Stranica 12 od 26
Re: Magla
Poslato: 30 Dec 2013, 21:34
od nikaragva
Laki021 napisao:nikaragva napisao:Laki021 napisao:Svaki, ali svaki put kada se vracam uvece iz BG za NS je uzasna magla, ni veceras me nije izneverilo

Primetio sam prilicnu navalu BMWova sa svajcarskim tablama. Jel ljudi tamo znaju ista drugo kupiti
Inace kod nekolicine sam primetio prilican bezobrazluk na putu. Npr. preticanje kolone na semaforu, kroz traku za levo ili desno i onda uletanje ispred svih. Jel tako rade i u svici?

Pa kod nekolicine ces to bilo gde primetiti

Osim sto su uglavnom bolja kola pa vise upadaju u oci ne bih se usudio da kazem da voze gore od domacih, naprotiv. Obrati paznju kad vidis kola sa Ch tablama u Srb koliko ce cesce stati pesacima, bas sam juce gledao ML-a kako koci sa 100m, onda sam video tablice pa mi bilo jasno

Sad sam pre 5min poludeo od divljaka, ja stao pesacima, prvi pored morao da stane al cim je mogao krenuo da razgrce pesake da prodje, ljudi gledaju u neverici jel lud, prvi sto je stao iza mene se vec namestio da me obidje jer nije mogao da izdrzi to silno stajanje na pesackom da prodje 5 pesaka.
Ma ne kazem da domaci to ne rade, sta od njih bolje i ocekivati.
Ali sam mislio da je neko ko zivi u uredjenoj zamlji za razliku od nase, sa kamerama na svakom cosku nesto naucio.
Npr. ja sam jednom popasao kaznu sto sam skrenuo levo iz trake za pravo. Cak sam i imao neko poluopravdanje da su radovi bili u toku, a zaista i jesu, pravio se somborski bulevar ... Ali jbg, popasao sam kaznu, pre 3-4g, i od tada nikad vise nisam tako nesto uradio
Nego htedoh da pitam: da li ta zuta svetla bolje rade posao u magli? I zasto su zabranjena?
Re: Magla
Poslato: 30 Dec 2013, 22:19
od dragvorl
Otkud da su zabranjena. Postavio sam citat zakona koji ih dozvoljava.
Re: Magla
Poslato: 30 Dec 2013, 22:44
od Laki021
nikaragva napisao:Laki021 napisao:nikaragva napisao:Laki021 napisao:Svaki, ali svaki put kada se vracam uvece iz BG za NS je uzasna magla, ni veceras me nije izneverilo

Primetio sam prilicnu navalu BMWova sa svajcarskim tablama. Jel ljudi tamo znaju ista drugo kupiti
Inace kod nekolicine sam primetio prilican bezobrazluk na putu. Npr. preticanje kolone na semaforu, kroz traku za levo ili desno i onda uletanje ispred svih. Jel tako rade i u svici?

Pa kod nekolicine ces to bilo gde primetiti

Osim sto su uglavnom bolja kola pa vise upadaju u oci ne bih se usudio da kazem da voze gore od domacih, naprotiv. Obrati paznju kad vidis kola sa Ch tablama u Srb koliko ce cesce stati pesacima, bas sam juce gledao ML-a kako koci sa 100m, onda sam video tablice pa mi bilo jasno

Sad sam pre 5min poludeo od divljaka, ja stao pesacima, prvi pored morao da stane al cim je mogao krenuo da razgrce pesake da prodje, ljudi gledaju u neverici jel lud, prvi sto je stao iza mene se vec namestio da me obidje jer nije mogao da izdrzi to silno stajanje na pesackom da prodje 5 pesaka.
Ma ne kazem da domaci to ne rade, sta od njih bolje i ocekivati.
Ali sam mislio da je neko ko zivi u uredjenoj zamlji za razliku od nase, sa kamerama na svakom cosku nesto naucio.
Npr. ja sam jednom popasao kaznu sto sam skrenuo levo iz trake za pravo. Cak sam i imao neko poluopravdanje da su radovi bili u toku, a zaista i jesu, pravio se somborski bulevar ... Ali jbg, popasao sam kaznu, pre 3-4g, i od tada nikad vise nisam tako nesto uradio
Nego htedoh da pitam: da li ta zuta svetla bolje rade posao u magli? I zasto su zabranjena?
Pa jesi cuo za izraz ko pusten s lanca

Mislim, sad ste ovde napravili ko da damo vozaci sa stranim tablicama su bagra, nazalost ne nedostaje ni domace bagre nimalo...
Sad kad si pomenuo skretanje iz srednje trake, veceras ja skrecem iz leve, iza mene policija, tek ide lik iz srednje... ja sizim, a policiju bas briga. I to bio je neki BMW, modifikovan auspuh, grmi samo tako ali je neki 318 rekao bih... naravno ja to ne mogu da otrpim tek tako pa ga isecem... i tako svaki put, kad god me neko iz srednje trake (kada to nije dozvoljeno) obilazi ja ga guram napolje a to mu se ovde redovno desava (u Ch nikada).
Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 01:44
od snork
NexT napisao:zdushan napisao:Koliko sam cuo, radari su kod nas zabranjeni, barem u smislu opreme kod kupovine novih vozila.
Odakle ti to?
Mercedesi se i kod nas prodaju sa Pre Safe i Distronic-om... Koliko sam ja upucen... Znam za jednu w221 koja sigurno ima Distronic, kupljena u O brigada
Meni je čovek koji radi u Omladinskih brigada rekao da im vojska pravi problem oko tih radara i da zvanično ne mogu da ih prodaju. Nisam se interesovao da li postoji neki polu-legalan način da se to zaobiđe.
Uroš S. napisao:Trebala bi žuta da pomažu, tj i to je takođe česta zabluda. Prosto je red veličine čestice magle prevelika da bi boja svetla igrala ulogu.
A infra-crvena (ali ne ovaj deo spektra odmah ispod vidljivog, nego još veće talasne dužine)? Jednom sam čitao neki tekst da su takvo svetlo (i odgovarajuće vizire/ekrane) Amerikanci koristili još za vreme Drugog svetskog rata na brodovima, vaš za navigaciju po magli. U tom smislu, jel neko probao Mercedesov IR nigh-vision po magli i da li se nešto vidi?
Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 02:10
od Uroš S.
Skoro sam diskutovao s ćaletom o tome, on mi je tako rekao, a obzirom da se dugo godina naučno bavi spektroskopijom i spektrofotometrijom, računam da je merodavan
Što se tiče za ljudsko oko nevidljivih talasnih dužina, ne bih znao, moram da pitam.
Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 02:23
od dragvorl
Evo
ovde clanak o tome oko talasnih duzina i probijanja magle. Inace postoje 2 vrste nightvisiona, termalni (reaguje na toplotu tela, BMW i Audi koriste mislim) i pasivni (Merc) koji mora da osvetljava IC svetlom da bi se dobila slika osvetljenog predmeta. Za to sluze one diode na kamerama.
http://www.youtube.com/watch?v=9UqlQ5PWr7A
Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 08:18
od nikaragva
Jel bi pomogli oni nocni nisani, termalni ili kakvi vec, sto vojska koristi?
Da nataknemo to na glavu i cepamo po magli, dok se oko nas krste

Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 08:28
od Xepoj87
dragvorl napisao:Evo
ovde clanak o tome oko talasnih duzina i probijanja magle. Inace postoje 2 vrste nightvisiona,
termalni (reaguje na toplotu tela, BMW i Audi koriste mislim) i pasivni (Merc) koji mora da osvetljava IC svetlom da bi se dobila slika osvetljenog predmeta. Za to sluze one diode na kamerama.
And, true to its name, Mercedes’ system, part of the $3490 Premium Package 2 on the CL550, is more elaborate than BMW’s and Audi’s. It is the only one among them that’s considered active rather than passive (Lexus also uses an active system). This means that, unlike the other Germans, the Mercedes setup actually projects infrared radiation in front of the car and then picks it up with its windshield-mounted camera. The projection is analogous to what headlights do for your natural eyesight. The resulting image is brighter and crisper than those generated by thermographic systems. It’s more like watching a black-and-white television than viewing a science experiment in a dark room.
Bmw i Mercedes su izbacili sistem 2005. godine,Audi 2010. ,a Lexus 2013. u GS seriji,dok je prvi u kolima to imao Cadillac DeVille 2000. godine,ali nista nalik ovim modernijim sistemima.
Inace,na ovom testu je najgori bio Bmw,i to kako kazu,ubedljivo,dok je Audi bio najbolji,jer je prvi uspevao da detektuje pesake.
Prednost Mercedesovog sistema je bolja slika,i bolja detekcija svih objekata,kao celokupan Night Vision sistem,ali Audijev i Bmw-ov(da ga je Bmw realizovao dobro) je taj da bolje izdvajaju toplotne objekte iz cele slike.
Takodje,Mercedesov sistem je jedini koji upozorava i pesaka sa 4 usmerena blicanja ka njemu, da se skloni sa puta.
We admit to being surprised by the Audi’s win. The Mercedes system has flashing, diverting headlights; it blasts the road ahead with near-infrared radiation; it’s got that name. But what the Audi setup does better than the Mercedes or the BMW is notify the driver the earliest and in the clearest fashion that a pedestrian is up ahead. And that’s the most important thing this equipment ought to do.
Zanima me samo da li je jos nesto unapredjeno na novoj S klasi mozda...
Evo i snimka testa:
Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 09:03
od Xepoj87
Da dodam na post,ovo je snimano u uslovima niske temperature,gde je pasivni sistem u prednosti,verovatno Audi ne bi bio u prednosti na visim temperaturama,ali opet,ne mora da znaci,i ako je to da kazem,"mana" tih termalnih sistema,pored losije slike.
Procitao sam upravo da nova S klasa ima dosta unapredjen NV,i da sada ima i detekciju(oznacavanje) zivotinja.
Night View Assist Plus includes two separate LED headlamps that shine an invisible and non-dazzling infrared light onto the road. A near-infrared camera designed specifically for this type of light, located in the upper section of the windscreen, together with a far-infrared camera (thermal imaging camera) set into the radiator grille, are able to recognise what is happening in front of the car and activate the system's warning functions.
If the so-called "pop-up" function has been activated, a bright grey-scale image of the road and the area in front of the vehicle appears in the display of the instrument cluster as soon as a potential risk is identified – whereby people and animals in the relevant warning zone, within 160 m of the car, are highlighted in colour and thus clearly distinguishable.
If there are people within this warning zone, the spotlight function set earlier will become active on unlit roads and at speeds over 60 km/h. A special module in the front headlamp flashes several times at any person in the critical zone to provide a warning. This alerts both the driver and the person at risk to the potential danger. The flashing function is not used in the case of animals, since their reaction is unpredictable.
In its basic setting, Night View Assist Plus is set to "Automatic activation of night vision image", in other words the pop-up function is activated. In this case Night View Assist remains active in the background. However, as soon as it detects a person or an animal within the danger zone on an unlit road, it automatically activates transfer of the image to show the situation on the display screen. Once the risk area has been passed, the image in the display automatically switches off again. As hitherto, the system can however be kept permanently switched on.
Fin dodatak je da se sam NV pali kada detektuje pesaka,ili zivotinju na putu, i prikazuje na ekranu umesto brzinometra,i ako nije bio ukljucen na ekranu.
To moze i da se iskljuci.
Evo i videa kako radi nov Night Vision na Mercedesu,a vidim da sada ima i Termalnu kameru:
http://techcenter.mercedes-benz.com/en/ ... il-section
A evo kako su to raniji sistemi pokazivali:
2003 Lexus LX 470

Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 18:42
od maniaxxx
Moj brat ima na golfu radarski tempomat, mora baš da ga pitam da li to radi i na magli. A sigurno mora da bude i čist da radi ko što treba po moje.
Re: Magla
Poslato: 31 Dec 2013, 20:12
od Xepoj87
Ovi pasivni bi trebali da su bolji po magli i kisi,ali ne treba ocekivati cuda
Sada na novoj S klasi bi trebalo da je kombinacija,aktivni sistem sa termalnom kamerom,te mislim da ce biti super,jer ce davati cistu sliku,a videce se bolje pesaci i slicno,kao i po kisi i magli.
Svakako se bolje vidi nego golim okom u gustoj magli,ali ja ne bih imao muda da se oslonim na to

Re: Magla
Poslato: 01 Jan 2014, 11:05
od maniaxxx
Polako če to doči i niže razrede, tada čemo sve više morati da prihvačamo novu tehnologiju...ali nadam se da če to dobro proveriti, tu nema šale ako dođe do nekog bug-a

Re: Magla
Poslato: 01 Jan 2014, 11:16
od nikaragva
Jel detektuje i zombije?

Re: Magla
Poslato: 01 Jan 2014, 13:23
od Texonja
Hyundai ima prototip protiv zombija, koji krece u proizvodnju ove godine, specijalno za srpsko trziste. Na zalost, samo Santa Fe model je moguce naruciti, tako da ce oni sa plicim dzepom morati malo da sacekaju. (ko prezivi)

Re: Magla
Poslato: 01 Jan 2014, 23:16
od nikaragva
Megafon je najvazniji
