Stranica 111 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 10:29
od robbief
Pozdrav svima,

sledeci Rakhilov primer zelim sa Vama da podelim impresije iz fenomenalnog Brussels Air Museum. Slike su sa pocetka marta i nadam se da cete uzivati. :)

Zbirka je fascinantna, ali na moju ogromnu zalost, nije bio izlozen avion zbog koga sam prakticno otisao u muzej, a to je Sabb Draken. Srecom ovi predivni Mirazi, Spitfajeri, F-4 Phantom, F-104 Starfigher i ostali su mi popravili raspolozenje.


https://www.dropbox.com/sh/859i3a4s9aufc6c/GHfKYNTdWm

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 10:51
od BAJKER
:doubleup: :bravo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 11:18
od methane.master
Bravo Robi! :bravo:

Već prva slika me je dotukla. :cool!:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 11:27
od dragan
slike su :doubleup:
McGruja napisao:Verovatno su na različitim visinama
bas tako...
ako mozes zamisli da je avion u centru nekog valjka visine priblizno 600m ( 2000ft grubo ) i precnika 10nm, dakle iznad i ispod njega je po 300m vertikalno prostora i sa svake strane u horizontalnoj ravni 5nm...
e, u tom prostoru ne sme da se nadje nijedan drugi vazduhoplov ( da opet ne duzim, postoje izuzeci koji nisu bitni za ono tvoje pocetno pitanje jer si pitao za avione u preletu na visinama koje vodi oblasna, ako te bas zanima dalja prica na tu temu mozemo, ali bi to bilo duze teoretisanje i zalazenje u sitna creva, po meni bespotrebno )...
u praksi se to horizontalno razdvajanje povecava iz vise razloga, i kad se dva aviona vode na istoj visini ( u praksi najcesce u kursevima koji se ukrstaju ) najcesce se vode tako da je razdvajanje u toj horizontalnoj ravni bar 7-8nm...
to sto se tebi cini da idu jako blizu jedan pored drugog sigurno znaci da se nalaze vertikalno razdvojeni bar 300m, samo sto je sa x kilometara i sa pogledom pod razlicitim uglovima tesko proceniti da li se dva aviona nalaze na istoj ili razlicitim visinama...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 14:01
od superboss
Off topic
dragan napisao:Off topic
sl
( da opet ne duzim, postoje izuzeci koji nisu bitni za ono tvoje pocetno pitanje
Off topic


Aha...konspirator je u meni odmaK proradio, znaci ne poricete lel'ce vanzemljaka AAAA


:kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 14:15
od dragan
Postoje razlicite klase vazduskog prostora i za svaku je propisano izmedju ostalog koji vazduhoplovi mogu da ulaze u nju i za sta je u njoj nadlezna kontrola letenja. Postoji vazdusni prostor gde se recimo leti vizuelno i gde su piloti sami zaduzeni za razdvajanje sa drugima, pod opet nekim posebnim uslovima ( vidljivost pre svega )... Pored toga postoji i grupno letenje kpje je oper posebna prica, da ne duzim...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 14:29
od superboss
Off topic
Poriči poriči. Ja te provalio, džaba sada krečiš :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 22:11
od maxer
dragane,

a da li znaš zašto je od pre neku godinu, Zaječar mesto lomljenja linije leta (verovatno na maršuti Niš-Beogad) ... ili bar meni tako deluje na oko tj. zašto se sada uopšte leti preko Zaječara jer ranije (pre 2000-te) avioni nisu leteli iznad Zaječara, već je maršuta bila dosta dublje unutar Srbije (verovatno negde iznad Rtnja) ?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Mar 2013, 22:13
od pedja
Vanzemljaci cesce svracaju na Rtanj, pa da se ne bi preplitali...

TT

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Mar 2013, 11:33
od dragan
e, bas tako :kezo:

@maxer - iznad nas postoje vazdusni putevi kojima bi avioni trebalo da lete, prica je slicna ovoj "zemaljskoj" verziji, dakle, jednosmerni, dvosmerni, ukrstanja ( raskrsnice ) itd...
trenutno sam na odmoru i nisam kuci, ali kad dodjem mogu da potrazim stare karte vazdusnih puteva i najnovije, da ih okacim, cisto radi poredjenja...
e, sad, prica je sledeca, posto vazdusni saobracaj na neki nacin "zivi", neke zemlje i destinacije su u poslednje vreme postale popularne ( recimo turska u poslednjoj deceniji ) pa je i kolicina saobracaja na tim relacijama povecana, pa se menjaju i tokovi samog saobracaja i tome se prilagodjavaju i sami vazdusni putevi...
opet, prica je podugacka i postoji vise faktora, ali recimo da se vec godinama tezi ka "peglanju" puteva u jednu pravu crtu radi sto kraceg, brzeg i jeftinijeg prevoza, prvo u okviru prostora jedne drzave a zatim i u okviru prostora odredjenih zajednica ( u smislu vazdusnog saobracaja ) koje cini vise drzava.
u srbiji se i inace bar 90 posto saobracaja krece pravolinijski, direktnim rutama od ulazne tacke ka izlaznoj, ukoliko ne postoje odredjene operativne procedure pod koje spada taj saobracaj ( sad bi prica bila mnogo jasnija kad bih imao karte da to i objasnim )...
opet sam rastegao pricu, a sve ne zelim, u principu odgovor na tvoje pitanje se krije u uvodjenju novih tacaka i vazdusnih puteva iznad istocne srbije radi privlacenja i skracivanja putanje saobracaja na inace preovladjujucem pravcu u srbiji, jugoistok - severozapad...
potrazicu karte ako te zanima, ili me podseti za koji dan ako zaboravim...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Mar 2013, 13:57
od Geza
Rajaner naručio 175 aviona
Izvor: Tanjug

Dablin -- Irska niskotarifna aviokompanija Rajaner naručila je 175 Boingovih aviona tipa 737-800 za 15,6 milijardi dolara.

"Rajaner je danas potpisao sporazum sa kompanijom Boing o kupovini 175 Boingovih aviona 737-800", kaže se u saopštenju Rajanera, a prenosi Frans pres.

Sporazum su potpisali izvršni direktor Rajanera Majkl O'Liri i direktor Boinga Rej Koner u Njujorku.
"Vrednost sporazuma će, kada bude finalizovan, biti gotovo 15,6 milijardi dolara i omogućiće Rajaneru da poveća flotu na više od 400 aviona", dodaje se u saopštenju.
Ovo je najveća porudžbina koju je Boing dobio u ovoj godini, i pomoći će otvaranju na hiljade radnih mesta u SAD, navodi Rajaner.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Mar 2013, 15:05
od BAJKER
Ocigledno planeri u Rajaneru imaju viziju da ce se u skorijij buducnosti povecati putni promet u njihovoj kompaniji pa na vreme porucuju avione, ovi nasi uopste nemaju strategiju i viziju sta cebiti sa Jatom ni za godinu dana unapred :glavomuzid:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Mar 2013, 18:07
od zuzazu
Ovu vest treba pazljivo procitati, jer ispada da 737NG kosta 90mil USD, sto je pre svega vise od njegove zvanicne cene, a za ovako velikog kupca verovatno nije ni pola od toga.
Znaci, kao sto sam pisao ranije - klasicno pranje para

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Mar 2013, 19:40
od maxer
dragan napisao:... odgovor na tvoje pitanje se krije u uvodjenju novih tacaka i vazdusnih puteva iznad istocne srbije radi privlacenja i skracivanja putanje saobracaja na inace preovladjujucem pravcu u srbiji, jugoistok - severozapad...
potrazicu karte ako te zanima, ili me podseti za koji dan ako zaboravim...
Nije obavezno, čisto me zanima odakle stižu avioni koji sada preleću preko Zaječara.
Pogledah sada na http://www.flightradar24.com/ ... izgleda da su to avioni koji dolaze iz Sofije. Zaječar je praktično na pravcu Sofija - Budimpešta. Da li je to - to ?

P.S.
Sad videh da avion iz Istambula ide pravo na Zaječar a na drugom kraju te linije je Beograd (kranje odredište mu je inače Minhen). Znači najkraća relacija za Istambul-Beograd i Sofiju-Budimpeštu, vodi pravo preko Zaječara.

P.P.S.
:mrgreen: još nešto videh: iz pravca Bosne (preko Slovenije, Hrvatske i Bosne) evo stiže pravo na Zaječar avion iz Londona za Istambul (via Liež i Frankfurt).

Ne moraš da se trudiš da mi daješ dodatne odgovore ... sad je sve jasno, Istambul je glavni razlog - bilo kao polazište ili odredište ... ih majku mu staru: ni posle toliko godina nam Turci ne daju mira :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Mar 2013, 20:24
od BAJKER
Naplate im ovi nasi svako gazenje naseg neba :mrgreen: Jbg 500 godina su dzaba gazili i harac uzimali sad je doslo nasih 5 min :kezo: