Motorna ulja
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24648
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Npr. kod Repsola su i 5 40 potpuno sinteticka ulja a ne synthetic technology.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Lukoil ima Luxe 5W-40 i fully synth i synth technology.
Re: Motorna ulja
Ali su im različite cene i različite norme koje ispunjavaju. Koristio sam oba tipa ranije, zadovoljan. Mislim da su bila poreklom iz Rumunije. Kasnije povećali dosta cenu pa sam prešao na drugo.
Re: Motorna ulja
Često ponavljam da je od žalbe mobila na castrol da ovaj potonji reklamira svoje ulje kao sintetičko (1998-1999.) iako mu je bazno ulje bilo od III grupe tj. HC, i kasnije odluke nadležnog tela (za reklamiranje, tj. NAD, national advertaising bireau) u SAD da Catrol može/sme da reklamira svoj tadašnji Syntec kao sintetički, ta stvar šta je sintičko, polusintetičko, 100 % sintetičko ili Full sintetičko ulje je postalo vrlo razvučeno, a vremenom je rezltirala da i npr. Mobil 1 serija koja je bila simbol potpuno sintetičkog ulja - to uglavnom i nije više.
***
Pa, ono što ne znamo je - zašto to razmišljaš? Imaš povećanu potrošnju ulja pa smatraš da postojeće ulje nije adekvatno? Kolika je ta potrošnja ulja?
Može da se proba sa tim mobilom - ali je pitanje da li će ti odgovarati za svakodnevnu vožnju, jer ćeš imati veću potrošnju goriva. Za eksperiment oko toga da li bi odgovarala ta viskozna gradacija prethodno bih probao sa bitno jeftinijim totalovim, tj. elfovim uljem iz niže gradacije, recimo 10W-50 ili 5W-50 koji su bagatela, za nekih oko 500 din/L kod Profaco-a. http://www.profaco.rs/akcija/19.html
Ako motoru zbog pohabanosti i treba veći viskozitet sva je verovatnoća da za civilni auto 50ica više odgovara. Sa 60icom ćeš imati odlično ulje u motoru, jedino ti još treba da se sa finom mašinom prijaviš za neku trku ili reli.
Sad, nisu mobil i castrol jedini koji imaju takva ulja. Sa nezavisnog foruma ljubitelja citroena imamo informacije da se jedan mlađani član sit istrkao sa addinolovom 10W-60icom. https://www.vapushop.de/WebRoot/Store27 ... _10W60.pdf
Mislim, pitanje je da li ti uopšte treba takvo ulje, odnosno da li motoru treba. Šta je to zbog čega ti totalova sasvim korektna/dobra/odlična 5W-40ica ne završava posao?
Da ne bude zabune, ta astra navedena u profilu - benzin ili dizel?
U potonjem slucaju zaboravi 60ice. Ako troši ulje značajno spremaj generalku, jer će i viskoznije ulje da se sagoreva a potrošićeš džabe pare.
Uglavnom, 40ice za motore sa turbinom mu dođu najdeblja varijanta. Kod ovako nečeg, stalno naglasim da se u moj 1,4 hdi bućka najtanje ulje iz 5W-30 gradacije, koje mu je doduše takođe preporučeno uz uobičajene 10W-40 i 5W-40..
***
Dakle, ako dobro shvatam, motor prešao 400000 km,, koristi se totalovo q9000 5W-40, a razmišlja se i o vrlo kvalitetnom mobilovom ulju gradacije 10W-60 koje osim što je zgodno zbog zmačajnog viskoziteta da efikasnije zaptiva kompresioni prostor pohabanog motora, usled termalne stabilnosti se koristi i za sportske namene. Castrolov pandan je inače široko korišćen od stane naprednijih sportista, i dođe mu kao default za generacije starijih mašina više od deceniju, bar po Evropi.nikaragva napisao: 15 Avg 2018, 08:14 Posto auto ima oko 400.000km razmisljao sam cak i ovako necem da probam:
https://www.mobil.com/english-gb/passen ... il-1-10w60
Ili uopste tako neko ulje za vece kilometraze. Mada u teksu se spominje kilometraza od >150.000km, sto je kod nas NOV NOV NOV![]()
Pa, ono što ne znamo je - zašto to razmišljaš? Imaš povećanu potrošnju ulja pa smatraš da postojeće ulje nije adekvatno? Kolika je ta potrošnja ulja?
Može da se proba sa tim mobilom - ali je pitanje da li će ti odgovarati za svakodnevnu vožnju, jer ćeš imati veću potrošnju goriva. Za eksperiment oko toga da li bi odgovarala ta viskozna gradacija prethodno bih probao sa bitno jeftinijim totalovim, tj. elfovim uljem iz niže gradacije, recimo 10W-50 ili 5W-50 koji su bagatela, za nekih oko 500 din/L kod Profaco-a. http://www.profaco.rs/akcija/19.html
Ako motoru zbog pohabanosti i treba veći viskozitet sva je verovatnoća da za civilni auto 50ica više odgovara. Sa 60icom ćeš imati odlično ulje u motoru, jedino ti još treba da se sa finom mašinom prijaviš za neku trku ili reli.
Sad, nisu mobil i castrol jedini koji imaju takva ulja. Sa nezavisnog foruma ljubitelja citroena imamo informacije da se jedan mlađani član sit istrkao sa addinolovom 10W-60icom. https://www.vapushop.de/WebRoot/Store27 ... _10W60.pdf
Mislim, pitanje je da li ti uopšte treba takvo ulje, odnosno da li motoru treba. Šta je to zbog čega ti totalova sasvim korektna/dobra/odlična 5W-40ica ne završava posao?
Da ne bude zabune, ta astra navedena u profilu - benzin ili dizel?
U potonjem slucaju zaboravi 60ice. Ako troši ulje značajno spremaj generalku, jer će i viskoznije ulje da se sagoreva a potrošićeš džabe pare.
Uglavnom, 40ice za motore sa turbinom mu dođu najdeblja varijanta. Kod ovako nečeg, stalno naglasim da se u moj 1,4 hdi bućka najtanje ulje iz 5W-30 gradacije, koje mu je doduše takođe preporučeno uz uobičajene 10W-40 i 5W-40..
Re: Motorna ulja
Ne, ne trosim u astri total, nego mobil1 new life, vec dugo vremena.
Nemam neku znacajnu potrosnju ulja. Na 15000km ga menjam, kupim 5l, u auto po spec stane 4.3, ostatak se potrosi na dolivanje. Tako da za 15000km potrosim izmedju 0.5 i 1 litar ulja na dolivanje, zavisi kako ga vozim. Ako mu dusu izvadim na nekih 300, 400km voznje sa uljem koje je u njemu 12000km, onda cu vrv doliti pola litre.
Nemam neku znacajnu potrosnju ulja. Na 15000km ga menjam, kupim 5l, u auto po spec stane 4.3, ostatak se potrosi na dolivanje. Tako da za 15000km potrosim izmedju 0.5 i 1 litar ulja na dolivanje, zavisi kako ga vozim. Ako mu dusu izvadim na nekih 300, 400km voznje sa uljem koje je u njemu 12000km, onda cu vrv doliti pola litre.
Re: Motorna ulja
Pa nema šta, možeš da računaš da je sve u redu, čak šta više i kako stoje stvari taj se new life pokazao odličnim za tvoj motor. Možeš da razmišljaš koje ćeš slično ulje da upotrebiš u njegovom nedostatku.
Vidim da Platnner (uvoznik) mobila nema u ponudi više new life, ali zato ima MOBIL 1 FS 0W-40 koji je bar po specifikaciju najverovatniji naslednik https://www.mobil.com/English-US/Passen ... -1-FS-0W40
Ako baš hoćeš da se igraš i eksperimentišeš, može svašta da se probere među xW-40icama ali mislim da kad već imaš odlično iskustvo sa mobil1 serijom (što i nije čudo) onda sa njom i nastavi.
Deblje ulje tipa xW-50 ili xW-60 ne bih ni razmatrao, eventualno bih lično probao neku xW-30icu, recimo u stilu Mobil 1 ESP Formula, ali najpre u svrhu zezanja i eksperimentisanja (eventualno čisto radi blagog ispiranja motora sa nižpm gradacijom kad je već duže vreme korišćena 40ica) inače nema potrebe. Sad, ako bi to uradio (upotrebio 30icu), pitanje je kakvi bi sve bili efekti (npr. količina umanjene potrošnje goriva, brzina zagrevanja motora), a mogao bi da ti propiša i koji semering na motoru koji je toliko prešao, što ne bi bilo čudo, mada u takvom slučaju je semering po pravilu već ionako bio za menjanje dok je tečljivije ulje samo odlično odradilo posao tj. skinulo/rastvorilo naslage pa je ovaj značajnije procureo.
Btw, ona gore varijanta FS 0W-40 pominje fiatovu normu, pa je očigledno da je ona naslednik new life-a.
Vidim da Platnner (uvoznik) mobila nema u ponudi više new life, ali zato ima MOBIL 1 FS 0W-40 koji je bar po specifikaciju najverovatniji naslednik https://www.mobil.com/English-US/Passen ... -1-FS-0W40
Ako baš hoćeš da se igraš i eksperimentišeš, može svašta da se probere među xW-40icama ali mislim da kad već imaš odlično iskustvo sa mobil1 serijom (što i nije čudo) onda sa njom i nastavi.
Deblje ulje tipa xW-50 ili xW-60 ne bih ni razmatrao, eventualno bih lično probao neku xW-30icu, recimo u stilu Mobil 1 ESP Formula, ali najpre u svrhu zezanja i eksperimentisanja (eventualno čisto radi blagog ispiranja motora sa nižpm gradacijom kad je već duže vreme korišćena 40ica) inače nema potrebe. Sad, ako bi to uradio (upotrebio 30icu), pitanje je kakvi bi sve bili efekti (npr. količina umanjene potrošnje goriva, brzina zagrevanja motora), a mogao bi da ti propiša i koji semering na motoru koji je toliko prešao, što ne bi bilo čudo, mada u takvom slučaju je semering po pravilu već ionako bio za menjanje dok je tečljivije ulje samo odlično odradilo posao tj. skinulo/rastvorilo naslage pa je ovaj značajnije procureo.
Btw, ona gore varijanta FS 0W-40 pominje fiatovu normu, pa je očigledno da je ona naslednik new life-a.
Re: Motorna ulja
To ce verovatno biti sledeci mobil za astru, pa dok je kod mene 

- starac vujadin
- Postovi: 11443
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
Izgleda da ipak Fiat daje odobrenja i drugima...ovaj Motul zadovoljava specifikaciju za Fiat Multiair turbo motore...tabela desnoDS9 napisao: 14 Avg 2018, 18:20
Fiatovska odobrenja ima samo Petronas koji je sadašnji vlasnik Selenia brenda odnosno Fiat ostalima ne daje odobrenja. Recimo, takođe grandiozni Shell, navodi za pojedina svoja ulja da mogu zadovoljiti neke Fiat norme, ali nemaju njegovo odobrenje.
Na evropskom tržištu, a na osnovu specifikacije iz maja 2018. god. Mobil 1 New Life ima odobrenja po normama BMW LONGLIFE 01, VW 502 00/ 505 00 i PORSCHE A40 - i ni jedno drugo.
https://www.mobil.com/english-GB/Passen ... -Life-0W40
https://www.motul.com/us/en-US/products ... clean-5w40
dok su recimo kod Fuchs Titan GT1 XTL 5w 40 ta;no podelili odobrenja od preporuka

- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Ti, dečko, koko prodaješ tu Omegu? Nervira me da stoji u mestu
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Motorna ulja
Onda se izvinjavam na napomeni,. Moguće je da su promenili politiku od kako je Seleniu preuzeo Petronas.starac vujadin napisao: 16 Avg 2018, 11:39Izgleda da ipak Fiat daje odobrenja i drugima...ovaj Motul zadovoljava specifikaciju za Fiat Multiair turbo motore...tabela desnoDS9 napisao: 14 Avg 2018, 18:20
Fiatovska odobrenja ima samo Petronas koji je sadašnji vlasnik Selenia brenda odnosno Fiat ostalima ne daje odobrenja. Recimo, takođe grandiozni Shell, navodi za pojedina svoja ulja da mogu zadovoljiti neke Fiat norme, ali nemaju njegovo odobrenje.
Na evropskom tržištu, a na osnovu specifikacije iz maja 2018. god. Mobil 1 New Life ima odobrenja po normama BMW LONGLIFE 01, VW 502 00/ 505 00 i PORSCHE A40 - i ni jedno drugo.
https://www.mobil.com/english-GB/Passen ... -Life-0W40
https://www.motul.com/us/en-US/products ... clean-5w40
dok su recimo kod Fuchs Titan GT1 XTL 5w 40 ta;no podelili odobrenja od preporuka
![]()
- Sinisa G.
- Postovi: 2595
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Motorna ulja
Pass..
Ne se nerviras, utice ti na ljepotu
Neje na prodaju
Ne se nerviras, utice ti na ljepotu

Neje na prodaju
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Ma kad izvadim franke na haubu, da vidimo je l na prodaju ili nije 

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''