Stranica 108 od 236
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 08 Okt 2013, 21:08
od maniaxxx
iv
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 08 Okt 2013, 21:17
od Gaginh0
Eto, to sam i ja tvrdio, a drugar me ubedjuje kako je u G60 bila turbina... pa reko da proverim jesam lud ili on lupa gluposti...
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 08 Okt 2013, 21:18
od maniaxxx
g60 ima takozvani G lader, koji je sličniji kompresoru...
http://en.wikipedia.org/wiki/G-Lader
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 08 Okt 2013, 21:18
od Grujic
Pa u pravu je, ako G ladder smatrate turbinom, pošto je to valjda kompresor beše... Znač zavisi da li se misli na turbinu u užem ili širem smislu

Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 08 Okt 2013, 22:02
od methane.master
G4, motor 1,8T. Valjda...
G60 nije turbina, već zavoni kompresor, ako se ne varam.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 08 Okt 2013, 22:17
od TheWickerMan
Tako je, nije turbina več kompresor.
reno megan 2001 1,6 16v varijabilna remenica
Poslato: 10 Okt 2013, 20:32
od nolev67
Interesuje me da li megan 2001 1,6 16v jedinica,da li ima varijabilnu remenicu ili ne.POZDRAV
Re: reno megan 2001 1,6 16v varijabilna remenica
Poslato: 10 Okt 2013, 20:49
od Cherokee
Kratko i jasno: nema.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 11 Okt 2013, 09:33
od Gaginh0
Posto mi se sinoc ukljucio indikator istrosenosti kocnica, hoce se on sam ugasiti kad stavim nove plocice ili moram nekako drugacije da ga gasim?
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 11 Okt 2013, 09:34
od Sloba
Ugasiće se kada staviš nove.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 11 Okt 2013, 09:36
od Gaginh0
A koliki su stavili onaj prikljucak - indikator, ulaz kao onaj sto ide u kuciste kompjutera u napajanje

Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 11 Okt 2013, 11:46
od snork
Grujic napisao:Pa u pravu je, ako G ladder smatrate turbinom, pošto je to valjda kompresor beše... Znač zavisi da li se misli na turbinu u užem ili širem smislu

Sve su to kompresori, samo je pitanje da li su pogonjeni mehanički preko kaiša ili turbinom preko izduvnih gasova.
Tačno, G-ladder je defintiivno mehanički pogonjeni kompresor.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 11 Okt 2013, 12:08
od nikaragva
Ti mehanicki onda oduzimaju malo snage od motora?
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 11 Okt 2013, 12:15
od Uroš S.
Da ali instant daju punjenje, tj sada kada je turbina usavrsena ne znam koliko imaju smisla.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Poslato: 11 Okt 2013, 13:49
od snork
U stvari, zabluda je da turbina iskorišćava gasove motora, a da pri tome ne oduzima snagu. Oduzima, jer guši motor. Ali svakako je efikasnija od mehaničkog pogona, mada je turbina veoma zahtevna za proizvodnju, zbog visokih temperatura i obrtaja. Kao što reče Uroš, mehanički kompresor ima veliku prednost što reaguje trenutno.
U svakom slučaju, sa kompresorom (bilo da je mehanički ili turbo) svako može da napravi motor pristojnih karakteristika. Nesavršenosti krive snage/momenta se lako ispeglaju. Pravo umeće je napraviti atmosferski aspiriran motor, bez pomoći kompresora, a da pri tome ima dobre karakteristike. Kao npr. što radi Honda ili kao što Dragan ima u Kliju RS.
Mislim da to npr. Mercedes više ni ne pokušava (ako je ikada i umeo

), već oni ako nije turbo, onda roknu bar mehanički kompresor. Npr. onaj bazni 1.8 benzinac u C i E klasi... a i mnogi veći motori iz njihove ponude. Tako i moja baba zna da napravi motor.
