Stranica 12 od 57

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 13:13
od Laki021
Geza napisao: Međutim, ubuduće će broj pređenih kilometara biti evidentiran na pregledu pre carinjenja i unet u potvrdu o ispitivanju, a bez nje vozilo neće moći kasnije da se registruje i prodaje. Svako ko kasnije bude kupovao automobil na njemu će videti kilometražu koja je zabeležena prilikom carinjenja a ne na primer znatno manju.

Ovo je odlicno.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 13:17
od ADrei
pa I sad imaju kombinaciju da preko vracaju km da bi u carinskoj deklaraciji pisalo 123k.. ne vidim sta ce se tu promeniti :)

Sent from my Galaxy Tab 3 using Tapatalk

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 13:19
od dragvorl
Ali pre su i dizali km da smanje carinu. Ako je veca km evidentirana odmah je - kod kupaca.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 13:20
od Delija
@ADrei
Kanda ne razumes sistem... :)

Ne isplati se vracanje preko - platice veci porez (i carinu ako auto nije iz EU) u tom slucaju.

Do sada se podizala pre carinjenja kilometraza na nebulozne vrednosti (ako vec i nisu nebulozne :D) da bi vrednost za carinjenje bila manja, pa onda posle vracala zbog prodaje.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 13:24
od ADrei
ja sve koje znam vracaju preko km... I ne vidim sta ce se promeniti osim sto ce sad morati da daju tu carinsku deklaraciju a do sad nisu morali :)
ali je svakako vecina davala hvaleci se "pravom km"...

ovo je teska glupost ne bi li uzeli jos malo para... jedini nacin da se proveri km je servisna knjizica + kompletna istorija u ovlascenom servisu...
Sent from my Galaxy Tab 3 using Tapatalk

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 13:38
od Laki021
Ako bude sprovodjeno kako bi trebalo onda je jako dobra stvar, ako bude samo jos jedna karika koju treba podmazati, onda ne valja..

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 16:29
od Delija
@ADrei
I dalje imam utisak da nisi ukapirao sistem :)

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 20 Mar 2014, 16:32
od Milos_kg
A sta ga briga i sta ima da kapira kad ima da iskesira za nov/vrlo malo koriscen auto... samo opterecuje mozak budalastinama :kezo:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 17 Jun 2014, 23:23
od dragvorl
Poredi se km sa JCI i sa km sata tokom pregleda, ako je razlika veca od 1000 km onda se upisuje u uverenje. Ovako izgleda uverenja bez podataka koji se unose.


Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 28 Jun 2014, 11:35
od Geza
Šta sve moraju da plate kupci "polovnjaka"
http://mondo.rs/a705419/Magazin/Lifesty ... njaka.html

Od početka godine doneto je nekoliko mera i propisa koji se tiču uvoza polovnih automobila, zbog čega će "polovnjaci" poskupeti. Evo koje sve namete kupci sada moraju da plaćaju.

Uvoznici polovnih vozila u Srbiji će zbog sve većih nameta osnovati u julu udruženje u okviru Privredne komore Srbije, kako bi pokušali da utiču na državu i sačuvaju tu branšu od propadanja, najavio je vlasnik auto-kuće "Nascar" iz Beograda Uroš Erčević.

"Ove godine je donet niz mera i propisa koji su promenili poslovanje uvoznika polovnih vozila", rekao je Erčević Tanjugu, dodajući da će polovni automobili morati da poskupe, uprkos sve slabijoj prodaji zbog male platežne moći građana.

On je podsetio da je od početka 2014. počeo da se primenjuje katalog Auto-moto saveza Srbije, po kojem se određuje vrednost vozila na koju se plaća porez.

Erčević kaže da taj katalog ima nerealne cene koje su znatno više od tržišnih i da će morati da se menja.

"AMSS je svestan da taj katalog treba da se promeni i prilagodi, ali to će trajati i ne znaju kada će izaći novi katalog. Sve promene koje su donete ove godine direktno utiču na cene vozila i najviše pogađaju kupce", naglasio je on.

Druga promena je početak primene pravilnika Agencije za bezbednost saobaćaja od 19. aprila, pa je obavezna provera polovnih vozila i dokumentacije kod AMSS - a ili drugih ovlašćenih organizacija.

Erčević kaže da je uvođenje te provere produžilo proces od uvoza do registracije vozila i da se bespotrebno čeka između 20 dana i jednog meseca.

Prema njegovim rečima, uvoznici će zbog toga osnovati udruženje kao grupaciju u okviru Udruženja za trgovinu u PKS.

"Provera Agencije za bezbednost saobraćaja sa pratećim troškovima košta oko 13.900 dinara, od čega samo 290 dinara ide u budžet Srbije, a svi ostali troškovi su vezani za AMSS, Agenciju za bezbednost i izdavanje nekakvog obrazca", naglasio je Erčević.

Tu su i troškovi da se vozilo šlep službom preveze na mesto pregleda i nazad, tako da ti troškovi, kako je naveo, svakako prelaze 20.000 dinara.

"Uvoznici nemaju ništa protiv pregleda koji će poboljšati kvalitet ili bezbednost vozila na putevima, međutim ovaj pregled uopšte ne utiče na bezbednost vozila već samo pravi trošak.

Tu se radi samo o pregledu dokumentacije vozila, koju inače pregledaju carinski organi, a bilo je najavljivano da će se proveravati kilometraža i stanje vozila, ali se ništa od toga ne proverava", kazao je Erčević. On je napomenuo da su papiri tih automobila već prošli sve provere u inostranstvu.

Kako je rekao, Agencija za bezbednost saobraćaja i AMSS nisu bili spremni za primenu te mere i tražili su odlaganje, jer ne mogu da odrade posao za toliki broj vozila i izdaju potvrde.

On je rekao da za Agenciju i AMSS ne postoji nikakav zakonski rok u kome bi trebalo da završe taj pregled i izdaju potvrdu, ali se u praksi čeka do mesec dana, a ako se napravi neka greška i mnogo duže.

Treći problem je početak primene ekološke takse od 12.000 dinara po toni, koja je trebalo da počne da se primenjuje od prošle godine, naveo je Erčević, dodajući da se uvoznici plaše i da će država retroaktivno naplatiti neke namete koje nisu predvideli prilikom nabavke vozila.

Prema njegovim rečima, primena ekološke takse će dosta pogoditi uvoznike polovnih vozila, pa će kvalitet automobila koji se voze u Srbiji biti gori nego sada, umesto da je obrnuto.

Erčević kaže da su počeli da se gase autoplacevi u Srbiji, kao i da auto-kuće smanjuju broj zaposlenih.

Uvoznici kažu da se od polovnih vozila, vrednosti između 7.000 i 12.000 evra, najviše prodaje “opel insignija” i bilo koji “audi” - stariji i mlađi, kao i ostala nemačka vozila poput “folksvagena”, “BMW-a” i “mercedesa”.

Što se tiče starijih automobila, kupuju se italijanska i francuska vozila, dok "japanaca" skoro da nema na auto-placevima, jer su predviđena veća davanja prilikom uvoza.

U Srbiju se svake godine uveze više od 100.000 polovnih vozila.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 28 Jun 2014, 14:21
od dragvorl
Nije tacno da se na pregledu ne proverava kilometraza. Ne proverava se forenzickim metodama i slicno, ali se uporedjuje stanje na satu tokom pregleda i stanje koje je bilo na carini. Ako se razlikuje za vise od 1000 kilometara upisuje se u dokument koji izdaje agencija i kupac ce videti da je nesto radjeno sa km. Ako se spusti km u inostranstvu i carini se na tu km onda naravno to nece biti u papirima. ONo sto ja pouzdano znam, bar sa jednog punkta za pregled je i da se proverava da li auto ima katalizator, tj. da li je on fizicki na vozilu.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 28 Jun 2014, 20:02
od dunx81
Koliko ta km pa makar i stelovana ima uticaja na izbor auta kod ljudi to je strava. Imam utisak da 90% njih slepo veruje u to sto pise na satu i sami sebe ubede da je to realno.

Drugar prodaje Lagunu 2003 i oglasio je sa 280.000 km koliko stoji na satu. Auto je i sasvim korektan i dao je skroz pristojnu cenu al skoro niko ne zove. Sacica njih koji se jave, svi do jednog kukaju zbog velike kilometraze. Da je spustio na famoznih 14x.000km otisla bi do sada sigurno.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 05 Jul 2014, 14:50
od dejanvp
Prodavao momak Pezoa 206 GTI sa ~20x.xxx km na satu. Zove ga potencijalni kupac i dobro ga propita sta i kako a kad je na kraju cuo kilometrazu kao razocarao se i kaze "brate ja ipak vise volim da mi pise manja kilometraza pa makar i znao da je mnogo veca" :rofl: debil :kezo: Drugi ga pitao da mu za Pezoa dotera 50m drva :kezo:

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 29 Jul 2014, 13:10
od schonenk
Nije kupovina, ali verovatno neko ima neki info ili ideju. 2006 golf tdi 1.9 77kw, riknuo menjac, kvacilo ceh u vw servisu u nemackoj oko 5k evra.

Meni je receno u jednoj sped sluzbi da prevoz automobila registrovanog u Nemackoj, a u kvaru zvanicno nije dozvoljen. Moze samo uvoz.

Sta biste vi ucinili sa autom? Prodati ga u Nemackoj u ovom stanju je verovatno tesko. Popraviti pa prodati nema racunice. Da li uvesti u Srbiju, popraviti pa prodati predstavlja najbolju strategiju za ogranicavanje stete?

Auto je kupljen sa malom kilometrazom tamo, vozen 4 godine bez ijednog problema, sad ima na satu nesto oko 130k.

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka

Poslato: 29 Jul 2014, 17:24
od nidza
Uvesti, popraviti i prodati ovde.

Tapatalk Pro