Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 24 Apr 2013, 15:11
tacno, osim ako nije dizel i tu krece da mu opada snaga, momenat je vec odavno 

forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Dragan to samo onako, da malo prcne dizele...to je jace od njega.zex napisao:dobro Dragane, to je bilo samo primera radi...
zex napisao:Vozis auto na 4000 obrtaja i on daje 100kW snage...U kojoj brzini ce bolje ubrzavati? U IV ili V ili VI? Naravno u IV jer je transformacija momenta najveca a tu snaga ne igra ulogu...
Mozete da odogovrite i za vucnu silu da ne bi bilo pitanja o precniku tocka.Laki021 napisao: Cime je odredjen max moguci moment na tockovima pri nekoj brzini??? Od ovog pitanja bezite ko djavo od krsta jer vam ne odgovara odgovor...
zar nije obrnuto?Laki021 napisao:
Ovde je pitanje bilo sa konstantnih 100KW u kojoj brzini ce jace ubrzavati, svejedno je (moment na motoru ce biti razlicit, ali na tockovima isti).
Nenade, ovo je ako posmatras samo jednu brzinu menjaca pa se kreces kroz nju, medjutim ako mozes da biras prenosni odnos koji zelis na nekoj odredjenoj brzini, ciljanjem kog broja obrtaja ces postici maksimalno ubrzanje?NenadNR napisao:Vrednost ubrzanja ( obimne sile na točku) je najveća na broju obrtaja motora gde je maksimalan moment ali treba razdvojiti trenutno ubrzanje od vremena ubrzanja od v1 do v2.
Mozda ja nisam dovoljno precizirao pitanje. Pitam za neku konkretnu brzinu, dakle krecemo se 100Km/s i zelim da maksimalno ubrzam, sta treba da uradim, u koje obrtaje da prebacim motor koristeci menjac?NenadNR napisao: Na primer 300 Nm na 3000 o/min motora je preračunato na pogonske točkove isto što i 150 Nm na 6000 o/min.
Laki021 napisao: Sustina je da je snaga kao podatak hijerarhijski iznad momenta jer nam nudi nesto vise tj daje nam daleko vise informacija, zato sto ona osim momenta uzima u obzir i broj obrtaja. A snage bez momenta nema, to je jasno.
Opis pojave je tacan a zakljucak je netacan.Laki021 napisao: Kada motoru pocne snaga da opada pri prevelikim obrtajima (jer mu moment ode u podrum), vreme je za prebacivanje u veci stepen gde ce on povuci jace (jer ce opet imati punu snagu).
ovi su izmerili drugacije, da je maks moment na tockovima najveci na obrtajima na kojima i sam motor razvija najveci moment, iako na istim ima nekih 80 posto max snage, evo u prikacenom pdf fajlu...Laki021 napisao: Maksimalno ubrzanje pri bilo kojoj brzini se ostvaruje kada je moement na tockovima maksimalan. A moment na tockovima je maksimalan kada je proizvod obrtnog moemnta motora i prenosnog odnosa menjaca maksimalan. E sad fora je sto se to desava, tj taj proizvod je maksimalan upravo u tacki u kojoj motor ostvaruje maksimalnu snagu, te zato pri maks ubrzanju uvek treba da gadjamo obrtaje gde motor ima maksimalnu snagu.