Stranica 11 od 57

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 08 Jan 2014, 00:07
od Delija
Polovnim, ali od distributera direktno - test auto ili vozen od strane radnika salona.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 09 Jan 2014, 10:53
od Geza
"Uvoz kola skuplji bez carine, nego ranije sa carinom"
http://www.021.rs/Info/Srbija/Uvoz-kola ... rinom.html

Subotički špediteri obustavili su juče carinjenje vozila i, zajedno sa uvoznicima, za danas zakazali protestni skup ispred carinarnice u Subotici zbog novog načina carinjenja vozila iz inostranstva.

Protest je zakazan zbog, kako se navodi, pokušaja Uprave carine da suspenduje strane kataloge u postupku carinjenja polovnih vozila, iz kojih se do sada utvrđivala njihova carinska vrednost, i da uvedu u primenu katalog Auto-moto saveza Srbije (AMSS).

Prema stavu špeditera, katalog AMSS "ne odražava realne vrednosti na tržištima zemalja iz kojih se ta vozila uvoze, nego srpske nerealne vrednosti", čime je po njihovom mišljenju došlo do "obmane javnosti", jer je Carina dala informaciju da će od Nove godine biti jeftiniji uvoz vozila.

"Istina je da su carine ukinute, shodno SSP-u sa EU, ali da su sada dažbine mnogo veće zbog primene tog kataloga, tj. uvoz je skuplji bez carine, nego ranije sa carinom", navodi se u pozivu grupe špeditera dostavljenom medijima.


I katalog.
http://www.amss-cmv.co.rs/Katalog.html

http://www.telegraf.rs/vesti/915927-daz ... i-u-srbiji
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.h ... lo-skuplji

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 09 Jan 2014, 11:20
od Milos_kg
Prosipanje iz supljeg u prazno, kao i uvek :glavomuzid:
Srbija - jedina zemlja u kojoj gradjani strahuju kad nesto pojeftini :kezo:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 09 Jan 2014, 12:36
od cozmo
Protestuju sto vise ne mogu da muljaju sa godistima, kilometrazom, kubikazom, racunima i slicno kod polovnjaka...

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 13 Jan 2014, 21:10
od Piros
Evo zanimljivog objasnjenja oko famoznog kataloga Amss http://www.polovniautomobili.com/wiki-V ... taloga.php .

Ako obratite paznju na gornji tekst i oglas sa sajta New Balkan-a mozete okvirno da izracunate zaradu prodavca :mrgreen:

Citat: Šta kažu špediteri i auto placevi?
Špediteri i prodavci automobila kažu da su cene vozila u AMSS katalogu značajno više od onih u nemačkom „švake“ katalogu, a naročito u odnosu na katalog koji se koristi za vozila iz npr. Italije. Uvoz je praktično stao, ali ipak smo uspeli da nađemo nekoliko primera kod auto kuće New Balkan Trans (Beograd/Šabac):
1. Renault Megane, 2010. godište, kupljena za 3.600 evra. Carina ga procenila na 8.000 evra. Porez ranije 720 evra, porez sada 1.600 evra.

i http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... ne_15_dci/ :think:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 16 Jan 2014, 22:21
od Geza
Biće korekcije AMSS kataloga
http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... taloga.php

Na konferenciji za medije koja je danas održana u Upravi carina rečeno je, između ostalog, da će se prilikom procene vrednosti vozila iz uvoza i dalje koristiti AMSS katalog ali da će biti određenih korekcija.

Direktor Uprave carina Miloš Tomić rekao je okupljenim novinarima da je osnovni cilj usvajanja AMSS kataloga sprečavanje malverzacija prilikom obračunavanja uvoznih dažbina, tj. poreza (20%). Pomenut je i podatak da je od 1.900 proverenih faktura uveženih automobila samo 85 potvrđeno proverom u inostranstvu.

Podsećamo, špediteri i uvoznici, koji su prošle nedelje započeli štrajk, nisu protiv uvođenja reda i standardizovanih cena iz, na primer, nemačkog „švake“ kataloga, ali tvrde da su cene u AMSS katalogu nerealno visoke.

Nema kompromisa, biće korekcija

U Upravi carina odbijaju da prihvate ponuđen kompromis, tj. „švake“ katalog, uz objašnjenje da u njemu postoje niža i viša vrednost, u zavisnosti da li je automobil kupljen od fizičkog lica ili kompanije/auto placa, što daje mogućnost za manipulaciju.

Ipak, slažu se da neke cene u AMSS katalogu nisu realne, te će početi da rade na korekcijama. Do promena će brzo doći, analizira se situacija, a svi konstruktivni predlozi i ideje su dobrodošli.

Auto-moto savez Srbije za sada nije kontaktiran od strane Uprave carina po ovom pitanju.

Od Uprave carina dobili smo i tabelu sa uporednim cenama 15 automobila po „švake“ katalogu (viša cena, tj. kupljeni od dilera) i AMSS katalogu. Predstavljamo ispod primere koje smo dobili:

Slika

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 07 Feb 2014, 19:04
od dragvorl
Ajde da napisem ovde. Danas sam saznao da je odobreno da se rade atesti za polovnjake. Sto znam je da ce se raditi provera papirologije i da li vozila na papiru odgovaraju realnom stanju. Koliko sam shvatio to krece ove godine.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 07 Feb 2014, 19:52
od Cherokee
Ja se izvinjavam, ali o atestu za sta konkretno je rec? :think:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 07 Feb 2014, 19:58
od dragvorl
Atestu za auto. Proverava se da li ono sto pise na papirima u vezi euro normi odgovara cinjenicnom stanju na primerku vozila. Dakle, da li ima opremu koja odgovara standardima.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 09 Feb 2014, 00:03
od dag81
Nasli zavrzlamu da uzmu pare, jer sigurno nece biti besplatno. OK za papire i poreklo.
Bolje neka se oni posvete tehnickim pregledima da nemamo vozila na putu koja su truleksi, koja nemaju ispravne kocnice, spone, koja voze gume sa 0mm sare. To ce pospesiti donekle bezbednost, a ne euro norme.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 09 Feb 2014, 00:05
od dragvorl
Pa znas i sam od koga to potice i zasto ce se raditi. Inace tu nece biti puno ovlascenih institucija koliko sam shvatio za prvo vreme. Masinac na FTN u NS je vec dobio akreditaciju za taj posao.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 11:09
od Geza
Od aprila ili oktobra nov način provere polovnih automobila
http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... mobila.php

Svi polovnjaci će od 15. aprila prilikom uvoza morati da prođu posebnu kontrolu (dokumenta, brojevi motora i šasije, homologacija, oprema, stanje, kilometraža...) u nekoj od ovlašćenih laboratorija kako bi uopšte bilo dozvoljeno da se ocarine. Međutim, mnogo toga je još pod znakom pitanja.
*sa konferencije za novinare na kojoj su predočene nove mere

Od 15. aprila bi trebalo da počinje primena novih propisa koji predviđaju posebnu kontrolu automobila iz uvoza. Ova kontrola će sasvim izvesno povećati cenu polovnjaka, ali i doneti viši nivo sigurnosti novim vlasnicima. Nadležni kažu da će se na ovaj način smanjiti broj vozila koja su registrovana sa netačnim podacima. Na primer, ponekad se lažira radna zapremina motora kako bi se smanjile dažbine ili godina proizvodnje kako bi uopšte bio dozvoljen uvoz ili se auto prodao po višoj ceni.

Iskoristili smo konferenciju za medije održanu na sajmu BG Car show kako bismo od predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja saznali više detalja.

Da li će se na ovaj način proveravati legalnost?

Legalnost vozila se neće posebno proveravati jer svako vozilo koje se prvi put registruje kod nas dobija tzv. zabranu otuđenja od 60 dana, a za to vreme policija preko Interpola proverava da li za njim postoji potraga.

Da li će se proveravati kilometraža?

Na određen način. Nije jednostavno proveriti kilometražu budući da se njeno upisivanje i sprečavanje manipulacija na tom polju drastično razlikuje od proizvođača do proizvođača i od modela do modela. Međutim, ubuduće će broj pređenih kilometara biti evidentiran na pregledu pre carinjenja i unet u potvrdu o ispitivanju, a bez nje vozilo neće moći kasnije da se registruje i prodaje. Svako ko kasnije bude kupovao automobil na njemu će videti kilometražu koja je zabeležena prilikom carinjenja a ne na primer znatno manju.

Šta će se sve proveravati?

Proveravaće se dokumentacija, identifikovati vozilo (radna zapremina motora, godište...), kontrolisati usaglašenost sa domaćim tehničkim uslovima i homologacijom, vrsta i ispravnost svetlosne opreme, sigurnosnih pojaseva, katalizatora, stanje vozila (eventualna oštećenja, opšte stanje), proveravati navedena i postojeća oprema (klima, alu felne, kožna sedišta...), eventualno prepravljanje vozila...

Inače, ukoliko su na vozilu vršene neke prepravke koje bitno mogu da naruše tehničke karakteristike, a nisu evidentirane u pratećoj dokumentaciji, ono će morati da ide na posebno ispitivanje, bez kojeg neće moći da prođe pregled.

Koliko će trajati provera?

Sama provera ne bi trebalo da traje duže od pola sata. Međutim, problem može da nastane ako se na istom mestu u istom danu pojavi veći broj vozila. Ovo je jedan od razloga zbog kojeg je Agencija zatražila odlaganje do 1. oktobra, kako bi se uspostavio informacioni sistem, koji će pomoći sprečavanju takvih situacija.

Koliko će da poskupi uvoz?

Još uvek se ne zna koliko će ovo ispitivanje povećati troškove uvoza. U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da su razgovarali sa nadležnima iz institucija koje će obavljati pregled i da bi cena pregleda trebalo da bude od 40 do 50 evra, plus 3.000 dinara samoj Agenciji za potvrdu o ispitivanju. Dakle, od 8.000 do 9.000 dinara više. U zemljama u okolini slični pregledi koštaju oko 100 evra.

Vozila za koja je do sada bilo neophodno uzimanje potvrde da ispunjavaju Euro 3 standard, što košta oko 6.600 dinara za fizička lica i skoro 17.000 dinara za firme koje se bave uvozom, neće više imati tu obavezu, pošto će ta provera biti objedinjena u novom ispitivanju.

Procedura?

Kada vozilo stigne do carinskog skladišta vlasnik (fizičko lice ili prodavac) će uz zahtev za skladištenje podneti i zahtev za izuzimanje od skladištenja, kako bi vozilo moglo da ode na ispitivanje. Zatim će dato vozilo biti prebačeno do najbliže lokacije na kojoj se obavlja pregled. Nakon pregleda, vraća se na carinsko skladište, a procedura uvoza se nastavlja kao i ranije.

Šta je sa troškovima transporta?

Pitali smo kolike će troškove imati uvoznici zbog čekanja na ispitivanje i dodatnog transporta vozila od carinskog skladišta do mesta ispitivanja.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja uveravaju nas da čine sve kako bi se čekanje na dobijanje potvrde o pregledu, a time i troškovi, svelo na najmanju moguću meru. Kao što smo već rekli, Agencija je zatražila odlaganje primene ove kontrole do 1. oktobra, da bi se uspostavio informacioni sistem koji će pomoći da se ispitivanje bavi što efikasnije i brže. U tom slučaju, čak i ako se na jednom kamionu dopremi 10 automobila, to neće usporavati proceduru, kažu u Agenciji.

U ovom momentu je čitava procedura pripremljena, ali je odlaganje zatraženo zato što bi se trenutno sve radilo papirološki, što bi znatno produžilo period od ulaska vozila u zemlju do izdavanja tog uverenja.

Takođe, po pristizanju vozila iz uvoza biće određeno gde će biti vršena kontrola i u kojem roku mora da bude završena, na primer za 24 ili 48 sati.

Ko će vršiti proveru?

Agencija za bezbednost saobraćaja je ovlašćenje za ispitivanje vozila dala istim institucijama koje se već bave izdavanjem uverenja da su vozila prepravljena u skladu sa propisima, a to su:

- Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije

- Mašinski fakultet u Beogradu

- Institut Vinča

- Mašinski fakultet u Nišu

- Mašinski fakultet u Kragujevcu

- Tehnički fakultet u Novom Sadu

Prema rečima nadležnih, navedene institucije imaju oko 270 lokacija na kojima će provera moći da se obavi, što znači da je pokrivena gotovo čitava teritorija Srbije. Naravno, ostaje da vidimo hoće li i u praksi sve funkcionisati po planu.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 11:21
od trojanac
Na kraju više će se isplatiti dići kredit i kupiti nov nego polovan platiti duplo skuplje nego što je cena plaćena preko.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 11:26
od ADrei
trebamo da uvezemo jos jedan ford focus, za prosli je carina bila 180eura za ovaj koji je isto godiste, tamo placen 100eura manje od proslog(isto godiste i vise presao) carina je oko 560eura :kuku:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 11:49
od dragvorl
Eto, vidite kakve ste insajderske info imali. :kezo: