Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 02 Mar 2017, 19:30
Jedva nadjoh u nekom backupu starog kompa.
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Zar nisu Florida i TIpo razvijani na istoj platformi?starac vujadin napisao:U vezi traktata od @ljubitelja...
..."kec" je dobio četvrtaste farove godinu pre nego što je počela proizvodnja 128 u KG. Plastične branike od 128 je dobio znatno kasnije na modelu "skala"...
...trap nikad nije bio konstruktivni problem ni na 127, a ni na Jugu. Da je bio ne bi se toliko trkali i jedan i drugi...
...Fiat Uno se prodavao sa ohv motorom od 903 kubika, kao i ostale tip 128 motore, pa ga je zamenio fire motor...nismo ga mi budžili u Uno...
...Florida je predstavljena kao završeni prototip 1987. te nikako nije mogla da počne da se proizvodi 1985. jer tada nisu ni bili spremljeni novi Fiatovi motori za naslednika Ritma...nažalost ni 1987 nije bila blizu proizvodnje...
...Florida nije bila planirana da se izvozi u SAD, nego je ideja o poslu u SAD proistekla od Malkolm Briklina koji je hteo da prodaje najjeftiniji auto u Americi, a to je bio Jugo...Florida nije ni bila planirana za homologaciju...
...Možda je bilo nekih Nemaca koji su kontrolisali kvalitet (mada ne verujem), ali u svakom lsučaju nije bilo nikakve histerije oko njih, jer bi se o tome znalo ili čulo za sve ove godine...možda je i bio neki Nemac iz Boscha koji je radio adaptaciju ubrizgavanja i trostepenog katalizatora koji je tada bio zakonska obaveza u Nemačkoj...
...itd...
Nisu nažalost, jer je platforma kod Tipa bila njegova najbolja stvar, dok je kod Floride to bila katastrofa. Auto je bio toliko slabašno konstruisian da nije trpeo nikakav ozbiljan prirast snage i obrtnog momenta. Zato nikada nije ni bilo dizela, iako su se silno trudili u Zastavi da izbace tu verziju. Takođe, od trkanja i popularizacije na taj način s tim autom nije bilo ništa, naravno.superboss napisao:Zar nisu Florida i TIpo razvijani na istoj platformi?![]()
Da, tvoja interpretacija. Vise si se potrudio da citas prema svojim ubedjenjima ali ok, tvoj izbor tumacenja.starac vujadin napisao:U vezi traktata od @ljubitelja...
Naravno, prvo je prebacena tehnologija, kalupi i sta vec treba iz Torina da bi nasi vezbali neko vreme dok se nisu zadovoljili minimumi standarda da Fiat moza da pusti u svoju prodajnu mrezu sirom sveta gde je vec prodavan 128. Kec je bio proba da li se na KG moze racunati od strane Fiata. Nije sve pozicije i izmene Keca mogla Zastava u par meseci da sprovede, vuklo se to par godina......"kec" je dobio četvrtaste farove godinu pre nego što je počela proizvodnja 128 u KG. Plastične branike od 128 je dobio ynatno kasnije na modelu "skala"...
Oduvek je pucanje stabilizatora na mestu promene preseka problem. Oni sto su se trkali ni pijani ne bi seli u ono sto je izaslo iz fabrike. Svi znaju da se menjao trap sa znatno pojacanim i izmenjenim delovima, a taj stabilizator potpuno izbacivao napolje. Zagrebacki Uradi Sam je detaljno objasnjavo o problemu i kako se samovski u garazi popravlja na bezbedni novi sistem....trap nikad nije bio konstruktivni problem ni na 127, a ni na Jugu. Da je bio ne bi se toliko trkali i jedan i drugi...
Nisam siguran da je restajl model Una koji je izlazio iz Fiata imao takve motore i 4brzinski menjac....Fiat Uno se prodavao sa ohv motorom od 903 kubika, kao i ostale tip 128 motore, pa ga je zamenio fire motor...nismo ga mi budžili u Uno...
Planirana (valjda je jasno iz teksta) je jos tada da bude uz koriscenje 1.3 motora koji je iz DMBa koji je vec bio osvojen za 101....Florida je predstavljena kao završeni prototip 1987. te nikako nije mogla da počne da se proizvodi 1985. jer tada nisu ni bili spremljeni novi Fiatovi motori za naslednika Ritma...nažalost ni 1987 nije bila blizu proizvodnje...
Izvoz u SAD iz KG i Trstenika (Prva Petoletka hidrualika za potrebe Boeinga) je politiciki drzavni aranzman koji je predlozio i sproveo tadasnji americki ambasador (Skenlan je mislim prezime) u SFRJ kao nacin placanja za kupovinu DC10 za JAT jer SFRJ nije imala para niti ikakve sanse da drugacije plati. To je vreme kada je Jugoslavija bila de facto pred bankrotom i uvela moratorijum na placanja u inostranstvo....Florida nije bila planirana da se izvozi u SAD, nego je ideja o poslu u SAD proistekla od Malkolm Briklina koji je hteo da prodaje najjeftiniji auto u Americi, a to je bio Jugo...Florida nije ni bila planirana za homologaciju...
Zna se sve ove godine kako je Kombiko odradio posao, Miki Savicevic (cuveni gen. direktro GENEXa) je vise puta javno detaljno objasnio komplet zasto je to bio neophodan postupak i uslovljen tadasnjim cuvenim kvalitetom iz Kragujevca . Nema nikakve veze sa Boschom, zavrsnu kontrolu gotovog auta rade sasvim drugaciji strucnjaci, vise imaju veze sa prodajom i salonima....Možda je bilo nekih Nemaca koji su kontrolisali kvalitet (mada ne verujem), ali u svakom lsučaju nije bilo nikakve histerije oko njih, jer bi se o tome znalo ili čulo za sve ove godine...možda je i bio neki Nemac iz Boscha koji je radio adaptaciju ubrizgavanja i trostepenog katalizatora koji je tada bio zakonska obaveza u Nemačkoj...
i tako blize......itd...
Yugo je bio projekat 102 a Florida 103.ljubitelj napisao: 103 model je 1979, postao poznat kao Jugo a 104 model Florida/Sana je trebalo da krene sa proizvodnjom pocetkom 80tih.
...Nisam pisao prema svojim ubeđenjima, nego sam konkretno pokazao na tvoje materijalne netačnosti i nebuloze. Nema tu nikavog "tumačenja", nego konkretna fakta. Ne znam šta te pogodila reč "traktat"...ili možda ne znaš šta ona znači?ljubitelj napisao:Da, tvoja interpretacija. Vise si se potrudio da citas prema svojim ubedjenjima ali ok, tvoj izbor tumacenja.starac vujadin napisao:U vezi traktata od @ljubitelja...
Naravno, prvo je prebacena tehnologija, kalupi i sta vec treba iz Torina da bi nasi vezbali neko vreme dok se nisu zadovoljili minimumi standarda da Fiat moza da pusti u svoju prodajnu mrezu sirom sveta gde je vec prodavan 128. Kec je bio proba da li se na KG moze racunati od strane Fiata. Nije sve pozicije i izmene Keca mogla Zastava u par meseci da sprovede, vuklo se to par godina......"kec" je dobio četvrtaste farove godinu pre nego što je počela proizvodnja 128 u KG. Plastične branike od 128 je dobio ynatno kasnije na modelu "skala"...Oduvek je pucanje stabilizatora na mestu promene preseka problem. Oni sto su se trkali ni pijani ne bi seli u ono sto je izaslo iz fabrike. Svi znaju da se menjao trap sa znatno pojacanim i izmenjenim delovima, a taj stabilizator potpuno izbacivao napolje. Zagrebacki Uradi Sam je detaljno objasnjavo o problemu i kako se samovski u garazi popravlja na bezbedni novi sistem....trap nikad nije bio konstruktivni problem ni na 127, a ni na Jugu. Da je bio ne bi se toliko trkali i jedan i drugi...Nisam siguran da je restajl model Una koji je izlazio iz Fiata imao takve motore i 4brzinski menjac....Fiat Uno se prodavao sa ohv motorom od 903 kubika, kao i ostale tip 128 motore, pa ga je zamenio fire motor...nismo ga mi budžili u Uno...
Uno iz KG je Mk2 model a taj je imao FIRE motore u originalnoj italijanskoj Fiat produkciji. 999ccm taj model 45 konkretno.Planirana (valjda je jasno iz teksta) je jos tada da bude uz koriscenje 1.3 motora koji je iz DMBa koji je vec bio osvojen za 101....Florida je predstavljena kao završeni prototip 1987. te nikako nije mogla da počne da se proizvodi 1985. jer tada nisu ni bili spremljeni novi Fiatovi motori za naslednika Ritma...nažalost ni 1987 nije bila blizu proizvodnje...
103 model je 1979, postao poznat kao Jugo a 104 model Florida/Sana je trebalo da krene sa proizvodnjom pocetkom 80tih. Logicno je da su planovi i razvoj mnogo ranije zapoceti nego sto se stvarno pojavila Florida tik pred kraj decenije.
Nazalost planovi su bili nerealno krupni spisak zelja.
Florida je na kraju i dobila stari 128 osnove 1.3 koji je doradjen sa EFI ubrizgavanjem uz kat. Motor koji je trpan i u Yugo verzije za izvoz poput Kabrija. Uz domacu kopiju 1.4 iz Tipa koji je vise nekako prilicio kako se cinilo.
Izvoz u SAD iz KG i Trstenika (Prva Petoletka hidrualika za potrebe Boeinga) je politiciki drzavni aranzman koji je predlozio i sproveo tadasnji americki ambasador (Skenlan je mislim prezime) u SFRJ kao nacin placanja za kupovinu DC10 za JAT jer SFRJ nije imala para niti ikakve sanse da drugacije plati. To je vreme kada je Jugoslavija bila de facto pred bankrotom i uvela moratorijum na placanja u inostranstvo....Florida nije bila planirana da se izvozi u SAD, nego je ideja o poslu u SAD proistekla od Malkolm Briklina koji je hteo da prodaje najjeftiniji auto u Americi, a to je bio Jugo...Florida nije ni bila planirana za homologaciju...
Florida jeste planirana 81-82 jer je trebalo da bude znatno skuplja od Juga i time znatno manje komada u toj kompenzaciji, barem u lepim zeljama. Realnost je da Floridu nisu uspeli nikada da uvedu u mas produkciju ozbiljnih brojeva, Jugo je jedino preostao da se modifikuje i progura...sto je na kraju i ugradjeno a Florida je nekako dogurala do 30.000 komada priblizno za sve godine zajedno.
Taj Birklin je prethodno bankrotirao bese sa Krajslerima pa su mu dali posao da se malo igra...sa nama.i sklone da ne upropasti jos nesto tamo kod njih.Zna se sve ove godine kako je Kombiko odradio posao, Miki Savicevic (cuveni gen. direktro GENEXa) je vise puta javno detaljno objasnio komplet zasto je to bio neophodan postupak i uslovljen tadasnjim cuvenim kvalitetom iz Kragujevca . Nema nikakve veze sa Boschom, zavrsnu kontrolu gotovog auta rade sasvim drugaciji strucnjaci, vise imaju veze sa prodajom i salonima....Možda je bilo nekih Nemaca koji su kontrolisali kvalitet (mada ne verujem), ali u svakom lsučaju nije bilo nikakve histerije oko njih, jer bi se o tome znalo ili čulo za sve ove godine...možda je i bio neki Nemac iz Boscha koji je radio adaptaciju ubrizgavanja i trostepenog katalizatora koji je tada bio zakonska obaveza u Nemačkoj...
i tako blize......itd...
Bitna je sustina, tajming godinu dve gore dole je sporedno.