Stranica 110 od 313
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 31 Okt 2014, 16:29
od Incognito
H4wkeye napisao:Pa u odnosu na prethodni period. 2010, 2005, 2006, nebitno koja godina tacno. A zakljucio sam po tome sto su kontrole mnogo vece i striktnije sada, plus iz prica od nekih ljudi koji su pre imali tendenciju da daju pare, da sada to ne prolazi. Saobracajne patrole sa stalno proveravaju od strane UKP kada su na terenu. Mislim, ne kazem ja sad da vise nema toga, nazalost ima i dalje ali ne u toj meri kao nekad.
Slazem se. Stvari se nekako polako, ali ipak kako god bilo da bilo, menjaju. Na putevima je manje poginulih (konkretno ove godine je u poredjenju sa prethodnom oko 30% manje poginulih u saobracaju), suzena je mogucnost saobracajnoj policiji za primanje mita (licno sam se u to nedavno uverio, a i poznajem ljude koji su ostali bez dozvole zbog prekoracenja brzine sto je bilo nezamislivo pre par godina), iako to naravno nije u potpunosti iskorenjeno ...
Znaci efekti se zaista vide, zakon je dobar, ali treba imati u vidu nas problematican mentalitet koji se ne menja preko noci vec zahteva vreme.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 31 Okt 2014, 21:23
od Ji 4Tze
Zakon je vajkada bio dobar, primena je (bila) loša.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 31 Okt 2014, 21:36
od nuk
Ja i dalje tvrdim da i dan danas nije na zadovoljavajućem nivou.
Ako je verovati statistikama, možda i jeste situacija popravljena ali po meni, dokle god gledam situacije kako policajac na motoru prolazi pored automobila u kojem dete landara na zadnjoj klupi ili u kojem lik priča telefonom dok vozi, gomilu tehnički neispravnih vozila na drumovima i td. sve se svodi na sviranje q bez konkretnih rezultata promene svesti svih nas učesnika u saobraćaju što bi bio neki jasan pokazatelj da se iskreno radi na prevenciji
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 31 Okt 2014, 22:41
od H4wkeye
Sa tim se slazem Nuk, to i mene iritira. To je vec lenjost.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:02
od trojanac
Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da se nađu pred poslanicima do kraja godine. Članovi radne grupe predložili su nekoliko destina novih kategorija prekršaja i isto toliko novih pravila u ponašanju koje bi vozače mogli da čekaju već sledeće godine.
Izmenama Zakona biće obuhvaćena i nova kategorizacija nasilničke vožnje. Do sada je to bilo preticanje preko pune linije, kolone vozila i dvostruki prolaz kroz crveno svetlo.
Sada stručnjaci žele da u Zakon ugrade još dva primera ovakvog ponašanja - vožnju motocikla na zadnjem točku i prekoračenje brzine u naseljenim mestima ili na auto-putu.
"Vožnja preko 80 kilometara u naseljenom mestu i preko 150 kilometara na auto-putu mogli bi da se kategorišu kao nasilnička vožnja jer time vozač potpuno svesno krši neki propis", ističe Krste Lipovac, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.
Konkretan predlog je i da se dozvoli parkiranje na trotoaru svuda gde je to zakonski moguće, jer je sada strogo zabranjeno osim ako parking servis to nije odredio.
Takođe, treba dozvoliti preticanje motokultivatora ili traktora iako je linija puna jer se time ubrzava saobraćaj.
"Gde je to moguće, treba omogućiti preticanje poljoprivrednih mašina jer one usporavju saobraćaj. Traktori razvijaju od 30 do 40 kilometara na čas i oni više svojim kretanjem čine saobraćaj nebezbednim više nego ostali učesnici", objašnjava Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
U Komitetu za bezbednost saobraćaja kažu da treba poooštriti kaznenu politiku.
"Treba nagraditi savesne i još više kazniti nesavesne vozače. Treba pooštriti kazne i pre svega treba još bolje precizirati ulogu putara, koji do sada nisu odgovarali ni u jednom slučaju", navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
U okviru promena Zakona predlaže se i veće odvajanje novca iz budžeta za bezbednost saobraćaja. Ta sredstva treba usmeriti ka projektima koji su realni i praktični. Njima će se finansirati kružni tokovi, novi trotoari, semafori i zaštitne ograde.
Agencija za bezbednost saobraćaja biće nadležna za kontrolu trošenja tih sredstava, kako bi se sprečile zloupotrebe.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... %8De!.html
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:07
od NexT
Nasilnicka voznja 80 u gradu i 150 na auto-putu?
Jel me neko zajebava ili je samo clanak retardirano napisan?
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:12
od Paja
To za brzinu je besmisleno jer potpuno menja dosadašnji sistem. Sada je na AP do 160 mandatna kazna.
Nepotrebno je dizati kazne. Potrebno je sprovesti postojeći zakon.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:13
od trojanac
Šale se malo.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:15
od Neo
Mozda misle 80 i 150 preko ogranicenja

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:17
od Grujic
U svakom slucaju ce nam se usrati u zivot, mozda samo usvoje ponesto dobro...
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:19
od Paja
Neo napisao:Mozda misle 80 i 150 preko ogranicenja

To je mnogo realnije, ma koliko smešno delovalo na prvu loptu.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 12:21
od Ivan
Jedino ako je kao sto neo kaze inace ispade da mozes voziti 150 magistralom da nije nasilnicka voznja, a na AP ne.
Mada 120+150 nece niko onda dobiti nasilnicku voznju, mozda neko sa nekom zveri od 500+ks, ali ti su zasticeni kao beli medvedi

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 13:52
od Kuzmanovic
Ma nema sanse da nasilnicka voznja bude 80 km/u gradu, ipak mislim da se odnosi za 80/150 preko dozvoljene brzine.
Sent from my Tesla TTL7 using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 13:55
od H4wkeye
Kazne za prekoracenje brzine treba da budu vece pogotovu u naseljenim mestima. I raspon od do je preveliki za naselje. Svuda u inostranstvu se u naselju uglavnom rasponi za kazne po 10km/h a kod nas je do 21km/h, pa sledece je od 21 do 50km/h. To je ogroman raspon i cista glupost. Na AP ne treba dirati, sigurno neko vise ugrozava kada vozi 70 + u naselju nego neko 150 na polu praznom autoputu.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 18 Nov 2014, 13:57
od Vladapetr
Nelogično je, ajd za 130 po gradu - ali 230 po magistrali je previsoka granica, mora to mnogo niže da ide. Bojim se da će pre biti baš onako kako je u vesti napisano.
Poslato telepatski