Stranica 12 od 74
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 18:23
od dragvorl
Pametno pitanje, a ljudi u 99% slucajeva ne misle o tome. Kada auto predje odredjenu kilometrazu, nebitno da li se redovno menjaju ulje i filteri, frikcione povrsine sa lamela i opiljci sa elemenata svakako kontaminiraju ulje, a sa tim i zidove cevi, creva, hladnjaka, itd...to je fina, mikronska supstanca, koju je moguce videti na magnetima u karteru. Vremenom se ona nakuplja, i smanjuje se kapacitet hladjenja, menjac se vise greje, a i same lamele, cak i ako izgledaju na oko OK vec postaju suvise krute i lako se sa njih krune i veci delovi materijala. Uglavnom, kome cena nije problem, pozeljno je otvoriti menjac, pregledati ga detaljno, zameniti sta treba i onda si miran jos dugo dugo, od prilike dok je auto kod tebe. E sad, mozes uraditi sto se najcesce radi, a to je da se vozi dok ne pokaze ocigledne simptome i onda ici na remont, i mogu se ignorisati simptomi i onda ce auto stati negde ko zna gde. Ja bih na tvom mestu da uzmem drugi auto oterao kod dobrog specijaliste za prenos, pregledao detaljno i poslusao savet.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 19:03
od Floyd
dragvorl napisao:Nego, automatik sa 5 brzina u E46 i 8 brzina u tvom Floyde su nebo i zemlja. Mislim, ceo pogonski sklop je nebo i zemlja, ne samo menjac.
Znam ali hocu da kazem da kod tog novog nije tako, ako nekog zanima
Grujic napisao:Ne bi me cudilo da je tamo medju zaludjenicima za kola bas fora znati i voziti manuelac
Jeste...to mozes zakljuciti ako prelistas neke njihove auto forume
NexT napisao:Ima problem da se odluci da li da vozi u trecoj ili cetvrtoj (recimo i na Pugu je 50 na sat previse za trecu a premalo za cetvrtu u normalnoj voznji) pa onda nekad prabaci u vecu, ja samo malo pustim gas zbog onog ispred mene, a on vrati u trecu iako nema razloga za to...
Mada, mozda ja ne umem da vozim automatik

Nemam ni ja puno iskustva sa automatikom ali sam primetio da dosta igra uticaj to kako doziras gas i to treba da se radi malo drugacije od manuelca...
Npr. kad sam tek uzeo auto i pri usporavanju (a kad se ne zaustavljam) da npr. propustim pesaka i nastavim dalje ja sam posle dodavao gas grubo (kao na manuelnom kad hoces da ga razvuces u drugoj i prebacis u trecu) a onda automat skonta da hoces da ubrzas naglo pa ga recimo iz 4. u kojoj je bio sputsi u drugu (ili iz 3. u prvu, nisam siguran) i to zna neprijatno da cimne. Zato gas treba dozirati malo lakse i on neprimetno vraca u trecu pa nastavlja dalje.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 22:40
od Texonja
Floyde, apsolutno isto iskustvo i ja imam. Treba nauciti voziti automatika, tj treba iskustvo sa njim kako bi ti znao njegove reakcije u odredjenim situacijama pa se tako i ponasao. Recimo, ako hoces da naglo ubrzas istog trenutka (da bi se izvukao iz neke situacije) i potopis gas do kraja, nisi uradio nista, tj napravio si upravo suprotno jer ce on prvo da menja brzinu u nizi stepen, pa tek onda da ubrza (ispali te kao iz katapulta), ali dok on to uradi prodje nekoliko sekundi. Ovo me je nerviralo kada pocne da treperi zeleno na semaforu, ja instinktivno stisnem gas malo jace da bih projurio pre zutog, medjutim on to stiskanje skonta drugacije i uradi gore opisano, pa na kraju treba da budem srecan ako ne proletim kroz crveno, a ne zuto.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 22:46
od Ji 4Tze
Ok, i koje tehnike znalci koristite s manuelnim sem noga-s-gasa-pa-u-nižu pa da vam MT znači? I vaganja da se popnete na ivičnjak?
Nisu Ameri blesavi, tamo je sve podredjeno tome da se čovek manje zamara dok stigne na posao da odradi svoj zadatak da ima da plati kredit za nešto što mu je neko prodao priču da mora da ima

realno, vožnja sa AT menjačem je opuštena. Evo ja bih menjao i ovaj perfektni Hondin menjač za neki AT, ne smeta mi ni da ima 5 brzina.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 23:17
od Laki021
Texonja napisao:Floyde, apsolutno isto iskustvo i ja imam. Treba nauciti voziti automatika, tj treba iskustvo sa njim kako bi ti znao njegove reakcije u odredjenim situacijama pa se tako i ponasao. Recimo, ako hoces da naglo ubrzas istog trenutka (da bi se izvukao iz neke situacije) i potopis gas do kraja, nisi uradio nista, tj napravio si upravo suprotno jer ce on prvo da menja brzinu u nizi stepen, pa tek onda da ubrza (ispali te kao iz katapulta), ali dok on to uradi prodje nekoliko sekundi. Ovo me je nerviralo kada pocne da treperi zeleno na semaforu, ja instinktivno stisnem gas malo jace da bih projurio pre zutog, medjutim on to stiskanje skonta drugacije i uradi gore opisano, pa na kraju treba da budem srecan ako ne proletim kroz crveno, a ne zuto.
Tex, ne znam kako imas takav osecaj, posto menjac menja za oko pola sekunde mislim, Floydov i za manje. I ja kad hocu da tako ubrzam stisnem ga iako znan da ce menjati, al to uradi bas brzo i na kraju uvek profitiram tom promenom.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 23:27
od Texonja
Vise ga nemam, posto sam se kurtalisao istog, tako da nije ni vazno. Izgubio sam volju za diskusijom.
Ja sam preveliki "znalac", tako da mi manuelni iz BMW-a savrseno odgovara (kao i Wagenov), iako nije bas kao "perfektni Hondin".

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 23:49
od Xepoj87
Ja uopste nisam imao problem kod Mercedesa sa 5-obrzinskim menjacem,ali uopste,osim manuelnog moda koji je prespor... Mislim da je software kod Mercedesa jako dobar i da to vadi stvar.
7G-tronic je vec nesto sto ne treba hvaliti,ali takodje spor manuelni mod... Kada stisnes gas,downshift i ubrzavanje je maltene momentalno. Daleko brze nego sto bih ja mogao na manuelnom da prebacim u nizu brzinu,pa da nadrukam obrtaje i krenem valjano da ubrzavam...
Velike nade ulazem u ovaj novi DCT 7G-tronic sa duplim kvacilom sto ide u novu A klasu...
Ko misli da su Bmw-ov menjac i slicni losi,treba da uzme i ozbiljnije ,malo duze provoza neke druge,kao iz Toyote,Honde,Peugeota...
Pa ono je tuga Bozija... Na nekim poljima su full,a na drugim su u srednjem veku.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 16 Avg 2012, 23:58
od Floyd
Ni ja nemam primedbe na naglo ubrzavanje, bar kod mog menjaca...pri "potapanju" gasa, sve se odvija munjevito a osim slusanja zvuka i gledanja u obrtomer, nemozes ni da osetis kako izmenja brzine

Isto mi se svidja i kad potopim gas iz mesta (ne radim ovde) jer auto bukvalno podivlja, zadnje gume proklizu malo i pored upaljenog DTC-a i bukvalno te, sto bi rekao Tex, ispali kao iz katapulta

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 19 Avg 2012, 00:01
od Floyd
http://www.youtube.com/watch?v=J3_T78ygsY8
Gledaj od 1:00
Jer normalno da kod DSG-a ispusta ovakve zvukove pri usporavanju i pri downshifting-u ili to zavisi od podesavanja?
Da budem jos precizniji...da li pri usporavanju prolazi kroz sve brzine na dole kao manuelac?
Kod mene se nit cuje a nit oseti da je izmenjao brzine pri usporavanju/kocenju...
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 19 Avg 2012, 00:11
od ftj
Nema preskakanja brzina kod dsg-a, doduse ovaj je u S-u vozio pa iz tog razloga downshiftuje ranije nego kad bi bio u D, tj. u D to ne bi bilo primetno po zvuku. Cini mi se i da ovaj za razliku od mog doda jos i medjugas pri downshiftovanju sto dodatno uzbudjuje stvar.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 19 Avg 2012, 08:51
od dragvorl
A mogu i da pretpostavim zasto nema preskakanja, jer bi onda brzine bile na istom kvacilu, sto bi nesto usporilo ceo proces. Inace sto kaze ftj ovaj dodaje medjugas pa se malo cuje iz auspuha.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 19 Avg 2012, 11:26
od Floyd
Jes vala, stvatrno se oseti da dodaje medju gas

Toga valjda nema u D modu?
Nebi bilo prijatno da pri svakom usporavanju, ispusta ovakve zvukove

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 19 Avg 2012, 11:45
od Xepoj87
Meni vise deluje da su zvukovi iz motora i auspuha,a ne iz menjaca...
Jos nisam cuo da se menjac cuje,samo da se oseca,a S-tronic se meni nije osecao,mada nisam ga ni vozio u 450ks

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 19 Avg 2012, 11:50
od ftj
U D modu kad pustiš gas downshiftovaće mnogo kasnije recimo na ispod 2000 rpm i obrtaji će se popeti na ispod 3,000 i samim tim neće biti velikog zvuka i drame. Inače taj međugas je i dodat da bi pojačao zabavu i sve to što urla je zapravo dobra stvar

Kolko se sećam to nije bilo zgodno stavljati na turbo motor iz nekih razloga.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Poslato: 19 Avg 2012, 12:10
od Floyd
Xepoj87 napisao:Meni vise deluje da su zvukovi iz motora i auspuha,a ne iz menjaca...
Jos nisam cuo da se menjac cuje,samo da se oseca,a S-tronic se meni nije osecao,mada nisam ga ni vozio u 450ks

Nisam ni mislio da se menjac cuje

Naravno da zvukovi dolaze iz auspuha a i po kazaljki obrtomera se to vidi...
ftj napisao:Inače taj međugas je i dodat da bi pojačao zabavu i sve to što urla je zapravo dobra stvar

Priznajem da je dobra stvar i da zvuci do jaja ali nadam se da nije tako svaki put...valjda moze da se vozi i normalno
