 08:09
Gaginh0 napisao: 04 Okt 2024, 21:41 Ako pođemo od toga da je ovo tačno, zašto bi inžinjeri Opela tako nešto uradili?

Da li misliš da isto važi i za 1.2TSI sa 6 brzina?
Tačno ili ne, lako je proveriti u praksi. Isto ili veoma slično ponašanje očekivano za svaki SUS motor takve ili slične konfiguracije pri takvim uslovima rada. Nema veze sa brendom proizvodjača.

Zašto inžinjeri konstruišu vozila praktično je objasnio je Dag 81 a kako nastaje slikovito
milog.

Kako to da profesionalni vozač sa iskustvom ima nedoumicu oko optimizacije prenosa u menjačima i zašto se to radi?
Nisam rekao da nije tačno, lepo sam pitao. Fabija koju imam u porodici ima takođe šest brzina a motor još manji od ovog, pa me interesuje zašto su ubacili tu šestu. Dobio sam odgovor da nije ekonomičnost nego rasterećenje. Znači ni ta Fabija nebi trebala da se vozi u šestoj nauštrb potrošnje.

Golf 5 dizel je manje trošio u šestoj nego u petoj, što dalje implicira da na njega ne odnose ista pravila fizike kao na male benzince?

Nisam profesionalni vozač, nisam završio školu za to već samo kurs za C/CE dozvolu gde te ne uče baš u sitna creva, jel'da. Nit me interesuje koliko troši ni kad je rasterećeniji motor, pošto nit ja plaćam gorivo, nit plaćam popravke. Živio!

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 10:20
od dag81
Imali smo Yeti 1.2 tsi 2009ta gid, 105ks i 6 brzina.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 10:23
od blaugrana
Ja 6u koristim bukvalno svakodnevno, cim za to postoje uslovi

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk


Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 10:29
od dag81
Kad vozis 3.0 :)

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 10:41
od ljubitelj
Gaginh0 napisao: 05 Okt 2024, 09:46

Nisam rekao da nije tačno, lepo sam pitao.

Golf 5 dizel je manje trošio u šestoj nego u petoj, što dalje implicira da na njega ne odnose ista pravila fizike kao na male benzince?
Lepo si pitao i lepo sam odgovorio, tačno ili ne možeš i sam ako imaš takve opisane uslove da proveriš.

Postoji Golf 5 dizel sa 1,400 kubika turbo dizelom ili takve slične male kubikaže sa 6 brzina ?

Ne znam kako si došao do toga da ne važe ista pravila fizike a kada se radi o prilično različitim motorima koje si uzeo da porediš?

Ponašanje tako drugačijih motora 1,4 tb i 2,0 td je sasvim logično različito po pitanju specifične potrošnje i pri tome 2,500 benzinca je neki evivalent 1500 obrtaja dizela.

Adekvatno poredjenje nekakvog dizela bi impliciralo da voziš 130 km/h u šestoj na 1,500 obrtaja motor zapremine 1.4, ili u petoj na 2000 obrtaja. Šta bi bilo veće opterećenja za motor, šta bi ti odabrao kao stepen prenosa da voziš?

Milosg je napisao već pa da ne ponavljam suštinu kako se lakše savladava (pre)veliko opterećenje.

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 12:30
od Gaginh0
Odabrao bih da vozim na što manje obrtaja. I?

@moderacija prebacite ovo negde.

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 12:56
od maniaxxx
ljubitelj napisao: 05 Okt 2024, 10:41
Gaginh0 napisao: 05 Okt 2024, 09:46

Nisam rekao da nije tačno, lepo sam pitao.

Golf 5 dizel je manje trošio u šestoj nego u petoj, što dalje implicira da na njega ne odnose ista pravila fizike kao na male benzince?
Lepo si pitao i lepo sam odgovorio, tačno ili ne možeš i sam ako imaš takve opisane uslove da proveriš.

Postoji Golf 5 dizel sa 1,400 kubika turbo dizelom ili takve slične male kubikaže sa 6 brzina ?

Ne znam kako si došao do toga da ne važe ista pravila fizike a kada se radi o prilično različitim motorima koje si uzeo da porediš?

Ponašanje tako drugačijih motora 1,4 tb i 2,0 td je sasvim logično različito po pitanju specifične potrošnje i pri tome 2,500 benzinca je neki evivalent 1500 obrtaja dizela.

Adekvatno poredjenje nekakvog dizela bi impliciralo da voziš 130 km/h u šestoj na 1,500 obrtaja motor zapremine 1.4, ili u petoj na 2000 obrtaja. Šta bi bilo veće opterećenja za motor, šta bi ti odabrao kao stepen prenosa da voziš?

Milosg je napisao već pa da ne ponavljam suštinu kako se lakše savladava (pre)veliko opterećenje.
Postoji toyotin 1.4 d od 90.konja i 200nm sa 6 brzina i moze se voziti u 6 ceo dan ako treba..

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 12:57
od maniaxxx
DukeNS napisao: 05 Okt 2024, 01:31
elMaestro napisao: 05 Okt 2024, 00:34


Čestitam, super izbor za drugi auto. Meriva je i kao nova davala "dosta auta" za relativno ok novac i od tog B MPV segmenta se čini kao najbolji izbor u tom godištu.


Dobio sam uz auto i račun kada je kupljen - oko 13.500€. Danas nezamislivo.


Juče sam išao do Beograda i nazad, uz 15-ak kilometara po lokalu. Na auto-putu je brzina bila 120 km/h. Potrošnja plina po čep metodi je ispala 8,55 l. Sad se već osećam neprijatno da sednem u Alfu i krenem bilo gde. :mrgreen:
Nesto mi visoka ta potrosnja, roditeljima 8 ne prelazi, cesce je 7, mozda malo preko.

Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 13:10
od zdushan
Jasno je da se u 6oj gusi na 50 i trosi vise, ali... Ukoliko auto ima 6 brzina i na AP troši manje u 5oj, to je bar meni konstrukcioni promašaj. Čemu ta 6ta uopšte onda?
Vozio sam 1.4, 1.6 i 1.8 benzin, uvek je najveća brzina bila najekonomicnija za najveću brzinu, za to upravo služi..
Ili mi nesto promiče...

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 13:19
od dag81
Moze da trosi vise u 6-oj na 120-130km/h ako je blagi uspon ili vuces prikolicu.
Vise brzina napisao sam sta su prednosti danas. Nije to kao Golf 2 sto je imao E pa je to bila brzina za potrosnju .
Kad bi se stavio menjac sa 6br u auto sa 5 brzina, isti motor, na istim obrtajima bi se vrteo motor. Imao sam Passata B5.5 130ks i sa 5 i 6 brzina, nije on radio na nizim obrtajima. Ako su i bili nizi u 6oj to je bilo nesto sto nije bilo vidljivo. Ali je ovaj od 6 brzina imao vise torka(20Nm ako se dobro secam) i lepse se vozio, lakse se nalazio odgovarajuci stepen prenosa da lepse i bolje povlaci motor. Bas sto sam pisao,bza 3cu je puno 50 za 4tu taman. Ali nekom je to nebitno.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: O-P-E-L M-E-R-I-V-A

Poslato: 05 Okt 2024, 13:41
od Gaginh0
Pa to je logično na uzbrdici ali pričamo o normalnim uslovima. Pa i DSG kad kruziraš po gradu ga drzi na 1.100 obrtaja, ali neće na tim obrtajima uz Venac ići.