Starce nije bas tako sto se tice potrosnje..
Uzmi za primer ono sto sam vozio i sto vozim.
Razlika je ogromna 100ks atmosferskih naspram turbo 180ks, motor je iste zapremine 1.6 a potrosnja je ista ili cak niza u korist turbo motora.
U gradu turbo trosi za l vise ali ima i mnogo vise snage. Kada je u pitanju magistrala ili autoput, turbo manje trosi, a pruza mnogo vise
Ok, to je tvoj primer...Moj primer je Alfa Giulietta 1.4 turbo sa super savremenim i navodno štedljivim motorom od 170ks. I troši mnogo...a ne troši sigurno mnogo više od tvoje Astre, i ko zna da li troši više uopšte...to su inače baš direktni rivali. I na kraju u realnosti čovek koji ima Breru 3.2 iskalkuliše da mu je za put u viskom ritmu svejedno šta će da vozi.
To je 1:1 u primerima, ali to nije toliko bitno.
Turbo motor je kao Dr. Jackylle i Mr. Hyde. Ako ga voziš babački, neće da troši, ali će i da se vuče ko slina. Može i tako, nije sporno. Ako hoćeš da ga provozaš oštrije, pokazaće svoje drugo lice, a ono nije štedljivo nimalo.
Obrtni moment...velika prednost turbo motora. Ali, i to može da se tretira na neki način kao individulana stvar. Koliko ti treba obrtnog momenta...da povučeš planinu. Nekome tonije to liko potrebno. Ok, je to parametar i jedan je od najbitnijih, ali mu iz marketinških razloga daju preveliki značaj, tj veći značaj od snage. Pre koju deceniju smo se smejali Amerima koji su voleli da pričaju o torque.
Kao kad gledam ove novokomponovane komentatore fudbala, pa više pričaju o "posedu lopte" nego o golovima, kao da se posed lopte broji.