Stranica 109 od 253

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 17:10
od Delija
@ljubitelj
U pitanju su 3 kvara vezana za xDrive. Nije definisano kojeg su nivoa iliti da je bila potrebna kompletna zamena ili sta vec. Isto tako i uzrok mi nije poznat - mozda se neko nasadio na rupu?
BTW, ti zivis u nekom proslom vremenu kada je Grundig televizor bio napravljen da traje 30 godina. To doba je daleko za nama - taj Grundig je odavno propao i sada ga vode Turci i prodaju vece sranje od najjeftinijih Kineza.


@Day Walker
To nije faktura. Sto bi tebe zanimalo koje su cene delova ako ih neces placati? Potpisujes da su izvrseni radovi.
Naravno da nisam dobio / potpisao fakturu kad sam radio besplatan mali servis za BMW ili kad su mi na Civicu u garanciji zamenili mehanizam brave zadnjih desnih vrata koja je zezala.

havijer napisao:Kad se nekom desi onda ga teše e jbg nisi jedini desilo se još na toliko i toliko auta.
Kad neko inače pita onda mu kažu ma kakvi to se desilo na dva tri auta
Istina je negde između :)
Jedini "problem" je u tome sto ja nisam kupac - ja auto vec imam, tako da bi mene trebalo da tesi kakvu sam kantu to pazario :D


@pedja
Ne mogu da tvrdim da je info tacan, ali zasto bih vise od toga verovao urbanim legendama ili "gluvim telefonima" i informacijama iz 3. ruke?

To potkrepljuje i cinjenica da na internetu po forumima ne nalazim nikakve famozne masovne otkaze o kojima se ovde pisu pomenute legende. Sta vise imam problem da nadjem i pojedinacne slucajeve...



Naravno da nije lepo da se desi i jedan problem tog tipa na autu iz bilo koje cenovne kategorije, ali ne vidim ni sta je cilj hranjenja trolova - trolove je nemoguce nahraniti, a hejterima je hejtovanje svrha postojanja. Tu nema pomoci.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 17:14
od passenger
Razlika 60 ks, a do stotke su skoro isti - svaka čast BMW-u

Kasnije ga ostavlja MB zbog većeg motora.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 17:30
od HKS
Razlika 60ks, razlika u tezini? Nema je? :D

Sent from my m2 using Tapatalk

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 17:32
od passenger
Nisam zalazio u tolike detalje :mrgreen:
Ko ih tera da prave debela kola :D

Ali V8 vs V6 i razlika u ubrzanju je nebitna. Treba skinuti kapu :)

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 17:38
od Delija
Pa sto ga ne naprave laksim? Zbog toga i na stazi nema sta da trazi, inace bi verovatno bila druga prica.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 17:56
od HKS
E što ga ne naprave lakšim pojma nemam :D Ali ako se već napominje da je nešto jače valja napomenuti i da je teže.



http://fastestlaps.com/comparisons/n5tlnu40otkt

http://fastestlaps.com/comparisons/6u1ji9933gp5


http://fastestlaps.com/comparisons/63vsllurolj8

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 18:13
od ljubitelj
Delija napisao:@ljubitelj
U pitanju su 3 kvara vezana za xDrive. Nije definisano kojeg su nivoa iliti da je bila potrebna kompletna zamena ili sta vec. Isto tako i uzrok mi nije poznat - mozda se neko nasadio na rupu?
BTW, ti zivis u nekom proslom vremenu kada je Grundig televizor bio napravljen da traje 30 godina. To doba je daleko za nama - taj Grundig je odavno propao i sada ga vode Turci i prodaju vece sranje od najjeftinijih Kineza.
Jok, ja zivim u vreme kada se stvari brzo isteraju na cistac. Zaintrigirao me problem i nije trebalo dalje od prve strane gugla da se trazi. Ima gotovo sve na par nemackih BMW foruma razjasnjeno.

Kvar je sistemski, konstrukcioni i ima preventivnih resenja da se ne ponovi.

Grundig je kao BMW, dobra ti je paralela. Jak marketing, montaza delova, ne visoka pouzdanost i nije pravljen da traje 30 godina kako ti mislis. Naprotiv Max Grundig pravio na halabuku i kolicinu a ne kvalitet.
U Nemackoj je Grundig u svoje zlatno doba bio treca liga, po samim Nemcima.
Da se vratim na BMW i problem.
Kada je razlika guma na prednjoj u odnosu na zadnju osovinu 2mm, ili oko 0.5bara razlike pritiska jedne, ili slican razlog koji uzrokuje razlicit precnik tocka sa gumom kao celine aktivira se sistem blokade koji dalje dovodi do slajfovanja sto dovodi do mehanickog habanja i na kraju zamene diferencijala. Veca je ucestanost kvara pri voznji sa zimskim gumama, brze se trose i lakse nastane razlika. Navodno je 2-3mm razlicito potrosenog gazeceg sloja guma dovoljan okidac.

Popravku van garancije u Nemackoj BMW vrsi na nacin da BMW placa 80% troska popravke a ostatak vlasnik. Pregled ulja u difu pokazuje opiljke, siguran znak da je zamena potrebna.

Savet je da se vrlo redovno i vrlo pazljivo prati stanje guma, da se vrsi uparivanje po potrosenosti i vrlo cesto proverava pritisak stvarnim pravim mehanickim manometrom za gume.

Inace, gotovo isti scenario i gotovo isti kvar je imao Volvo sa prvom serijom XC70 modela, i isto je problem bio razlicit precnik koji je samleo diferencijal sa istom posledicom potrebne zamene. Kvar je kostao tipicno 1.000 USD.

Sto se BMW tice puna cena popravke (zamena komplet deo +rad) za prednji dif je navedena 2.400 Evra dok je centralni dif 3.500 Evra.

http://www.x1forum.de/board1-x1-e84-for ... rderachse/

(na nemackom je i vrlo je jasno opisano, nema razloga da se sumnja u iskrenost napisanog a ima i postova gde se navode informacije dobijene od zvanicnih BMW servisera)

Evo ovde sazetak, covekovo iskustvo sa X1 koji je menjao dif na 100.000km prvi put pa zatim na 140.000km po drugi put. Ima desetine tema gde su vlasnici X Drive sistema izlozili problematicna iskustva na samo par lokalnih nemackih BMW foruma.

Isti tekstovi su i na X3 forumu, i drugim. Pobrojana su godista i oznake serija koje su zahvacene ovim.

Dakle, ono sto ja mogu da zakljucim je da problem potice od konstrukcije, da postoji uzrok, postoji pravilna posledica i postoji nacin da se minimizuje rizik nastanka kvara.

Dogodio se slucaj, resice se, samo treba znati da se moze traziti da BMW plati popravku (napisali su da placa 80% ukupnopg troska) ako ipak nastane problem i teraj dalje uz malo vise kontrole i paznje...

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 19:47
od Mr.Rotor
Ovlašćeni servis kod nas vrlo verovatno i uzme tih 80%, a kupcu naplate sve.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 20:29
od maxer
https://www.youtube.com/watch?v=BU-wIj--VWs

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 20:36
od Mr.Rotor
Inače zbog sličnih problema se kod Audija sa quattrom ne preporučuju veliki distanceri i točkovi sa različitom veličinom i različitim ofsetom napred i nazad.

Mada ne pravi tako velike probleme. Zna samo da javi neku grešku sa diferencijalom.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 20:42
od Delija
@ljubitelj
Opstepoznato je da ne smeju tockovi na osovinama da se razlikuju u precniku vise od 1%. 2% je neki "maksimum maksimuma" i to samo za vrlo kratku voznju - recimo sa rezervnim tockom ili probusenom run-flat gumom.

Lik koji je otvorio temu na nemackom forumu ciji link si postovao je promenio prvo prednje (skroz potrosene!), a onda 3 meseca kasnije zadnje. Tu se prica zavrsava.
Koliko vidim - nije jedini. I ostali koji su se naredjali su uradili isto to :glavomuzid:

To se sa 4x4 pogonom NE RADI, pogotovo kada ni u startu prednji i zadnji tockovi nisu iste velicine (kada su zadnji siri). Tacka.

BTW, ne treba ti nikakav dodatni manometar jer ima sasvim dovoljno precizan TPMS sistem.

Jeste, glupi BMW je mogao (i trebao!) da bude pametniji i da napravi sistem koji nije tako osetljiv, ali nisu - to i dalje ne opravdava vlasnike koji krse osnovna pravila.



Kad razmislim da DW-ovom prijatelju X1 tako cudno i nejednako jede gume (osetno vise na prednjoj osovini - viewtopic.php?f=14&t=547&hilit=prednje& ... 65#p625948), moguce je da je problem i povezan kojim slucajem. Mozda DW zna malo vise detalja. Ne trazim opravdanje za taj nesrecni X1 - vec samo razmisljam "naglas", posto mi ne bi palo na pamet da nije ovog topic-a sa nemackog foruma da toliko ljudi ne postuje pravila.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 27 Avg 2016, 22:43
od speedy stikis
Slika

BMW na vrhu auto sektora po profitabilnosti


Nemački proizvođač automobila BMW je odbranio svoju poziciju najprofitabilnije automobilske kompanije na svetu u drugom kvartalu 2016. godine. Od 100 evra prometa, BMW-u je u drugom kvartalu pre kamata i poreza ostalo 10,90 evra u blagajni.

Godinu dana ranije ta brojka je bila 40 centi manja. To su rezultati analize 16 najvećih auto kompanija koju je napravila revizorska i konzultantska kuće EY

Iza BMW-a je japanska Toyota čija operativna marža je smanjena sa 10,8 na 9,7 posto. Daimler je završio sa 8,4 posto na trećem mestu. Slede Suzuki (7,8 posto), Honda (7.7) i General Motors (7.4).

Potresena skandalom sa emisijama gasova, VW grupa se samo na prvi pogled vratila na prvo mesto. Rast prodaje od dva posto bio je dovoljan za preticanje ranijeg prvaka Toyote. Dok je gigant iz Wolfsburga ostvario prihod od 57 mlrd € u periodu od aprila do kraja juna, Toyota je zabeležila pad prodaje od šest posto na 54 milijardi evra.

Ali nije sve u prodaji. U pogledu profita pre kamata i poreza (EBIT) Toyota je sa ekvivalentom od 5,3 milijardi evra u tekućoj fiskalnoj godini bolja od bilo kog konkurenta. Daimler (3,3 mlrd evra EBIT) i General Motors (2,8 milijardi evra) su na drugom i trećem mestu.

Ipak, kada se uzme u obzir EBIT marža, VW grupa je sa 3,3 posto gotovo na samom dnu. Samo Mitsubishi (1,1 posto) je gori. Godinu dana ranije sa 6,2 posto VW je bio u sredini.

Izvor: Seebiz.eu

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 28 Avg 2016, 00:29
od HKS
http://www.youtube.com/watch?v=RDBF2dWMDBw

http://www.youtube.com/watch?v=1h3f0SMT9Ho

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 28 Avg 2016, 12:19
od ljubitelj
Delija napisao:@ljubitelj
Opstepoznato je da ne smeju tockovi na osovinama da se razlikuju u precniku vise od 1%. 2% je neki "maksimum maksimuma" i to samo za vrlo kratku voznju - recimo sa rezervnim tockom ili probusenom run-flat gumom.

Lik koji je otvorio temu na nemackom forumu ciji link si postovao je promenio prvo prednje (skroz potrosene!), a onda 3 meseca kasnije zadnje. Tu se prica zavrsava.
Koliko vidim - nije jedini. I ostali koji su se naredjali su uradili isto to :glavomuzid:

To se sa 4x4 pogonom NE RADI, pogotovo kada ni u startu prednji i zadnji tockovi nisu iste velicine (kada su zadnji siri). Tacka.

BTW, ne treba ti nikakav dodatni manometar jer ima sasvim dovoljno precizan TPMS sistem.

Jeste, glupi BMW je mogao (i trebao!) da bude pametniji i da napravi sistem koji nije tako osetljiv, ali nisu - to i dalje ne opravdava vlasnike koji krse osnovna pravila.
Tako je, ljudi ne citaju uputstva za upotrebu, ne pridrzavaju se doslovno i nastanu problemi. BMW je mogao da stavi centralni diferencijal, mada koliko citam i neki drugi SUV su slicne imitacije 4x4 bez difa sa istim problemom habanja.

Jos sam se malo raspitivao kod Nemaca, ima tu jos dodataka na pricu o razlicitim gumama. I nije tako komplikovan niti skup kvar ako se otklanja van zvanicnog BMW servisa.
Nije strasno ni ako se dogodi problem, znaju se metodi i moze trajno da se resi uz samo malo vise paznje korisnika auta na odrzavanje.

BMW je jos 2006. izdao uputstvo koje se tacno gume po oznaci modela mogu koristiti i te gume oznacio kao posebne (zvezdicom) uz X drive. Znaci samo odredjene gume je BMW preporucio za upotrebu. Ima spisak modela guma na forumu.
Dalje, TPMS sistem je vrlo precizan, i ceo X drive je vrlo precizno zamisljen i konstruisan i tu potice deo problema. Ta preciznost. I netolerancija na promenu tj razlicito habanje guma.

U uputstvu (Nemci navode na 52. strani njihovog uputstva) navode korisnici na forumima da pise da se TMPS mora kalibrisati posle svakog naduvavanja makar jedne gume, nakon zamene guma po bilo kom osnovu, nakon stavljanja tezeg tereta u gepek pa vadjenja, nakon kacenja prikolice na kuku pa skidanja, i slicnim situacijama koje mogu da promene precnik tocka.

Nemci kazu i da BMW nije nigde zvanicno jasno deklarisao koji je to stepen razlicitosti guma koji se tolerise, navodno ne zna se tacna mera vec je stvar procene servisera kada je vreme za zamenu guma.
Za manometar kazu da je najjednostavnija provera koja nista ne kosta i nije potrebna poseta servisu da se ocita dijagnostika TPMS.

Takodje navode da je X drive razlog za ogranicenje voznje run flat probusene gume na 150km rastojanja.

BMW je napravio "previse savrsen, precizan" X drive sistem koji zahteva male tolerancije, cak toliko male da se preporucuje uparivanje guma iz iste proizvodne serije, istog kalupa.

X drive nema kao klasican 4x4 pogon centralni diferencijal.
VG (verteiler getriebe) koji strada prosto nema diferencijal i stoga ima vrlo ogranicenu toleranciju na razliku obrtanja prednje i zadnje osovine (guma).

X drive zahteva da na istoj osovini budu identicne gume.

Na X drive forumima serviseri pisu da u slucaju da se ekserom probusi jedna guma treba (i BMW ocekuje) da se menjaju sve 4 gume i iznova kalibrise sistem.

U sustini od vlasnika vozila zavisi mogucnost nastanka problema. Ako na vreme reaguje nije skupo a ako saceka da se pojedu zupci na vratilima (splines) i stane auto onda vlasniku treba dubok dzep.

Citam da je za jesen 2016. BMW najavio novo tehnicko resenje X drive sistema koje otklanja rizike i ove kvarove.

Sa druge strane, aftermarket trziste je reagovalo i u ponudi su zamenski delovi, samo oni koje pohabaju. Tako ima da se kupi samo plasticni zupcanik iz servo elektro motora za VG, i moze samo on da se zameni a ne ceo VG. Nista posebno komplikovano, pola sata posla.

Nije ni priblizno gadan kvar, niti skup ako se radi popravka van ovlascenog. Problem mogu biti specificni delovi. BMW kazu ne popravlja vec menja ceo VG (menjac da ga nazovem) kao komplet.

To naravno kosta.

Zamena plasticnog zupcanika se moze izvrsiti u kucnoj radionici, vrlo je jednostavno.

https://www.youtube.com/watch?v=3_S8VP4CVho

Da postoji neko jasnije upozorenje BMWa na to u vezi guma mozda bi bilo manje slucajeva, i ovako nije to mnogo. Ionako obicno ljudi na vreme menjaju ili rotiraju gume.

Re: BMW - generalna tema

Poslato: 30 Avg 2016, 07:40
od stefanan
Upravo u Kneza Miloša videh šlep kamion, natpis Radulović, a na njemu beli F30 M3. Crko xDrive sigurno :D

Sent from my MI 4LTE using Tapatalk