Stranica 12 od 27

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 10:31
od Laki021
A zasto mislis da ta sila da se zaustavi tocak nije tako velika?

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 10:44
od nidza
Sila treba da je ista kao i ona koja ga pokreće. Ako moze da potpiše tocak, teoretski može i da ga zaustavi do blokiranja.

Nisam se izjašnjavao o veličini sile, nego o veličini uređaja. Moje mišljenje je da taj uređaj ne mora nešto velik da bude, tj ništa veći od elektromotora i generatora na hibridima.

Svaki točak može da ima poseban motor i generator, koji bi služio i kao kočnica.

Realno jedini stvarni problem je baterija u tom konceptu i sa time se sad najviše bore. Najdalje je otišla Tesla motors u toj priči.

Tapatalk Pro

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 10:53
od Laki021
Meni sad vise nista nije jasno o cemu pricas, zar ne diskutujemo pre svega o konvencionalnim automobilima?
Da citiram sebe:
Laki021 napisao: Vi bi da napravite skoro potpuni pogonski sistem elektricnog superautomobila kako bi se koristio kao kocnica kod obicnih kola.
Takodje nije isto potpisati tocak na 10km/h i na 250km/h, potrebna snaga je neuporediva.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 11:02
od nidza
I dalje ne vidim nikakav problem sa veličinom. Biće toga uskoro sve više, hibridi su sve bolji.

KERS u formuli u ogromnoj meri zamenjuje zadnje kočnice.

Tapatalk Pro

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 11:09
od Laki021
Ja i dalje ne kontam o cemu ti sad pricas i kako si se prebacio sa jedne na drugu temu... ali aj da se pridrzuim novoj prici...

Kod koriscenja elektromotora kao kocnice, pozeljno je zaobici baterije i ubaciti "buffer" u vidu superkondenzatora koji ima dosta mali kapacitet ali ogromnu max snagu. Tokom naglog kocenja, kondenzator se brzo puni, a zatim se lagano prazni puneci bateriju.
U formuli imamo razlicite vidove KERS-a, nisu svi elektricni.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 23:43
od dragvorl
Ne znam na sta mislis pod razlicitim vidovima, ali skladiste energije u F1 j e iskljucivo u baterijama, nema i nije ni bilo recimo sistema sa zamajcem. Williams je razvijao tako nesto, ali su u F1 zabranjeni, korisceni su na nekom trkackom Porscheu, za to znam.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 23:46
od methane.master
Zar ne bi trebalo da u nazivu teme da bude "Kočioni" umesto "Kočni" :think:


Sorry za OT. :pardon:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 24 Jun 2014, 23:48
od dragvorl
To jeste krucijalno pitanje. :kezo:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 25 Jun 2014, 00:01
od Laki021
Mene je neko slagao da Mercedes koristi zamajac :) Zapravo znam tacno ko :)

Sent from my SM-T520 using Tapatalk

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 25 Jun 2014, 08:04
od Heinz
Ako kolega mm ima kočionice onda menjajte :-)

TT

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 25 Jun 2014, 08:25
od Laki021
Ako izvodis od imenice kocnice onda su kocni, ako izvodis od glagola kociti onda su kocioni :) Meni je prirodnije kocioni mada mislim da moze kako hoces...

Najbolje da glasamo, referendum kako ce se zvati tema :)

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 25 Jun 2014, 11:54
od Gaginh0
Mozda je kochni pravilno, ali mi je blesavo skroz :D

Kao detetu nikad mi nije bilo jasno sto se kaze Milichin, a ne Milicin :D

Inace sad sam skontao da ne mogu da prebacim na latinicu ili cirilicu pa da pisem po forumu :ccc:

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 25 Jun 2014, 13:21
od Heinz
Što se tiče struke kočiono ne postoji ništa.
Takav ni seminarski ne prolazi, eventualno neki doktorat kod Miće.

TT

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 26 Jun 2014, 22:27
od Ji 4Tze
Nidžo, pobogu, da bi zaustavio automobil tj. jedan točak treba ti veća sila nego za pokretanje.. Masa x ubrzanje :)

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 27 Jun 2014, 08:05
od nidza
Da ako posmatraš silu trenja između točka tako da je uvek dovoljna da prenese silu kočnica, što je veoma daleko od realnosti. :-) Jak auto na istu muku stavlja gume kada ubrzava kao kada usporava, na to sam mislio, tj ako zablokiraš sve točkove auto i dalje neće stati.

Po onome što sam čitao ovih dana, elektromotor navodno može da usporava tocak 2x jače nego što ga ubrzava. Možda se odnosi na neka konkretna rešenja, nisam siguran, ali u svakom slučaju stoji da neki elektromotor može da ubrzava i usporava tocak. Idealno je da tu energiju vraća nazad u neki kondenzator ili bateriju.

Tapatalk Pro